خوش آمدید

استارتاپ «هایپرلوپ وان» که توسط یک ایرانی تاسیس شده بود، برای همیشه تعطیل می‌شود

استارتاپ «هایپرلوپ وان» که توسط یک ایرانی تاسیس شده می بود، برای همیشه تعطیل می‌بشود


استارتاپ حوزه حمل‌و‌نقل «هایپرلوپ وان» (Hyperloop One) که سال ۲۰۱۴ توسط «شروین پیشه‌ور»، کارآفرین ایرانی تأسیس شده می بود و تصمیم داشت انسان‌ها را از طریق لوله‌های بدون هوا با شدت خطوط هوایی جابه‌جا کند، به‌طور رسمی در حال تعطیل شدن است.

بر پایه گزارش بلومبرگ، این شرکت اکنون در حال فروش دارایی‌های خود است و با تعطیلی دفاتر خود این چنین در حال اخراج کارمندانش است. سپس در آخر سال میلادی هایپرلوپ وان به‌طور رسمی تعطیل خواهد شد و در آن زمان همه مالکیت معنوی آن به سهامدار عمده‌اش یعنی DP World منتقل خواهد شد.

هایپرلوپ وان؛ از تأسیس تا تعطیلی

استارتاپ «هایپرلوپ وان» که توسط یک ایرانی تاسیس شده می بود، برای همیشه تعطیل می‌بشود ۱۴

هایپرلوپ وان از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۴۵۰ میلیون دلار اندوخته‌گذاری جذب کرد. این چنین از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، این شرکت به علت اندوخته‌گذاری گروه ویرجین متعلق به «ریچارد برانسون»، به‌گفتن Virgin Hyperloop One شناخته می‌شد. با این حال، ویرجین در سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت تا از برنامه‌های خود برای حمل‌و‌نقل مسافران صرف‌نظر کند و فقط روی ساخت سرویسی برای جابه‌جایی بار تمرکز کند. Hyperloop One این چنین اغاز سال قبل ناچار شد تا بیشتر از ۱۰۰ کارمند خود را به علت تحول در برتری‌هایش اخراج کند.

ادامه مطلب
لحظه هولناک فوران آتشفشان سانتیاگویتو_تاشکن

در حالی که تا این مدت استارتاپ‌هایی وجود دارند که برای ساخت پروژه هایپرلوپ تلاش می‌کنند، اما تعطیلی یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها در این عرصه، تا حدی آخر رویایی را مشخص می کند که سال ۲۰۱۳ توسط «ایلان ماسک» اغاز شده می بود.

ماسک در آن زمان این نظریه را نقل کرده می بود که کپسول‌های آلومینیومی آیرودینامیک پر از مسافر یا محموله را می‌توان از طریق یک لوله تقریباً بدون هوا با شدت حداکثر ۱۲۲۳ کیلومتر در ساعت حرکت داد. این لوله‌ها را می‌توان در داخل یا بین شهرها ساخت و به نظر ماسک می‌توانند علتتحول شیوه زندگی، کار، تجارت و سفر بشود.

ادامه مطلب
نرخ کرایه تاکسی، اتوبوس و مترو برای سال 1403 افزایش می‌یابد_تاشکن

ماسک اکنون با شرکت بورینگ کمپانی (The Boring Company) خود در حال حفر گذرگاه‌های زیرزمینی در لاس‌وگاس است.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها