خوش آمدید

باستان‌شناسان در رم موزاییک صدفی 2300 ساله کشف کردند + عکس

باستان‌شناسان در رم موزاییک صدفی ۲۳۰۰ ساله کشف کردند + عکس


باستان‌شناسان در رم یک سالن ضیافت پر زرق‌و‌برق کشف کرده‌اند که با یک موزاییک دیواری رنگارنگ تزئین‌شده است. این اتاق دیدنی بخشی از یک خانه اشرافی است که نزدیک به ۲۳۰۰ سال پیش در تپه پالاتین این شهر ساخته شده است. در نقش‌ونگارهای این موزاییک بزرگ، صحنه‌های مختلفی از جنگاوری و طبیعت به چشم می‌خورد.

بر پایه گزارش Live Science و بیانیه باستان‌شناسان، این خانه مجلل تنها در چند صد متری جنوب تالار مرکزی شهر واقع شده است؛ این تکه شهر در آن دوران به‌گفتن قلب رم درنظر گرفته می‌شد که معابد بزرگ و ساختمان‌های دولتی در آن قرار داشتند. باستان‌شناسان گمان می‌زنند که این خانه متعلق به خانواده اشرافی یک سناتور رومی بوده؛ فردی که به گمان زیادً سربازان را در جنگ رهبری می‌کرده است.

خانه مجلل ۲۳۰۰ ساله در رم

موزاییک کشف‌شده نقش‌ونگار مختلفی دارد و با تکه‌های صدف دریایی، سنگ‌های آبی مصری، خرده‌ شیشه، سنگ مرمر رنگی و سنگ‌های دیگر ساخته شده است. نقش‌های این موزاییک به سبک روستیکو (روستیک یا روستایی) به عکس کشیده شده است.

ادامه مطلب
انسان‌ها 7 هزار سال زودتر از انتظارات ما به آمریکا رسیده بودند

طول این موزاییک بیشتر از ۴.۸ متر است و با تصاویری از درختان انگور، برگ‌های نیلوفر آبی، سلاح‌ها، شیپورها، صحنه‌های شبانی، چشم‌اندازهای ساحلی و کشتی‌ها تزئین شده است. برخی از تصاویر امکان پذیر به پیروزی اغراق‌شده صاحب‌خانه که به گمان زیادً یک سناتور بوده، اشاره داشته باشد؛ سناتورها در روم باستان هم در سیاست و هم در مسائل نظامی نقش داشتند.

باستان‌شناسان این تالار ضیافت و موزاییک آن را در حفاری پنج ساله منطقه پالاتین کشف کردند؛ در این منطقه انبارهای ذخیره غلات که توسط «مارکوس ویپسانیوس آگریپا» ساخته شده می بود نیز وجود دارد. آگریپا دوست و داماد «امپراتور آگوستوس»، اولین امپراتور روم، می بود. خود آگوستوس و چندین امپراتور بعدی نیز خانه‌های بزرگی در پالاتین داشتند. گفتنی است که کلمه قصر یا پالاس در انگلیسی (Palace) از نام این منطقه روم سرچشمه می‌گیرد.

ادامه مطلب
باستان‌شناسان قدیمی‌ترین شواهد وجود انسان در اروپا را کشف کردند

مطابق بیانیه باستان‌شناسان، تالار ضیافت یک «Specus Aestivus» است؛ اتاقی همانند غار که در ماه‌های گرم تابستان افراد برای خنک‌ماندن از آن منفعت گیری می‌کردند. این چنین در این اتاق لوله‌های سربی وجود دارد که آب فواره‌ها از آن عبور می‌کرد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها