خوش آمدید

دورهمی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم برای هنرمندان / از یک تفاهم‌نامه تا خاطره جالب داریوش ارجمند

دورهمی پارک ملی علوم و فناوری های نرم برای هنرمندان / از یک تفاهم نامه تا خاطره دلنشین داریوش ارجمند


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، دانشگاه علم و فرهنگ میزبان بزرگان عرصه هنری شد که هرکدام وزنه‌ای در بازیگری، کارگردانی، نقاشی، موسیقی و دیگر عرصه‌ها بودند و می باشند. از داریوش ارجمند گرفته که فارغ از طراز بازیگری‌اش در مؤسسه هنرمندان پیشکسوت صاحب جایگاهی است و جهانگیر الماسی که با چهره‌ای متفاوت در بینِ جمعیت دیده می‌بشود.

رضا فیاضی با همسرش آمد و به صندلی‌های عقب سالن هم نگاهی انداختیم چشم‌مان به چهره سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر ارشاد افتاد که با خانواده‌اش به این مراسم آمده می بود. اما این جلسه میهمانان بسیاری داشت که به ۳۵۰ تن از هنرمندان پیشکسوت سرزمین می‌رسید. تا جایی که سیدعباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت از این دورهمی به گفتن بزرگترین دورهمی هنرمندان پیشکسوت نام برد.

این جلسه سخنرانی‌های مختصر داشت و زمان برنامه را زیاد تر در اختیار هنرنمایی خوانندگان و نوازندگان، شاعران و حافظ خوانان قرار داد. هرچند نکات قابل تأملی را محمدحسین ایمانی خوشخو درمورد عمل های پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی سرزمین و این چنین مسئولیت دبیری شورای هنر که مسئولیت‌دار آن است نقل کرد و داریوش ارجمند که از تمدن ایرانی او گفت هیچ‌زمان قابل حذف نیست.

ادامه مطلب
رکوردشکنی ارزهای دیجیتال در زمستان کریپتویی

داریوش ارجمند در دورهمی یلدایی دانشگاه علم و فرهنگ که با وجود ۳۵۰ هنرمند برگزار شد با اشاره به این که تمدن ایران قابل حذف نیست اظهار داشت: ما مردم تمدن ساز در طول تاریخ هستیم. به لحاظ دینی تنها ملتی هستیم که بت نپرستیدیم. احتمالا از لحاظ تکنولوژی کشورهای غربی جلوتر باشند اما ما مسجد شیخ لطف‌الله داریم که یگانه است؛ این یعنی اصل تمدن.

وی خاطرنشان کرد: ما در دین بزرگترین پیامبرهای تاریخ را داشتیم این شب یلدا یادگار هزاران ساله‌ای از فرهنگ و تمدن ایران است. مسیحیان شب تولد خورشید را که یلدا است با تولد مسیح یکسان کردند و جشن می‌گیرند. ما را در تاریخ تمدن‌ها حذف کردند اما ما زنده هستیم. در ادبیات ما خورشید مظهر زندگی است. ما معتقدیم ظلمت را باید برانیم این تفاسیر را در دین اسلام هم داریم. ما زاده فرهنگی هستیم که از هزاران سال پیش یلدا را جشن گرفتیم. یلدا یک عاملی است که در آخرین شب پاییز ما را کنار هم جمع می‌کند تا نوید بهار را بدهد.

ادامه مطلب
به حریم خصوصی همسرتان احترام بگذارید

محمدحسین ایمانی‌ خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی به گفتن اولین سخنران در این مراسم پشت تریبون حاضر شد و او گفت: از سال ۱۳۸۳ در خدمت هنرمندان بودم که روزهای به یادماندنی می بود. امشب توفیق شد میزبان اندوخته‌های معنوی کشورمان باشیم. کارهای بنیادی در شورای هنر انجام می‌بشود که از با اهمیت ترین آن می‌توان تصویب سند ملی موسیقی را نام برد. در ادامه کلیپ معارفه موسسه پیشکسوتان پخش شد.

عباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت اظهار کرد: موسسه هنرمندان پیشکسوت موسسه‌ای از گنجینه فرهنگ و هنر ایران اسلامی است. از آقای ایمانی و مسلمی از میزبانی برنامه امشب سپاس می‌کنم. استاد داریوش ارجمند پدر این خانواده است و من ماموریت خود می‌دانم به گفتن بزرگتر این شب را به شما تبریک بگویم. امشب بهانه‌ای برای ربط و تعامل با پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در راستای منفعت گیری از ظرفیت‌های هنرمندان پیشکسوت شد. امشب با وجود ۳۵۰ نفر هنرمند پیشکسوت یکی از بزرگترین دورهمی‌های پیشکسوتان برگزار شد.

ادامه مطلب
هوشمندسازی مالیات ستانی موجب رشد درآمد های مالیاتی

بعد از سخن بگویید های عباس عظیمی کلیپ مناسبتی از مقاومت در غزه پخش شد سپس حسن مسلمی نائینی به گفتن رئیس جهاد دانشگاهی در پشت تریبون حاضر شد. او ضمن محکوم کردن جنایاتی که در غزه انجام می‌بشود، او گفت: شما هنرمندان صدای رساتر از همه اقشار جامعه هستید و میتوانید صدای مظلومیت آن‌ها در دنیا باشید. مبنا شکل گیری راه اندازی جهاد دانشگاهی کارهای فرهنگی می بود و با اهمیت ترین کارها را در این حوزه انجام شده است. امیدوارم با همت دوستان مجددا بتوانیم جهاد دانشگاهی را ترمیم کنیم.

او گفت: ما تلاش داریم در همه کارهایی که در جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد یک پیوست هنری انجام دهیم. رهبر انقلاب اسلامی درمورد هنرمندان می‌گویند اگر در جامعه درخشش هنری وجود داشته باشد فضای جامعه درخشان می‌بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
مگنوس کارلسن هم چنان مرد شماره یک شطرنج دنیا/ بردیا دانشور هجدم دنیا شد

در ادامه این برنامه از حسین مسلمی جانباز ۸سال دفاع مقدس که در سریال‌ها و فیلم‌هایی ایفای نقش کرده، تقدیر شد.

این چنین  در آخر تفاهم‌نامه‌ای بین پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی با هنرمندان پیشکسوت امضا شد. شعرخوانی‌،حافظ خوانی، اجرای موسیقی و اجرای برنامه هنری از برنامه های این دورهمی بزرگ پیشکسوتان می بود.

در این مراسم ناظر کمانچه‌نوازی از هنرمندان خوب لرستان بودیم؛ این چنین حافظ خوانی توسط محمود اکرامی‌فر که اجرای برنامه را نیز برعهده داشت اتفاق افتاد. این چنین محدث خراسانی شعرخوانی انجام داد و منوچهر آذری روی جایگاه حاضر شد و با سازدهنی برنامه یلدایی اجرا کرد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها