خوش آمدید

روشی جدید کاهش وزن؛ استفاده از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند

روشی تازه افت وزن؛ منفعت گیری از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند


میلیون‌ها نفر در سراسر جهان با مشکل چاقی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند و تعداد بسیاری از آن‌ها برای افت وزن به رژیم‌های غذایی شدید، جراحی یا حتی داروهای گران‌قیمت روی می‌آورند. اکنون دانشمندان در مطالعه‌ای تازه، ایده منفعت گیری از یک قرص ارتعاشی را بازدید کرده‌اند که با تحریک پایانه‌های عصبی اندام‌ها، حس سیری را برای افراد همانند‌سازی می‌کند. این قرص می‌تواند مغز را به‌طوری فریب دهد که افراد فکر کنند به‌قدر کافی غذا خورده‌اند تا اشتهایشان افت یابد.

محققان «دانشگاه هاروارد» و مؤسسه فناوری ماساچوست در تحقیق خود به قرصی اشاره کرده‌اند که اساساً یک کپسول کوچک حاوی یک موتور و باتری است. موتور آن توسط یک پلاگ ژل که در مایع معده حل می‌بشود، فعال خواهد شد و بعد از آن قرص نزدیک به ۳۸ دقیقه به لرزه درمی‌آید؛ یعنی به‌اندازه میانگین وقتی که غذا در معده باقی می‌ماند.

ادامه مطلب
افراد چاق در طول روز انرژی کمتری می سوزانند

افت اشتها در خوک‌ها با مصرف قرص

روشی تازه افت وزن؛ منفعت گیری از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند ۱۹

دانشمندان این قرص را با خوک‌هایی آزمایش کرده‌اند که تقریباً هم‌وزن انسان‌ها بوده‌اند. به حرف های آن‌ها، این قرص به‌طور مؤثر علتتحریک عصب واگ می‌بشود که معده را به مغز متصل می‌کند. این چنین می‌تواند سطح هورمون‌های مرتبط با گرسنگی و سیری همانند انسولین و گرلین را تحول دهد. محققان به‌گفتن نتیجه توضیح خواهند داد خوک‌هایی که این قرص را دریافت کردند، نزدیک به ۴۰ درصد کمتر از دیگر خوک‌ها غذا خوردند.

علاوه‌براین، هیچ صدمه جانبی برای خوک‌هایی که قرص را مصرف کرده‌اند گزارش نشده است و انگارً آن‌ها فقط فعالیت کمتری داشته‌اند. این چنین هیچ نشانه‌ای از التهاب، اسهال یا استفراغ در حیوانات مشاهده نشده است.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اکران فرهنگی ولادت امام محمد تقی (ع) در فضای شهری پایتخت 
1703409144 224 روشی تازه افت وزن؛ منفعت گیری از قرصی که با
روشی تازه افت وزن؛ منفعت گیری از قرصی که با ارتعاش در معده، اشتها را کم می‌کند ۲۰

ازجمله اطلاعات قابل‌دقت فرد دیگر که محققان در مطالعه خود به آن اشاره کرده‌اند، می‌توان این نوشته را فرمود که قرص چاقی آن‌ها بعد از نزدیک به چهار روز دفع می‌بشود؛ به این علت از این قرص می‌توان به‌گفتن یک سرکوب‌کننده موقت اشتها منفعت گیری کرد که این چنین نیاز به جراحی را از بین می‌برد.

با‌این‌حال، این قرص تا این مدت برای منفعت گیری توسط انسان‌ها آماده نیست و برای این که به یک درمان مناسب برای چاقی تبدیل بشود، دانشمندان باید چالش‌ها بسیاری را رفع کنند. برخی کارشناسان که نسبت به تأثیر این قرص روی انسان‌ها تردید دارند، می‌گویند که به گمان زیادً منفعت گیری از آن برای انسان‌ها خطراتی به‌همراه خواهد داشت.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
عباسی:نگه داری ذخایر ماهیان استخوانی و خاویاری نقش مهمی در فراهم امنیت غذایی دارد_تاشکن

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها