خوش آمدید

مستندی جدید درباره "غزه" به تلویزیون می آید/ صدای بلند "زندگی" سوت خمپاره ها را خاموش می کند!

مستندی تازه درمورد “غزه” به تلویزیون می آید/ صدای بلند “زندگی” سوت خمپاره ها را خاموش می کند!


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، محمدرضا باقری مجری تلویزیون و مستندساز  در مراسم شب غزه جشنواره فیلم رشد وجود داشت. او درمورد ساخت مستند جدیدی با نوشته غزه سخن بگویید کرد؛ همان مستندی که چند هفته پیش به واسطه زخمی شدن یکی از عواملش در جریان تشکیل، زیاد خبرساز شده می بود. 

باقری در توضیح این فیلم مستند او گفت: نزدیک به یک ماه پیش می بود که همراه با یک تیم مستندسازی چندروزی در جنوب لبنان بودیم تا مستندی درمورد غزه بسازیم. اهمیت این منطقه بالاست و حس کردیم باید مستندی در این عرصه بسازیم.

او گفت: شمال سرزمین‌های اشغالی با جنوب لبنان همسایه است و این منطقه‌ جایی است که شهرک‌های صهیونیستی در آن مستقر است. به همین علت همزمان با اغاز عملیات طوفان الاقصی، شهرک‌ها تخلیه شد و اسرائیل هم از هراس، مواضع لبنان را مورد مقصد قرار داد. باید پافشاری کنم که جنگ در این منطقه زیاد جدی است و تا بحال ۱۲۳ نفر شهید شده‌اند. یقیناً به پای جنگ در غزه نمی‌رسد.

ادامه مطلب
لغو دیدار استقلال و پرسپولیس در جام حذفی

این مستندساز خاطرنشان کرد: مستند ما گزارشی متفاوت از شرایطی است که در جنوب لبنان حاکم است. این منطقه شرایط خاصی دارد. هر شب و روز صدای خمپاره می‌آید و مردم هر لحظه هراس را توانایی می‌کنند. اتفاقی که برای خود ما رقم خورد در همین منطقه می بود و خمپاره در فاصله چند متری ما به زمین خورد. یقیناً در این مستند می‌خواهیم از «زندگی» سخن بگوییم. به همین علت سراغ زندگی روزمره مردم رفتیم و می‌گوییم در هیاهوی مرگ، باز هم زندگی جاریست. برای مثال سراغ باغ‌داری می‌رویم که همراه با خانواده‌اش زیتون‌های درختانش را می‌چیند یا معلمی را می‌بینیم که در زمان تعطیلی مدارس به خانه بچه‌ها می‌رود و با راه اندازی کلاس‌های ۳-۴ نفری به آنها آموزش می‌دهد، چرا که معتقد است نباید درس و تحصیل همه بشود.

ادامه مطلب
خودم را بهترین بازیکن جهان می‌دانم، نظر به رده‌بندی توپ طلا ندارم!
آخرین مطالب

باقری فرمود: دلنشین است بدانید یکی از سوژه‌های ما در این مستند، یک مهندس برق است که سراغ سیم‌های قطع شده بر تاثییر اصابت خمپاره می‌رود و آنها را مجدد تعمیر می‌کند تا مبادا برق خانه‌ای قطع بشود. از او پرسیدیم که چرا این کار را می‌کنی، آنهم در شرایطی که امکان پذیر مجدد آن سیم‌ها قطع شوند. جواب جالبی داد و او گفت: اگر برق‌ها قطع باشد، مردم از اینجا می‌روال، منطقه خالی و روال زندگی متوقف می‌بشود. با این اتفاق، انگار که دشمن به پیروزی رسیده است. من با این کار جلوی پیروزی دشمن را می‌گیرم. به نظرم این مردم روحیه‌ای شگفت و ستودنی دارند.

ادامه مطلب
وقتشه حراجمعه اسنپ برگرده

او از آماده شدن این مستند و پخش آن از تلویزیون در روزهای آتی خبر داد.

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها