خوش آمدید

هند برای پیش‌بینی بحران‌های آب‌وهوایی از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد

هند برای پیش‌بینی مشکلاتهای آب‌وهوایی از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌گیرد


با گسترش باران‌های شدید، سیل و خشکسالی در سراسر هند، این سرزمین درحال آزمایش مدل‌های هوش مصنوعی برای بهبود پیش‌بینی آب‌وهوا است. گرمایش زمین در سال‌های تازه علتوخیم‌ترشدن حالت آب‌وهوا در هند شده است. رویدادهای شدید آب‌وهوایی در سال ۲۰۲۳ نزدیک به ۳۰۰۰ نفر را در این سرزمین به کام مرگ کشانده است.

بر پایه گزارش رویترز، اداره هواشناسی هند (IMD) با پشتیبانی مدل‌های ریاضی و ابررایانه‌ها تصمیم دارد آب‌وهوا را بهتر پیش‌بینی کند. منفعت گیری از هوش مصنوعی که مشاهدات گسترده‌تری نسبت به دیگر سیستم‌های مرسوم دارد، می‌تواند به تشکیل داده‌های با کیفیت بالاتر و هزینه کمتر برای پیش‌بینی بهتر پشتیبانی کند. پیش‌بینی دقیق آب‌وهوا به‌اختصاصی در هند، کشوری با ۱.۴ میلیارد جمعیت و دومین تولیدکننده بزرگ برنج، گندم و شکر در جهان زیاد مهم است.

هند برای پیش‌بینی مشکلاتهای آب‌وهوایی از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌گیرد ۱۴

هوش مصنوعی و پیش‌بینی آب‌وهوا در هند

سازمان هواشناسی هند از هوش مصنوعی برای هشدارهای عمومی درمورد امواج گرما و بیماری‌هایی همانند مالاریا منفعت گیری کرده است. اکنون این سازمان تصمیم دارد رصدخانه‌های اقلیمی را افزایش دهد و حالت آب‌وهوا را حتی در روستاها رصد کند. دولت هند خبرداد که در مدل‌های سنتی پیش‌بینی‌های آب‌وهوا، هوش مصنوعی را به کار خواهد برد.

ادامه مطلب
نگاهی به «سر سفره خدا» با اضافه شدن شخصیت های جدید_تاشکن

یکی از محققان این فناوری حرف های است که یک مدل هوش مصنوعی نیازی به هزینه بالایی ندارد و حتی می‌توان آن را با یک کامپیوتر رومیزی با کیفیت خوب اجرا کرد. یقیناً کارشناسان می‌گویند برای منفعت گیری حداکثری از هوش مصنوعی به داده‌های بهتری نیاز است.

مؤسسه هواشناسی استوایی هند می‌گوید که بدون داشتن داده‌هایی با وضوح بالا در محیط و زمان‌های گوناگون، هیچ مدل هوش مصنوعی نمی‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی اراعه دهد.

تا بحال آژانس‌های هواشناسی مختلفی در سراسر جهان روی هوش مصنوعی تمرکز کرده‌اند که می‌تواند هزینه‌ها را افت دهد و شدت انجام کارها را بالا ببرد. اداره هواشناسی بریتانیا می‌گوید که با این فناوری می‌تواند پیش‌بینی آب‌وهوا را منقلب کرد. گوگل نیز اخیراً با هوش مصنوعی دیپ‌مایند توانسته می بود پیش‌بینی زیاد دقیقی از حالت آب‌وهوا اراعه دهد.

ادامه مطلب
وحید امیری بازهم گرفتار مصدومیت درمانی شد



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها