خوش آمدید

«آفساید نیمه‌خودکار» در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اجرا می‌شود

«آفساید نیمه‌خودکار» در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اجرا می‌بشود


منفعت گیری از فناوری آفساید نیمه خودکار، مکمل سیستم پشتیبانی داور ویدیویی در جام ملت‌های آسیا خواهد می بود.

شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره گفت: مسئولان برگزاری جام ملت‌های آسیا به گفتن بهترین‌های جهان شناخته شده‌اند و نخستین نمایش فناوری آفساید نیمه خودکار به آنها پشتیبانی می‌کند تا استانداردهای بالاتری را تعیین کنند. کنفدراسیون فوتبال آسیا مصمم است هم چنان در قضاوت در سطح جهان پیشتاز باشد.

سیستم SAOT در راستای پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فیفا، مرحله های آزمایشی گسترده‌ای را پشت سر گذاشته که تبدیل اجرای آن در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر خواهد شد.

این فناوری از ۱۲ دوربین تخصصی منفعت گیری می‌کند که به طور اختصاصی برای ردیابی موقعیت دقیق توپ و بازیکنان در زمین بازی قرار گرفته‌اند. این چنین به طور خاص، موقعیت اندام‌ها و این چنین دیگر اعضای بدن که برای تصمیمات آفساید مرتبط می باشند، می‌تواند تعیین بشود.

ادامه مطلب
ابهامات همه گیری کرونا و جنگ بیولوژیک - تاشکن
آخرین مطالب

این فناوری با منفعت گیری از هوش مصنوعی، بازدید دقیق و سریع، موقعیت را تسهیل می‌کند. هنگامی که فکر می‌بشود بازیکنی در آفساید است و توپ را دریافت می‌کند، یک هشدار به VAR ارسال می‌بشود، که می‌تواند بلافاصله موقعیت را از خطوط آفساید که به طور خودکار توسط این فناوری ترسیم می‌بشود، بازدید کند.

در همین حال، تصمیم نهایی در زمین بازی همیشه توسط داور خواهد می بود. بعد از تکمیل فرآیند تصمیم‌گیری، همان نقاط داده‌ای که برای تعیین موقعیت بازیکن منفعت گیری شد، در یک انیمیشن سه‌بعدی تشکیل می‌بشود که روی صفحات بزرگ در ورزشگاه‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر به نمایش درخواهد آمد.

ادامه مطلب
دانشگاه آزاد تمایلی به خرید استقلال ندارد!



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها