خوش آمدید

بی ام و M3

دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تشکیل موتورهای درون‌سوز


تعداد بسیاری از خودروسازان برای اظهار آخر دوران موتورهای درون‌سوز عجله دارند، بااین‌حال بی‌ام‌و این‌طور نیست. «الیور زیپسه»، مدیرعامل این شرکت، در مراسم کسب‌وکار راین-ماین در فرانکفورت، از تصمیم این شرکت برای تداوم منفعت گیری از موتورهای «سنتی» دفاع کرد.

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ به نقل از رئیس بی‌ام‌و نوشته است که این برند لوکس «نمی‌خواهد موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد». این مدیر ۵۹ ساله توضیح داده است که خودداری بی‌ام‌و از تعیین تاریخ انقضا برای پیشرانه‌های سنتی نشان‌دهنده عدم ابتکار این برند نیست.

دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تشکیل موتورهای درون‌سوز ۲۴

او در ادامه با اشاره به سوخت‌های ترکیبی او گفت که تا این مدت تقاضای بسیاری برای مدل‌های درون‌سوز وجود دارد. از آنجا که بیشتر از یک میلیارد ماشین در جهان وجود دارد، زیپسه استدلال می‌کند که اهمیت خودروهای بنزینی حاضر دست‌کم گرفته می‌بشود. بر پایه گزارش یک شرکت تحقیقات صنعت ماشین، نزدیک به ۱.۴ میلیارد ماشین در سراسر جهان مورد منفعت گیری قرار دارند.

ادامه مطلب
گوگل برای گسترش هوش مصنوعی، دارایی‌های مهم خود را قربانی می‌کند

آینده موتورهای درون‌سوز با سوخت‌های تازه

جایگزینی همه مدل‌های درون‌سوز حاضر با یک مدل برقی در مختصر‌زمان مقدور نیست و تشکیل خودروهای برقی تازه نیز چندان با محیط‌زیست سازگاری ندارد. زیپسه معتقد است که «سوخت‌های پاک (e-fuel) نیز برای تداوم وجود خودروهای حاضر بدون صدمه‌رساندن به محیط‌زیست اهمیت بسیاری دارند.» تویوتا، شریک بی‌ام‌و در گسترش فناوری سوخت هیدروژنی، بر این باور است که می‌تواند منفعت گیری از موتورهای درون‌سوز را با پشتیبانی هیدروژن ادامه دهد. 

موتورهای درون‌سوز
دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تشکیل موتورهای درون‌سوز ۲۵

مدیرعامل بی‌ام‌و معتقد است که اگر فروش خودروهای تازه با پیشرانه درون‌سوز ممنوع بشود، تعداد بسیاری از مردم خودروهای جاری خود را برای زمان طویل‌تری نگه خواهند داشت؛ چون خودروهای برقی تا این مدت هم گران‌تر از همتایان بنزینی/دیزلی خود می باشند و افراد بسیاری در سراسر جهان نمی توانند این هزینه را پرداخت کنند. علاوه‌براین، مقامات شرکت‌های گوناگون پیش‌تر حرف های بودند که زیرساخت‌های شارژ برای حمایتاز افزایش گسترده خودروهای برقی در سراسر جهان آماده نیست.

ادامه مطلب
ترکیب طبیعی حاصل از کلم بروکلی در پیشگیری از سکته موثر است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

این چنین بخوانید: منفعت گیری از سوخت مصنوعی در فراری ۳۶۰؛ راهکاری برای نگه داری خودروهای درون‌سوز

یقیناً این بدان معنی نیست که بی‌ام‌و مدل‌های درون‌سوز را نسبت به خودروهای برقی در برتری قرار داده؛ در سال جاری، ۱۵ درصد از فروش این شرکت به مدل‌های برقی تعلق داشته است. تا آخر این دهه، فقط ۵۰ درصد فروش این برند مستقر در مونیخ شامل خودروهای درون‌سوز خواهد می بود.

بی ام و M3
دفاع رئیس بی‌ام‌و از تصمیم این برند برای ادامه تشکیل موتورهای درون‌سوز ۲۶

برنامه‌های متفاوت رقبای بی‌ام‌و

رقبای مهم بی‌ام‌و اهداف بلندپروازانه‌تری را در سر می‌پرورانند. مرسدس معتقد است که خط تشکیل این شرکت تا سال ۲۰۳۰ کاملاً برقی خواهد شد. آئودی از سال ۲۰۲۶ فقط محصولات برقی تشکیل می‌کند و تشکیل مدل‌های درون‌سوز را در سال ۲۰۳۲ متوقف خواهد کرد. خط تشکیل جگوار از سال ۲۰۲۵ تماماً برقی خواهد شد. ولوو تصمیم دارد در سال ۲۰۳۰ موتورهای درون‌سوز را کنار بگذارد؛ وقتی که برندهای مینی و رولزرویس متعلق به بی‌ام‌و نیز همین کار را خواهند کرد.   

ادامه مطلب
بی ام و M5 تازه رونمایی شد، نیرومندترین و سنگین‌ترین M5 تاریخ_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها