خوش آمدید

آخرین خبرها از تصویب سند موسیقی، تنظیم سند سینما و تئاتر/ نخستین جلسه کارگروه سند سینما هفته قبل برگزار شد

آخرین خبرها از تصویب سند موسیقی، تنظیم سند سینما و تئاتر/ نخستین جلسه کارگروه سند سینما هفته قبل برگزار شد


به نقل از خبرنگار فرهنگی ،‌ چند روز قبل دبیرخانه شورای هنر با انتشار کردن خبری به اظهار مصوبات تازه ترین جلسه برگزارشده با وجود وزیر فرهنگ و اعضای این شورا پرداخت که یکی از با اهمیت ترین مصوبات  این جلسه، اظهار تدوین سند جامع دیپلماسی هنری سرزمین تا آخر سال جاری می بود که این متن سند پیشنهادی اغاز سال آینده در شورای هنر به مطرح و بازدید گذاشته بشود.

اما در عین حال مدام درمورد سندهای موسیقی، تئاتر و سینما او گفت و گو می‌بشود. او درمورد اهمیت تدوین سند جامع دیپلماسی هنری سرزمین به خبرنگار تسنیم او گفت: قضیه مهمی که امروز وجود دارد نقش بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حوزه ارتباطات هنری با دیگر کشورها است. اگرچه دستگاه‌های گوناگون در این خصوص قبلاً هم کار می‌کردند اما برای این که یک نظام واحدی بتواند این ارتباطات هنری را تنظیم کند و آن جایگاه سرزمین ما را در عرصه هنری خاصه در دنیا شناخته شده است و در منطقه هم زیاد تر روی آن حساب می‌کنند بهتر معارفه کند به این خاطر سند جامع دیپلماسی هنری سرزمین تنظیم شد.

ادامه مطلب
ترکیب پرسپولیس روبه رو نفت و گاز گچساران در رقابت‌های جام حذفی اشکار شد

او گفت: دوستان ما در فرهنگ و ارتباطات پیش‌نویس آن را آماده کردند تا در شورای هنر به تصویب برسد. این سند بر مبنای اهدافی که تعیین شد باید در برگیرنده ماموریت های دستگاه‌های مسئول در حوزه بین‌الملل و این چنین دستگاه‌هایی که مستقیماً در حوزه هنر فعالیت می‌کنند، باشد.  به تعبیر ما نگاشت نهادی این سند که شامل ماموریت دستگا‌ه‌ها است باید تنظیم بشود. در واقع بر مبنای همان اصولی که مقام معظم رهبری در بیانیه قدم دوم انقلاب اسلامی تنظیم کردند ما بر مبنای این سند وجود اثرگذار و فعالی را در عرصه بین‌المللی هنر داشته باشیم و از هنر به گفتن یک وسیله مؤثر و اثرگذار ارتباطی با دیگر کشورها بتوانیم منفعت گیری کنیم.

او این چنین از وجود پررنگ هنرمندان پیشکسوت در پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی خبر داد و او گفت: یکی از اندوخته‌های کشورمان هنرمندان می باشند خصوصاً هنرمندان پیشکسوتی که سال‌ها در عرصه‌های گوناگون انقلاب اسلامی ایفای نقش کردند. برای مردم فضاهای خوبی را پدید آوردند و پارک صنایع فرهنگی قسمت عمده‌ای از ایفای نقش هنرمندان است. اصلاً می‌تواند حلقه ربط بین هنرمندان و مردم علاقه‌مند و طالب هنر مخصوصاً جوانانی که دوست دارند در یک فضای ارتباطی و تعاملی از هنرمندان بدانند و هنر بیاموزند نه در کلاس‌های به شکل کلاسیک و برنامه‌ریزی شده، این پارک می‌تواند این چنین فرصتی را در اختیارشان قرار دهد. ان‌شاءالله میزهای تخصصی با وجود هنرمندان برگزار می کنیم که آن او گفت و گو استاد شاگردی شکل بگیرد و رونق اشکار کند.

ادامه مطلب
علیرضا جهانبخش در فیفا دی سوژه شد
آخرین مطالب

ایمانی خوشخو در جواب به این سوال که سند موسیقی، تئاتر و سینما به کجا رسیدند، خاطرنشان کرد: کارگروه سند سینما راه اندازی شده و اولین جلسه آن در هفته قبل برگزار شد. ان‌شاءالله قرار است تا بهمن‌ماه پیش‌نویس را تهیه کنند. در این کارگروه سینماگران، مدیران و افراد صاحب‌نظر وجود دارند تا بهمن‌ماه آماده بشود و به شورا برسد. در حوزه تئاتر افراد کارگروه اشکار شدند و فکر می‌کنم هفته آینده جلسه خواهند داشت؛ اصول کلی در شورای هنر تعیین شده و در اختیار آنها قرار گرفته است. این چنین درمورد سند موسیقی هم باید این خبر را اظهار کنم که کار سند موسیقی به آخر رسیده و تا یکی دو هفته آینده به تصویب نهایی شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد و ابلاغ خواهد شد.

ادامه مطلب
نمای رادیو به شبکه نسیم بازگشت

انتهای مطلب/

 



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها