خوش آمدید

رادیو برنامه‌های شب یلدا را اعلام کرد

رادیو برنامه های شب یلدا را خبرداد


به نقل از ، برنامه‌های رادیو در شب یلدا به شرح زیر می باشند:

رادیو صبا

رادیو صبا در آخرین شب پاییزی با «یلداکنار» مخاطبانش را همراهی می‌کند. این اختصاصی برنامه از ساعت ۲۰ با وجود مخاطبان رادیو صبا برگزار خواهد شد. در این اختصاصی برنامه مهبد قناعت پیشه، مریم خادم‌پور و فریبا باقری میزبان مخاطبان می باشند. این برنامه همراه با اختتامیه پویش صباخوانی غزل‌های حافظ است، اختصاصی مخاطبانی که اشعار صبایی حافظ را بازخوانی کرده اند. قسمت های «نمایشی، اجرای مسابقه، مهمان های یلدایی و تقدیر از برگزیدگان» از قسمت‌های متنوع این اختصاصی برنامه است. 

رادیو ایران 

جنگ «شب شیرین» مجموعه‌ای شاد از لهجه‌ها و آوازهاست که گفتن آداب و رسوم محلی خود در رابطه با یلدا می‌پردازند.

منفعت گیری از ظرفیت ایران یاران با همکاری کانون ایرانیاران در قالب های گوناگون خواهد می بود. از گزارش‌های میدانی تا شعرخوانی‌های محلی و او گفت‌وگوهای فرهنگی با مفاخر در این قسمت مسابقه‌ای خواهیم داشت و به ۵ تاثییر برتر ایران یاران هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت. این برنامه با پیشکسوتان رادیو به خاطره‌سازی و خاطره‌گویی می‌نشیند. علیرضا جاویدنیا و داود حیدری و محسن رفیعی نیز از شب یلدا می‌گویند.

ادامه مطلب
جراحان ایران امروزه با مشکلات بسیاری روبه رو می باشند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

این چنین شمسی فضل الهی، هنرمند پیشکسوت کشورمان در این برنامه شاهنامه‌خوانی می‌کند و حسن همایی فال حافظ می‌گیرد. در قسمت نام‌ها و یادها هم از شب‌های یلدا در ایام دفاع‌مقدس یادی می‌بشود.

«انار شب یلدا» قطعات نمایشی (تولیدی) با مایه طنز در فواصل برنامه با رویکرد افزایش نشاط و امید (با وجود اساتید حوزه طنز تورج نصر، اردشیر منظم، فاطمه قوی لحظات مفرحی به این برنامه خواهد بخشید.

«به زمان نای و نوا» او مباحثه با اساتید حوزه موسیقی محلی، با نوشته آوازها و ترانه‌های شب‌های زمستانی است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

«به زیبایی یلدا» آیین‌های سنتی شب یلدا در استان‌های گوناگون ایران با وجود محمود رضا اکرامی فر پیش بینی شده است.  

ادامه مطلب
«ایران دوست داشتنی» تلویزیون از امشب اختصاصی و زنده می شود

«شب شیرین» پنجشنبه از ساعت ۱۹ تا ۲۳ شنیده می‌بشود.

رادیو نمایش

شب یلدای رادیو نمایش با «دورهمی میرطاهر مظلومی» و «اولین کنسرت ـ نمایش رادیویی» برگزار می‌بشود.

«طاهر شو» اختصاصی برنامه مهم شبکه رادیویی نمایش که در شب یلدا با اجرای میرطاهر مظلومی دردورهمی شب چله با وجود جمعی از چهره‌های محبوب به روی آنتن خواهد رفت.

«آواز ارگ» نیز برنامه فرد دیگر است که برای نخستین بار در قالب اولین کنسرت_نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام آشنای کشورمان شب یلدا از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌بشود.

کنسرت ـ نمایش آواز ارگ، در این شب ساعت ۲۱:۳۰ از رادیو نمایش پخش می‌بشود و ساعت ۱۱ اول دی ماه تکرار آن است. این چنین «طاهر شو» که اختصاصی برنامه مهم شب یلداست در شب یلدا ساعت ۲۲:۳۰ از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش خواهد شد.

رادیو تهران

«شب انار» اختصاصی برنامه دورهمی شب یلدای رادیو تهران که با برپایی استودیو زنده موسیقی و استودیو مهمان، میزبان خانه های مخاطبانش است. برپایی استودیو زنده موسیقی با اجرای شاد خوانندگان نقل سرزمین و نوازندگان از قسمت‌های شب انار است. از دیگر قسمت های این اختصاصی برنامه برپایی استودیو مهمان که با دعوت از هنرمندان و چهره های دوست داشتنی مردم از گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران ساعت ۲۱ تا ۲۴ روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود. قاسم افشار خواننده، حمید درخشان فوتبالیست، علی اصغر زنده دل متخصص طب ایرانی و… از مهمانی می باشند که در این دورهمی وجود دارند. 

