خوش آمدید

این جلیقه پزشکی می‌تواند خطر ایست قلبی ناگهانی را تشخیص دهد + عکس

این جلیقه پزشکی می‌تواند خطر ایست قلبی ناگهانی را تشخیص دهد + عکس


این جلیقه تازه که «ECGI» نام دارد، از ۲۵۶ حسگر منفعت گیری می‌کند تا حجم بسیاری از اطلاعات الکتریکی را تنها در ۵ دقیقه به پزشک اراعه دهد. این جلیقه می‌تواند برای شناسایی افرادی که در معرض خطر ایست ناگهانی قلب می باشند، منفعت گیری بشود. یکی از مزیت‌های مهم این جلیقه هزینه کم آن در قیاس با فناوری‌های مرسوم است.

بر پایه گزارش دانشگاه کالج لندن (UCL)، پزشکان و محققان این دانشگاه توانستند جلیقه‌ای بسازند که تنها در ۵ دقیقه‌ داده‌های الکتریکی قلب را در اختیار پزشک می‌گذارد. مطابق گزارش سازمان بهداشت ملی بریتانیا، نزدیک به دو میلیون نفر در بریتانیا مشکلاتی در سیستم الکتریکی قلب خود دارند. سیگنال‌های الکتریکی علتانقباض قلب می‌بشود و ضربان قلب را تنظیم می‌کند. محققان می‌گویند مشکلات این سیگنال‌ها تبدیل اختلالات ریتم قلب می‌بشود.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی می‌تواند اتفاقات آینده زندگی افراد را پیش‌بینی کند
این جلیقه پزشکی می‌تواند خطر ایست قلبی ناگهانی را تشخیص دهد + عکس ۱۴

مزایای جلیقه ECGI نسبت به راه حلهای مرسوم

اسکن‌های تصویربرداری MRI می‌توانند عکس راحتی از ساختار و کارکرد عضله قلب به پزشکان اراعه دهند، اما نمی توانند نقشه‌های الکتریکی قلب را ترسیم کنند. معاینه الکتروکاردیوگرام معمولی (ECG) نیز که از الکترودهای فلزی و ژل منفعت گیری می‌کند، روش پرهزینه‌ای است. اما منفعت گیری از جلیقه ECGI یا «جلیقه تصویربرداری الکتروکاردیوگرافی» آسان است و هزینه بسیاری ندارد.

این دستگاه از ۲۵۶ حسگر منفعت گیری می‌کند تا تنها در پنج دقیقه حجم بسیاری از اطلاعات الکتریکی را به پزشکان اراعه دهد. نتایج نقشه‌های سه‌بعدی قلب به پزشکان امکان می‌دهد به جریان الکتریکی این عضو حیاتی دسترسی داشته باشند. یقیناً بعد از مانیتورینگ جلیقه ECGI، طبق معمولً از بیماران خواسته می‌بشود که تحت اسکن MRI قرار گیرند. سپس داده‌های جلیقه را می‌توان روی اسکن MRI ترسیم کرد.

ادامه مطلب
محققان از کشف ربط قابل دقت و تازه بین قلب و مغز خبر خواهند داد
آخرین مطالب

پزشکان می‌گویند که ایست قلبی در تاثییر ریتم‌های ناگهانی و خطرناک قلب، در افراد بدون مشکل قلبی به‌همان اندازه‌ بیماران قلبی شایع است. این فناوری برای اولین‌بار به پزشکان این امکان را می‌دهد که اطلاعات دقیق الکتریکی قلب را به طور ایمن جمع‌آوری کنند.

مسئله کلیدی این جلیقه، هزینه کم آن در قیاس با دیگر فناوری‌ها است. راز کم‌هزینه‌بودن جلیقه ECGI قابلیت منفعت گیری مجدد آن است. برخلاف الکترودهای فلزی که در معاینه ECG به لایه‌ای از ژل نیاز دارند؛ این جلیقه با فناوری الکترود خشک عمل می‌کند و می‌توان آن را بعد از منفعت گیری، شست‌وشو داد و برای بیمار بعدی به‌کار برد.

ادامه مطلب
رقابت دفترخونه رادیو با چند برنامه تلویزیونی/ برنامه ای که با طنز مخاطب را به دل اسناد جاسوسی می برد



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها