خوش آمدید

ماراتن تلویزیونی شرکت‌های دانش‌بنیان در مسابقه «شکوفا»

ماراتن تلویزیونی شرکت های دانش بنیان در مسابقه «شکوفا»


به نقل از ، نشست مشترک رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و مدیر شبکه یک سیما با مقصد تعامل زیاد تر در خصوص تشکیل و پخش هرچه بهتر مسابقه بزرگ تلویزیونی «شکوفا» در محل صندوق نوآوری برگزار شد.

میثم مرادی بیناباج، مدیر شبکه یک سیما در این نشست، مسابقه «شکوفا» را برنامه‌ای نوآور در حوزه رقابت بین قسمت‌های دانش‌بنیان برشمرد و او گفت: برای طراحی این مجموعه چندین مسابقه شبیه بین‌المللی مطالعه و بازدید شده است تا ناظر برنامه متغیری با دیگر مسابقات تلویزیونی باشیم.

وی مأموریت‌های شبکه یک سیما را «دیدبانی پیشرفت ایران» گفت و او گفت: یکی از مصادیق این ماموریت، روایت پیشرفت و معارفه حوزه‌های دانش بنیان است که در برنامه‌های گوناگون شبکه و این مسابقه به طور مستمر جستوجو می‌بشود.

مدیر شبکه یک با پافشاری بر رویکرد عمومی این شبکه تلویزیونی، پیوند موضوعات این مسابقه با نیازها و مسائل عامه را یکی از شاخص‌های تشکیل انتخاب مجموعه‌های دانش‌بنیان فرمود و او گفت: گروه انتخاب در پایش و غربال مطرح‌های دانش بنیان برای شرکت در مسابقه «شکوفا» به جستوجو آن بوده که مردم در فرآیند مسابقه هم به گفتن مخاطب و هم عضوی از تشکیل و پیشبرد برنامه شراکت داشته باشند.

ادامه مطلب
دوبله یک سریال جنایی ایتالیایی برای پخش از تلویزیون
آخرین مطالب

وی با اشاره به پیچیدگی‌های فنی برخی محصولات دانش بنیان معارفه شده در مسابقه تلویزیونی «شکوفا»، افزود: برخی از مطرح‌ها، تخصصی است و وجه علمی دارد، لذا روایت دراماتیک در معارفه مطرح‌ها اهمیت اشکار می‌کند تا مسابقه وجهه سرگرمی نیز برای مخاطبان اشکار کند.

این چنین در این نشست، رئیس هیئت عامل صندوق با اشاره به نامگذاری امسال با گفتن مهار تورم، رشد تشکیل او گفت: یکی از مصادیق رشد تشکیل، شرکت‌های دانش‌بنیان‌اند و ما در صندوق نوآوری تلاش کردیم به منظور تحقق هرچه زیاد تر شعار سال عمل مؤثری را برنامه‌ریزی کنیم و با این مقصد، مسابقه بزرگ تلویزیونی شکوفا طراحی شده است.

ادامه مطلب
ساخت یک اقامتگاه با منفعت گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی_تاشکن

خیاطیان اهداف تشکیل و پخش این مسابقه تلویزیونی را نخست مستندسازی و تبیین حوزه دانش‌بنیان سرزمین برشمرد تا از این طریق عموم مردم شناخت بهتری نسبت به این اکوسیستم داشته باشند. دوم او گفت و گو مردمی‌سازی اقتصاد که یکی از مصادیق آن، منفعت گیری از ابزار فراهم مالی جمعی (Crowdfunding) است که ابزار نسبتاً جدیدی به شمار آمده و می‌تواند به نوعی به حوزه وقف و نذر (در حوزه علم) زیاد نزدیک باشد. مسئله سوم هم این که حوزه دانش‌بنیان می‌تواند در تبیین دستاوردهای سرزمین نقش‌آفرینی کند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به برگزاری موفق مطرح فراهم مالی جمعی تحت گفتن «کارویا» او گفت: مطرح‌های شرکت‌های حاضر در این مسابقه، توسط کارشناسان بازدید و اصل پول همه اندوخته‌گذاران از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی ضمانت شده است.

خیاطیان با پافشاری بر این که حوزه نوآوری حوزه‌ای پیشرو است که قبل از استانداردها حرکت می‌کند ابراز امیدواری کرد : با همکاری خوب رسانه ملی بتوان عمل موثری در حوزه ترویج مردمی‌سازی اقتصاد دانش بنیان رقم زد و ناظر ادامه‌دار بودن این قبیل برنامه ها می بود.

ادامه مطلب
دعوت عین اللهی از وزرای بهداشت منطقه و جهان برای اجلاس تهران - تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

گفتنی است، مسابقه شکوفا با رقابت شرکت‌های دانش بنیان ، نوآور و خلاق با مقصد جذب اندوخته تا سقف ۱۵ میلیارد تومان در گروه اقتصاد شبکه یک سیما با شراکت صندوق نوآوری و‌ شکوفایی توسط موسسه فرهنگی هنری هشت اقلیم تشکیل و پخش خواهد شد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها