ویرجین گلکتیک برای پرواز بعدی خود در اواخر ژانویه آماده است
اگر همهچیز مطابق برنامه پیش برود، ششمین پرواز تجاری شرکت ویرجین گلکتیک ماه آینده انجام خواهد شد.
ویرجین گلکتیک در بیانیهای که روز سهشنبه انتشار شد، خبرداد که این ماموریت که به نام «گلکتیک ۰۶» شناخته میبشود، برای ۲۶ ژانویه (۶ بهمن) مقصدگذاری شده است. بر پایه این بیانیه، پرواز شامل چهار فضانورد خصوصی است که یکی از تگزاس، یک نفر از کالیفرنیا، یک نفر از اتریش و یک نفر بهطور مشترک از اوکراین و کالیفرنیا خواهد می بود. اما اسامی این فضانوردان اظهار نشد.
ویرجین گلکتیک، که بخشی از گروه شرکتهای ریچارد برانسون است، گردشگران و فضانوردان خصوصی را با سیستم پرتاب هوایی به فضای زیر مداری میبرد. این سیستم متشکل از یک هواپیمای حامل بهنام «ویاماس ایو» است که هواپیمای فضایی «ویایاس یونیتی» را در ارتفاع نزدیک به ۱۵۰۰۰ متری مستقر میکند.
در گلکتیک ۰۶، یونیتی توسط فرمانده استارکو و خلبان نیکلا پیسایل، و ایو توسط فرمانده مایکل مازوکی و خلبان دن الیکس هدایت خواهد شد.
این شرکت بعد از دو سال وقفه برای ترقی سخت افزارهایش، شش پرواز فضایی را در همین چند ماه به آخر رساند. برخی از این پروازها به گردشگران خصوصی اراعه میشد، درحالیکه برخی دیگر به مشتریان دولتی نیز خدمترسانی میکردند. به گفتن مثال، والتر ویلادئی از نیروی هوایی ایتالیا، مأموریت Virtute-1 ایتالیا را در پرواز فضایی Virgin در ۲۹ ژوئن بر مسئولیت داشت.
نمایندگان این شرکت حرف هایاند انتظار میرود که ویرجین گالاکتیک هواپیمای یونیتی خود را در سال ۲۰۲۴ بعد از یک یا دو پرواز دیگر بازنشست کند. به نقل از اسپیس نیوز، مایکل کولگلازیر، مدیرعامل این شرکت میخواهد روی گسترش نسل بعدی هواپیمای فضایی «کلاس دلتا» تمرکز کند که بعد از آماده شدن میتواند هفتهای دو بار پرواز کند.
![ویرجین گلکتیک برای پرواز بعدی خود در اواخر ژانویه آماده است 14 ویرجین گلکتیک برای پرواز بعدی خود در اواخر ژانویه آماده](https://tashkan.ir/wp-content/uploads/2023/12/ویرجین-گلکتیک-برای-پرواز-بعدی-خود-در-اواخر-ژانویه-آماده.jpg)
انتظار میرود پروازهای آزمایشی خودروهای دلتا در سال ۲۰۲۵، و خدمات عملیاتی کامل آن در سال ۲۰۲۶ اغاز بشود. اتفاقاً ناوگان ویرجین فراتر از خط کارمان به طول ۱۰۰ کیلومتر پرواز نمیکند که توسط مقامات بینالمللی بهگفتن مرز فضا برداشت میبشود. اما نهادهای ایالات متحده از مرز متغیری منفعت گیری میکنند؛ ۸۰ کیلومتر، که Virgin مرتباً از آن گذر میکند.
رقیب مهم ویرجین گلکتیک در صنعت گردشگری زیرمداری، بلو اوریجین تحت حمایتجف بزوس، بعد از ناکامی ماموریت بدون سرنشین نیو شپرد خود، ۱۵ ماه از پروازها گنارهگیری کرده می بود. اما این شرکت روز سه شنبه با پرتاب نیو شپرد بدون سرنشین به پرواز برگشت.