ادامه مطلب
راه اندازی صفحه ویژه فلسطین در تلوبیون

از دیگر قسمت‌های این برنامه می توان به اجرای قسمت های طنز و نمایش، استندآپ کمدی، حافظ خوانی و شاهنامه خوانی و او گفت وگو حوالی رسم و رسوم شب یلدا در اقوام ایرانی و سنت‌های محلی اشاره کرد.

از دیگر برنامه‌های اختصاصی شب یلدا می توان به برنامه «شمس العماره» اشاره کرد که پنجشنبه به طور اختصاصی به شب یلدا تعلق یافته است و از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روی آنتن رادیو تهران می‌رود.

رادیو سلامت 

برنامه «یلداشو» با مقصد تشکیل لحظات شاد در شب یلدا از ساعت ۲۲ به زمان ۱۲۰ دقیقه روی آنتن شبکه رادیویی سلامت خواهد رفت. این برنامه با وجود کارشناسان مجرب در حوزه شاهنامه پژوهی و حافظ خوانی به جستجوی موارد مربوط به سلامت در آثار این شاعران می پردازد.

این چنین تفال و گزارش از شهرستانهای گوناگون و معارفه مرحوم دکتر یلدا که در شب یلدا هم دار فانی را وداع انها گفتند از قسمت های دیگر این برنامه است . بخشی از برنامه یلداشو، گزارشی از خانه سالمندان برای تکریم این قشر مورد قیمت تقدیم مخاطبان می‌بشود. 

ادامه مطلب
ایران قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جام تختی شد_تاشکن

 رادیو مطلب و آوا

مخاطبان می‌توانند برای شرکت در «پویش مهمانی یلدا» تا سوم دی ماه عکس‌های خود را از دورهمی شب یلدای سال قبل و یا امسال را با مراجعه و عضویت در کانالهای رادیو مطلب و یا رادیو آوا به نشانی radiopayam@ و radioava@ در مطلب‌رسان داخلی ارسال کنند . تصاویر ارسالی مخاطبان از رادیو نمای آوا و رادیو نمای مطلب پخش می‌بشود و به پنج عکس برگزیده نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

رادیو معارف

اختصاصی برنامه «همنشین» رادیو معارف با مقصد ترویج فرهنگ صله رحم و دید و بازدید و با بازدید جایگاه دورهمی خانوادگی و صله رحم در قرآن و روایات و این چنین تاریخ و ادبیات، از ساعت ۲۲ تا ۱ بامداد روی آنتن می‌رود.

از برنامک‌های یلدایی این برنامه می توان به آشنایی با آداب و رسوم یلدا در اقوام گوناگون ایران، طنز هوش مصنوعی، عوامل برنامه دفترخونه، گزارش مردمی از چهارگوشه سرزمین، پویش سراسری پخش دعای سلامتی امام زمان (عج) و آشنایی با آسمان شب یلدا اشاره کرد.

ادامه مطلب
آزادی و هوادارانش میزبان دربی ۱۰۲ خواهند بود

برنامه «مهربان باشیم» نیز روز پنجشنبه ساعت ۶:۴۵ صبح با نوشته صله رحم از نگاه دین و این چنین اهمیت دورهمی های خانوادگی در شب یلدا پخش می‌بشود.

رادیو اقتصاد

رادیو اقتصاد با «پیشکش زمستان» به استقبال یلدا می رود. پویش پیشکش ـ زمستان از سه هفته قبل راه‌اندازی شده و از مخاطبان خواسته شده تا خاطره های دلنشین یلدایی خود را نقل کنند. شاخص ترین قسمت این برنامه، او گفت‌وگوی یلدایی با ناخدای ناو گروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش ایران است که سال قبل مأموریت ۲۱۰ روزه به دور دنیای داشتند و خاطرات شنیدنی را از برگزاری یلدا بر روی عرشه کشتی نقل می‌کند.  

این برنامه پنجشنبه از ساعت ۲۱ به زمان ۱۸۰ دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌بشود.

در رادیو ورزش

اختصاصی برنامه متنوع شبکه رادیویی ورزش در شب یلدا با دعوت از قهرمانان و ورزشکاران سرزمین و میهمان‌ها و موسیقی با مخاطبان همراه خواهد می بود.

این اختصاصی برنامه پنجشنبه ۳۰ آذر از ساعت ۲۱ تا پاسی از شب روی آنتن است.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها