خوش آمدید

نشانه‌های افسردگی شدید را بشناسیم/ افسردگی نقابدار چیست - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

نشانه‌های افسردگی شدید را بشناسیم/ افسردگی نقابدار چیست – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، فربد فدایی، در گفتگو با رادیو سلامت با گفتن این که در افسردگی شدید فرد باید حداقل ۵ نشانه از ۹ نشانه را داشته باشد، افزود: خلق افسرده، لذت نبردن از امور لذت قسمت زندگی، افت تمرکز، حس بی ارزشی، اشتغال فکری در رابطه مرگ، گاه فکر خودکشی، اختلال در خواب، اختلال در اشتها و فقر تفکر از نشانه‌های افسردگی شدید است.

او همین طور گفت: نشانه‌های افسردگی، باید حداقل دو هفته به طول انجامد. فرد افسرده با معاشرت و مسافرت، حس خوشحالی نمی‌کند.

این روانپزشک درمورد ربط بین فرافکنی و افسردگی در ادامه گفت: زیاد زمان‌ها فرد افسرده، افسردگی خود را فرافکنی می‌کند به گفتن نمونه فکر می‌کند همه چیز غم انگیز است. دیگران هم غصه دار می باشند. حتی طبیعت.

وی درمورد درمان افسردگی اصرار کرد: درمان افسردگی برحسب نوع افسردگی اشکار می‌بشود. در همه انواع افسردگی، دارو درمانی و مشاوره مؤثر است. در افسردگی شدید، دارو درمانی خط اول درمان است. اگر افسردگی آنقدر شدید باشد که فرد فکر خودکشی یا عمل به خودکشی داشته باشد، منفعت گیری از تشنج برقی هم پیشنهاد می‌بشود.

ادامه مطلب
اولین سیاره فراخورشیدی، 51 پگاسی بی، کشف شد

فدایی با گفتن این که افراد افسرده با دیگران حس همدردی می‌کنند، او گفت: فرد افسرده، حس می‌کند که نمی‌تواند در شرایط – مشکلات خانواده – تحول تشکیل کند و دچار نوعی درماندگی شده می‌بشود.

وی در خصوص افسردگی نقاب دار، افزود: یعنی فرد زیر نقاب خوشحالی، حس رضایت و نشاط، افسردگی خود را درمان می‌کند؛ یقیناً این به طور ناخودآگاه پیش می‌آید.

این روانپزشک درمورد ربط خودکشی و افسردگی او گفت: ۸۰ درصد از موارد خودکشی، ناشی از یک اختلال روانی است و ۵٠ درصد از موارد خودکشی که تبدیل مرگ می‌بشود، ناشی از بیماری افسردگی است.

ادامه مطلب
کشف باقی مانده ۴۰۰۰ ساله کاخ سلطنتی دودمان شیا در یک شهر باستانی در چین

فدایی با گفتن این که افسردگی یک اظهار خطر است، اظهار کرد: این فرد امکان پذیر در معرض خودکشی هم باشد. افرادی که تصمیم خودکشی دارند. چندین دفعه به روش مستقیم و غیرمستقیم نقل می‌کنند. خانواده‌ها این علامت‌ها را جدی بگیرند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها