خوش آمدید

پس از عمل جراحی چه رژیم غذایی بگیریم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

بعد از عمل جراحی چه رژیم غذایی بگیریم – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، راضیه خالوئی فرد، در گفتگو با رادیو سلامت، متخصص تغذیه را از با اهمیت ترین اعضای تیم جراحی افت وزن و جراحی‌های کولورکتال دانست و افزود: اگر بیمار جراحی افت وزن داشته و آماده ترخیص باشد، بر پایه شرایط، رژیم او، از طریق دهان با مایعات شفاف و کامل به سمت پوره، میکس و جامدات می‌رود.

وی با گفتن این که در عمل جراحی امکان پذیر تغذیه دهانی را نتوانیم اغاز کنیم، در ادامه گفت: در این صورت امکان پذیر برای تغذیه بیمار، لوله داخل روده کنیم که یقیناً این عمل، با دقت به شرایط بیمار انجام می‌بشود.

خالوئی فرد با اصرار بر این که بیماران سپس از عمل جراحی چاقی و سرطان، باید رژیم غذایی مناسب خود را داشته باشند، او گفت: اگر بیمار از راهِ دهان، روده و معده نتواند تغذیه بشود، برای او از راه ورید تغذیه را در نظر می‌گیریم. سرم‌های غذایی، کالری و ریز مغذی‌های مورد نیاز را به فرد، جراحی شده می‌رساند.

ادامه مطلب
درخش سبز هنگام غروب خورشید در 60 ثانیه + ویدیو

وی با گفتن این که افرادی که تغذیه مناسب دارند، به دریافت مکمل نیاز ندارند، افزود: فردی که عمل جراحی چاقی انجام داده است، نیاز به دریافت ویتامینE از طریق مکمل مولتی ویتامین مینرال دارد و یک ماه سپس از عمل باید مکمل امگا سه را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی درمورد اهمیت مصرف مایعات بعد از عمل جراحی، خاطرنشان کرد: بیماران، بعد از عمل جراحی حداقل باید روزانه ٢ لیتر مایعات مصرف کند که این مصرف، بر پایه وزن بیمار، تحول می‌کند و زیاد تر باید از طریق مصرف آب، شیر و دوغ باشد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اندوخته‌گذاری گوگل در رقیب استارلینک برای اراعه اینترنت ماهواره‌ای در تلفنها



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها