خوش آمدید

آمادگی بیمه سلامت برای حمایت از مبتلایان به سرطان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

آمادگی بیمه سلامت برای حمایتاز مبتلایان به سرطان – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر، مهدی رضایی، در نشست با مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان، او گفت: اجرای طرحی همانند مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان آرزوی دیرینه بنده به گفتن کارشناس سلامت است که بیشتر از ۲۰ سال در این حوزه سابقه فعالیت دارم.

وی درمورد مزیت‌های مطرح مکسا، افزود: با اهمیت ترین ویژگی مدل اراعه شده برای مدیریت بهینه و جامع بیماری سرطان، این است که توسط یک سازمان مردم نهاد برای بیماری سرطان و در بستری الکترونیک طراحی شده که خوشبختانه با پیروزی در مرحله آزمایشی اجرا شده است. اجرای این مطرح باید بنا به نیازهای حاضر، فراتر از یک محدوده جغرافیایی اشکار باشد و الزامی است به کل سرزمین تعمیم یابد.

معاون سازمان بیمه سلامت ایران او گفت: برای اجرای این پروژه باید سهم هر دستگاه و نظام پرداختی اشکار بشود و سهم بیمه سلامت نیز به گفتن یکی از سازمان‌های بیمه گر اشکار باشد، چون معتقدیم اجرای این مطرح برای نظام سلامت سرزمین سودمند است.

ادامه مطلب
ریکاردو ساپینتو پنجره نقل و انتقالاتی استقلال را بست

در ادامه این نشست، محمد جهانگیری مدیرعامل مکسا خاطرنشان کرد: سازمان بیمه سلامت تمایل جدی برای ورود به عرصه حمایتاز بیماران مبتلا به سرطان و اراعه خدمات حمایتی و تسکینی به آنان دارد.

وی با اشاره به این که تا کنون بیشترین رایزنی‌های مکسا با سازمان بیمه سلامت درمورد حمایتاز پرونده الکترونیک بوده است، یادآور شد: این کار خواسته خیرین حوزه سلامت، وزارت بهداشت، بیمه‌ها و معاونت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی است و حاصل دو دهه فعالیت است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
چرا دیگر فردی جنگنده های روسی نمی خرد؟_تاشکن

مشاور عالی و اجرایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و رئیس کمیته مدیریت جامع سرطان استان قم، مقصد نهایی این مطرح را افت بار بیماری سرطان، افت بار اقتصادی سرطان و افت فقر ناشی از ابتلاء به سرطان برشمرد و او گفت: در سال ۲۰۲۲ بازار مالی سرطان پستان در دنیا ۲۸ میلیارد دلار بوده است که طی ۱۰ سال آینده و تا سال ۲۰۳۲ به بیشتر از ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.

جهانگیری با گفتن این که شدت ابتلاء به سرطان بالا رفته و باید هوشمندسازی در سیستم‌ها اغاز بشود، اظهار داشت: تا سال ۲۰۲۷ قسمت عمده تعامل های بین بیمار و کادر مراقبتی مجازی و مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد شد.

وی او گفت: در اجرای مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان، تعداد بسیاری از سازمان‌ها همانند معاونت بهداشت، معاونت درمان وزرات بهداشت، وزرات دفاع و بیمه‌ها نقش دارند و تصمیم مکسا راه اندازی یک اکوسیستم مراقبتی در سطح ملی است.

ادامه مطلب
ماجرای سرطانِ زهره حمیدی - تسنیم

گفتنی است، مطرح مدیریت بهینه و جامع مبتلایان سرطان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قم از بهمن ۱۴۰۱ آزمایشی در شهر قم به اجرا در آمده است. تا بحال ۱۵۰۰ شهروند قمی غربالگری سرطان پستان و کلورکتال شده‌اند که ۹۵ درصد از این تعداد هیچ مشکلی نداشته‌اند و تعداد مقداری که نیاز به پیگیری داشته‌اند، در سیستم سازمان یافته در حال پیگیری می باشند.

الگوی اولیه مدیریت بهینه و جامع بیماران مبتلا به سرطان در ۲۶ قدم اساسی علمی، عملی و عملیاتی طراحی و تدوین شده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها