خوش آمدید

ثابت‌ماندن تعرفه اینترنت امکان سرمایه‌گذاری را از ما گرفته است

ثابت‌ماندن تعرفه اینترنت امکان اندوخته‌گذاری را از ما گرفته است


مدیرعامل ایرانسل باور دارد که ثابت‌ماندن تعرفه از یک‌سو و افزایش هزینه‌های دلاری و ریالی از نظر دیگر، امکان اندوخته‌گذاری را از اپراتورها گرفته است. به حرف های او، این کار جهت شده که با دقت به رشد مصرف، تنها کیفیت شبکه نگه داری بشود.

«بیژن عباسی‌آرند»، مدیرعامل ایرانسل، در جریان نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳، با اشاره به خواست اپراتورها برای افزایش تعرفه اینترنت او گفت:

«تعرفه دیتا از سال ۱۳۹۶ به‌سپس افزایش اشکار نکرده؛ به این علت با دقت به ثابت‌ماندن تعرفه‌ها، طبیعتاً رشد درآمد اپراتور فقطً از طریق رشد مصرف بوده است. این درحالی است که نزدیک به ۶۵ تا ۷۰ درصد هزینه‌های اپراتورهای موبایل ارزی است و در طول سالیان قبل، نرخ ارز چندین برابر شده و در قسمت ریالی نیز با تورم سالانه مواجه بوده‌ایم که تبدیل افزایش دستمزد و هزینه خدمات شده است.»

به حرف های وی، شرکت‌های مختلفی با ایرانسل در او گفت و گو گسترش، نگهداری و ترقی شبکه، فراهم تجهیزات و… همکاری می‌کنند که هزینه‌هایشان سال به سال افزایش اشکار می‌کند: «با وجود افزایش هزینه‌ها، رشد درآمد ما فقطً مشابه با رشد مصرف می بود که این عدم تناسب بین درآمد و هزینه، امکان اندوخته‌گذاری را از اپراتور گرفته است.»

ادامه مطلب
دانستنی هایی درباره خواص درمانی زهر زنبور عسل
آخرین مطالب
ثابت‌ماندن تعرفه اینترنت امکان اندوخته‌گذاری را از ما گرفته است ۱۹

عباسی‌آرند پافشاری کرد که محدود‌شدن رشد تعرفه و ثابت‌ماندن آن عملاً توان اندوخته‌گذاری اپراتور را کم کرده است: «سال‌هایی می بود که ما بیشتر از یک میلیارد دلار اندوخته‌گذاری کردیم؛ به‌طور مثال، وقتی که تصمیم گسترش نسل چهار را داشتیم. اما اکنون اندوخته‌گذاری اپراتورهای موبایل حداکثر به ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار رسیده است که با دقت به رشد مصرف، تنها کیفیت شبکه نگه داری خواهد شد.»

او با گفتن این که گسترش نسل پنجم، زیرساخت فیبر نوری و… نیاز به اندوخته‌گذاری بیشتری دارد، او گفت ثابت‌ماندن تعرفه‌ها دست اپراتورها را بسته و محدودیت به وجود اورده است. اما آیا از مسیرهای درآمدی دیگر همچون درآمدهای غیرعملیاتی امکان جبران هزینه‌ها وجود ندارد؟ مدیرعامل ایرانسل در جواب به این سوال دیجیاتو او گفت:

«اپراتور امکان پذیر عدد درآمدی بالایی داشته باشد، اما جریان نقدی آن به‌حدی نیست که بتوان با سپرده‌گذاری در بانک یا اندوخته‌گذاری‌های شبیه، سود کرد. ما قسمت عمده‌ای از منبع های نقدی‌مان را به دو قسمت تقسیم کرده‌ایم؛ یکی هزینه‌های جاری است که به شرکت‌ها و پیمانکار تعلق دارد و یک قسمت آن هم گسترش‌ای است. ما برای ثبت خواست تجهیزات تازه و فراهم آن‌ها، تسهیلات بزرگی را از بانک‌ها گرفته‌ایم.»

به حرف های وی، آن‌ها نزدیک به ۳۵ درصد از درآمدشان را صرف اندوخته‌گذاری می‌کنند.

ادامه مطلب
خرید فیگما توسط ادوبی به رقابت در بازار صدمه می‌زند
1703427220 961 ثابت‌ماندن تعرفه اینترنت امکان اندوخته‌گذاری را از ما گرفته است
ثابت‌ماندن تعرفه اینترنت امکان اندوخته‌گذاری را از ما گرفته است ۲۰

در سال ۱۳۹۹، ایرانسل ورود جدی به او گفت و گو تشکیل تلفن همراه بومی داشت، اما تا بحال هیچ خبری از آن نیست. از عباسی‌آرند جویا شدیم که آیا بازخورد منفی مردم جهت شده است که ایرانسل این پروژه را جستوجو نکند؟

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او در جواب به این سوال دیجیاتو او گفت به‌علت مشکلاتی که در او گفت و گو ثبت خواست و گمرک وجود داشت، به این نتیجه رسیدند که راه‌اندازی خط تشکیل تلفن همراه فرایند پیچیده‌ای دارد، اما در یکی‌دو سال تازه شرایط تسهیل شده است.

به باور عباسی‌آرند، اندک‌اندک جذابیت در این حوزه تشکیل شده تا تولیدکنندگان داخلی نیز گوشی تشکیل کنند: «فضا در آن زمان آماده نبوده است، اما اکنون شرایط تحول کرده است و به‌نظر می‌رسد فرصتی در آینده وجود دارد که بتوانیم داخل حوزه تشکیل موبایل شویم.»

ادامه مطلب
سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 6 آسان‌تر از همیشه تعمیر می‌شوند_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها