خوش آمدید

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال تکامل است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در حال تکامل است – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، عباس عبادی، در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی پرستاری استان گیلان، با اصرار بر تحول نگاه پرستاران به نگاه حرفه‌ای و گفتمان مردم محوری، او گفت: صدمه‌ها و مشکلات پرستاری پیش از آنکه فهمید پرستاران باشد بر کیفیت خدمات مراقبتی و در نهایت سلامت مردم تأثیر گذار است.

وی، مقصد حرفه پرستاری را رضایت مردم از خدمات سلامت دانست و افزود: پرستاران نقش اساسی در تحقق عدل در سلامت دارند.

عبادی با اشاره به برخی حواشی حوالی جامعه پرستاری در فضای مجازی، او گفت: رشته پرستاری دارای تقدس است به شکلی که تعداد بسیاری از بزرگان دینی ما در اهمیت جایگاه آن بیانات مورد قیمت و قابل تأملی داشته اند. به این علت ماموریت اخلاقی و حرفه‌ای ما ایجاب می‌کند نسبت به شأن و جایگاه آن حساس و متعصب باشیم.

ادامه مطلب
قطع یارانه ‌برخی از سرپرستان خانوار تکذیب شد

او گفت: همه عزیزانی که لباس پرستاری بر تن دارند در تار و پود پرستاری تنیده می باشند به این علت نمی‌توان فقطً با ثبت پیروزی‌ها به نام خود و ثبت ضعف‌ها به نام دیگران خود را ریشه پرستاری نامید.

عبادی تصریح کرد: بر هر انسان آزاده ای در هر شغل و لباسی نگه داری حرمت بزرگان واجب است و ما هم به گفتن پرستار آن را ماموریت خود می‌دانیم اما این به این معنی نیست که خلاقیت، فکر، انگیزه و طراوت جوانی را از جوانترهای حرفه بگیریم و با شعار ریشه داری خود را قیم حرفه بدانیم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
هشت هزار کارگر ساختمانی استان قزوین در نوبت بیمه می باشند

معاون پرستاری وزارت بهداشت، به تشریح فرایند اجرایی قانون تعرفه گذاری خدمات پرداخت و او گفت: این قانون در حال تکامل است و قطعاً با دریافت نظرات از بدنه جامعه پرستاری در ویرایش های دوره‌ای دستورالعمل، مشکلات به حداقل خواهد رسید کما این که در دو ویرایش قبل این نوشته ملموس می بود.

وی با گفتن این که گوش ما مدام پذیرای نظرات علمی و کارشناسی در جهت اجرای بی نقص تعرفه گذاری است، افزود: برخی در خارج از بدنه وزارت بهداشت و متأسفانه با گفتار غیر معقول و مدیریت شده در جهت تحول مسیر حرکت جامعه پرستاری به سمت منافع فردی و گروهی خود تصورات ذهنی همکاران گروه پرستاری را نسبت به تعرفه و ماهیت مهم آن که درآمد از محل تشکیل خدمت است را با اعداد و رقم های غیر واقعی مشوش ساخته در حالی که صفر تا صد تدوین دستورالعمل را اظهار نظر کرده است.

ادامه مطلب
برنامه رویارویی با برزیل را داریم

عبادی این چنین به نقدهای غیرمنصفانه در خصوص برنامه هفتم گسترش عکس العمل نشان داد و از همکاران پرستار خواست پیش از آنکه برخی اخبار بی مبنا فضای مجازی را بپذیرند دست کم تکه‌های مربوط به نظام سلامت و به اختصاصی پرستاری را مطالعه کنند و سپس عکس العمل نشان دهند.

او گفت: این قانون نه تنها تهدیدی برای پرستاری نیست که زمان‌های خوبی برای پرستاری از جمله تحت پوشش قرار گرفتن خدمات پرستاری در منزل و تخصصی سازی پرستاری، در آن گنجانده شده است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها