خوش آمدید

توصیه‌های کاربردی در مواجهه با آلودگی هوا - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

پیشنهاد‌های کاربردی در روبه رو با آلودگی هوا – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی کمری، روبه رو با هوای آلوده را علتافزایش اختلالات تنفسی همانند آسم و برونشیت برشمرد و خاطرنشان کرد: هوای آلوده بر افراد صدمه‌پذیر همانند کودکان، سالمندان و زنان باردار تاثیرگذارتر است.

وی در ادامه به اراعه راهکارهای طلایی برای شهروندان پرداخت.

– گزارش روزانه کیفیت هوا با شاخصی(AQI) اظهار می‌بشود که با رنگ بندی‌های خاص مشخص می کند که هوای اطراف چه مقدار آلوده است و این مقدار آلودگی چه اثراتی امکان پذیر بر سلامتی شما داشته باشد.

– برای دسترسی به اطلاعات شاخص کیفیت هوا در شهر تهران می‌توانید به سایت شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران یا سامانه پایش کیفی هوای سرزمین مراجعه کنید. یقیناً نرم افزارهای موبایلی نیز برای این منظور آماده شده است.

– کودکان، سالمندان و زنان باردار، افراد مبتلا به بیماری‌های عرصه‌ای، قلبی و عروقی، تنفسی و آسم از گروه‌های حساس و مستعد ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با آلودگی هوا و زیاد صدمه‌پذیر می باشند.

ادامه مطلب
ایران با برد ژاپن به رده بیستم فیفا صعود می‌کند
آخرین مطالب

– به طور کلی ژنتیک فرد، ابتلاء به بیماری‌های عرصه‌ای و نوع تغذیه بر حساسیت فرد به آلودگی هوا اثرگذار است.

– در شرایط آلودگی هوا برای افرادی که خروج از منزل ضرورتی ندارند، ماندن در خانه بهترین راهکار است تا خود را از روبه رو با هوای آلوده دور نگه‌دارند.

– این چنین بهتر است در و پنجره‌ها را بسته و در صورت داشتن تهویه متبوع آن را در حالت بازچرخش(re-circulate) قرار دهید. دستگاه‌های تصفیه کننده هوا در صورتی که مشابه با فضای خانه تهیه شوند می‌توانند به افزایش کیفیت هوا در منزل پشتیبانی کنند.

ادامه مطلب
آیا سریال «پایتخت» به جستوجو سارا و نیکای فرد دیگر است؟

– با دقت به این که آلودگی هوای جهت تحریک ناحیه فوقانی سیستم تنفسی و تشکیل سرفه می‌بشود بهتر است با نوشیدن آب و مایعات از خشک شدن گلو جلوگیری کنید.

– با منفعت گیری از دستگاه‌های بخور می‌توان رطوبت خانه را مشابه کرد. در این شرایط کشیدن سیگار و منفعت گیری از وسایل گرمایشی همانند شومینه جهت افت کیفیت هوا در منزل خواهد شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

– منفعت گیری از گل‌ها و گیاهان آپارتمانی و منفعت گیری از دستگاه‌های تصفیه کننده هوا (حتماً قبل از خرید مزایا و معایب آن را بازدید کنید) می‌تواند در بهبود کیفیت هوای داخل خانه مؤثر باشد.

– نرمش و ورزش در روزهای آلوده باید در منزل یا باشگاه‌های ورزشی مسقف و دارای سیستم تهویه انجام بشود و از ورزش کردن در فضای باز به اختصاصی فعالیت‌های سنگین و طویل زمان همانند دویدن و دوچرخه‌سواری که جهت افزایش مقدار تعداد تنفس می‌بشود، خودداری بشود.

ادامه مطلب
یک قطار در اوتار پرادش هند در آتش سوخت

– ماسک‌های جراحی یا سه لایه معمولی در آلودگی هوا تقریباً بی‌تاثییر می باشند. ماسک‌های مناسب در این شرایط آلودگی شامل انواع ماسک‌های N95، KN95 و FFP2 می باشند که می‌توانند با منفعت گیری از استانداردهای شناخته شده بین‌المللی تا ۹۵ درصد ذرات معلق را فیلتر کنند.

– این ماسک‌ها در دو نوع بدون دریچه و دریچه‌دار تشکیل خواهد شد. افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی و زنان باردار قبل از منفعت گیری از این ماسک‌ها با پزشک خود مشورت کنند.

– در شرایط آلودگی هوا، کمتر از ماشین شخصی منفعت گیری کنیم و حمل و نقل عمومی را در برتری قرار دهیم.

– در این روزها اقداماتی نظیر سوزاندن زباله و شاخ و برگ درختان، نقاشی در و دیوار با منفعت گیری از اسپری و انجام فعالیت‌هایی که به هر شکلی تشکیل گرد و غبار می‌کنند را محدود کنیم.

ادامه مطلب
ایران و هند همکاری های مشترک فرهنگی و هنری می کنند_تاشکن

– منفعت گیری از خدمات الکترونیک برای خریدهای روزمره و امور بانکی می‌تواند پشتیبانی کننده باشد.

– در فصول سرد سال مصرف سوخت در قسمت خانگی افزایش می‌یابد. این قضیه جهت می‌بشود تا صنایع به منظور جلوگیری از توقف در تشکیل، به مصرف سوخت‌هایی با کیفیت کمتر روی آورند. مدیریت مصرف انرژی در منزل ضمن افت هزینه‌ها جهت می‌بشود منفعت گیری از این نوع سوخت‌ها به کمترین مقدار برسد. منفعت گیری از لامپ‌های کم مصرف، ترموستات‌های اتوماتیک یا هوشمند و تنظیم درجه حرارت منزل روی ۲۰ درجه سانتی‌گراد، پوشیدن لباس مناسب با فصل، عایق‌کاری مناسب و استانداردسازی شوفاژخانه می‌تواند به مدیریت مصرف پشتیبانی کند.

– بر پایه تحقیقات صورت گرفته آلودگی هوا امکان پذیر جهت تشدید شیوع و عوارض برخی بیماری‌ها بشود، به این علت در روزهایی که هوا در شرایط ناسالم است از احوال دوستان، همسایگان و خویشاوندان سالمند دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی آگاه شویم. افرادی که دارای آسم می باشند حتماً اسپری‌های مخصوص خود را همراه داشته باشند.

ادامه مطلب
افزایش روابط بین‌الملل با دستیابی به فناوری برداشت گاز از میادین روی دریا در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی

– آلودگی هوا، همه ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگر به آن دقت نکنیم تأثیرات زیاد جدی بر سلامت ما خواهد داشت. آگاهی از اثرات منفی آلودگی هوا و شراکت فعال در برنامه‌ها و سیاست‌های مرتبط با افت آلودگی (نظیر دوره‌های آموزشی و فعالیت‌های اجتماعی) می‌تواند نقش مهمی در بهبود حالت کیفیت هوا داشته باشد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها