خوش آمدید

بیگل 2

فرودگر بیگل ۲ آزاد شد


در ۱۹ دسامبر ۲۰۰۳، مارس اکسپرس متعلق به آژانس فضایی اروپا، فرودگر بیگل ۲ خود را آزاد کرد و آن را در مسیر فرود روی مریخ قرار داد.

طراحی بیگل ۲ به‌طوری می بود که هنگامی تا می‌شد، همانند یک ساعت جیبی زیاد بزرگ می‌شد. این حالتی است که فرودگر سفر طویل به مریخ را پشت سر گذاشت.

بااین‌حال، به محض توقف روی سطح مریخ، پوشش بیرونی فرودگر باز می‌شد تا کارکرد درونی آن آشکار بشود.

دستور برای جداکردن فرودگر بیگل ۲ از محل هدایت فضاپیما اغاز شد. یک دستگاه آتش‌نشانی شلیک شد تا به آرامی فنر آن را آزاد کند تا بیگل ۲ از فضاپیمای مادر دور بشود. این فضاپیما می‌توانست چگونگی زندگی در قبل مریخ را در سطح کم‌عمق آن بازدید کند. دو ابزار برای جمع‌آوری مثالهای سنگ و خاک برای تجزیه‌وتحلیل را نیز در خود جای داده می بود.

ادامه مطلب
ناسا تصویر شکل‌هایی شبیه به عنکبوت را از سطح مریخ به نمایش گذاشت
آخرین مطالب
فرودگر بیگل ۲ آزاد شد ۱۴

عکس دوربین مانیتورینگ بصری داخل هواپیما مشخص می کند که فرودگر درحال‌دور شدن است. در روز کریسمس ۲۰۰۳، مارس اکسپرس نیز با پیروزی به مدار مریخ رسید.

در اغاز ژانویه، فرودگر بیگل ۲ تا این مدت نشانه فرود ایمن خود را اظهار نکرده می بود. فرودگر از وقتی که اولین تماس رادیویی آن بعد از فرود در روز کریسمس از دست رفت، موفق نشد ربط برقرار کند.

هیئت‌مدیره بیگل ۲ در ۶ فوریه در لندن راه اندازی جلسه داد و بعد از برسی حالت، خبرداد که فرودگر از دست رفته است.

ادامه مطلب
ورزشگاه جدید تهران با استاندار بین المللی ساخته می‌شود

سرنوشت فرودگر تا ژانویه ۲۰۱۵ به‌صورت یک معما باقی‌ماند. تا این که دوربین مدارگرد شناسایی مریخ بعد از ۱۱ سال آن را دست نخورده و سالم اشکار کرد!

تصاویر نشان خواهند داد که دو مورد از چهار پنل فضاپیما که با خورشید کار می‌کردند موفق به بازشدن و استقرار در جای مقرر نشده‌اند. آنتن فضاپیما که در سایه مانده می بود قوت برقراری ارتباطات را از فضاپیما گرفته‌ است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها