خوش آمدید

تلویزیون سریال‌های جدید نمایش‌خانگی را معرفی می‌کند

چه سریال های خانگی می توانند در تلویزیون پخش شوند؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چندی پیش پیمان جبلی رئیس صدا و سیما بر روی این مسئله پافشاری کرد که به دیده شدن سریال‌های نمایش خانگی و محصولات پلتفرم‌های قانون‌مدار پشتیبانی خواهند کرد حتی برخی از آنها که مناسب پخش از تلویزیون باشد، بعد از پخش در پلتفرم به پخش در سیما هم خواهد رسید.

بر همین مبنا، چند صباحی است در قسمت‌های گوناگون خبری صدا و سیما سریال‌هایی که از ساترا مجوز می‌گیرند به گفتن تازه‌های نمایش‌خانگی معارفه و تبلیغ خواهد شد. اولین سریالی که تبلیغ شد «سایه باز» می بود.  حتی حرف های می‌بشود سکوهایی که موفق به اخذ مجوز از ساترا هم خواهد شد و کارکرد مناسبی دارند در شبکه‌های سیما معارفه شوند.

اما در این بین صحبتی نقل شد که چند سریال نمایش‌خانگی برای پخش از تلویزیون در حال بازدید است. نام این سریال‌ها نقل نشد اما بازار گمانه‌زنی‌ها را داغ کرد. برخی از کانال‌های مجازی و رسانه‌ها به چند نام اشاره کردند از «سایه باز» و «فوفو مسافری از کامادو» تا «مرداب» و «مهمونی»؛  اما هیچ‌کدام از این اسامی قبول نشد. 

ادامه مطلب
تیم ملی بزرگسالان ایران در رقابت‌های فوتوالی امارات قهرمان شد

سعید مقیسه رئیس ساترا در او گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم درمورد تبلیغ و معارفه سریال‌های نمایش‌خانگی و این سریال‌ها چه نوع شاخصه‌ها و ویژگی‌هایی باید داشته باشد که بتوانند به آنت تلویزیون برسند توضیحاتی داد. او او گفت: ضوابط و مقررات محتوایی ساترا که در سایت اظهار شده ملاک عمل برای انتخاب محتواست. نمی‌توان به طور خاص او گفت محتوایی که فلان داستان را دارد؛ ما آنجا گفتیم از نظر شاخصه‌های سلامت محتوا که زیاد حائز اهمیت است. چون سریال یک مجموعه به هم مدام است کلیت یک سریال هم باید دارای مضامین مناسب باشد و هم از نظر شکلی مراعات ضوابط و مقررات را کرده باشد. از طرفی دارای مطلب‌های سودمند برای جامعه هم باشد. با این شاخصه‌ها بهترین محتوا به صداوسیما معارفه می بشود هم برای تبلیغ، ترویج و شراکت و در این بین کارهایی هم برای پخش انتخاب خواهد شد. 

ادامه مطلب
برنز کشتی فرنگی محمدهادی ساروی مسیر المپیک را هموار کرد
آخرین مطالب

او افزود: سریال‌هایی نقل شد که مورد بازدید قرار بگیرند اما تا این مدت سریالی نداریم که سازمان صداوسیما پذیرفته باشد همه آنها را پخش کند. اولاً همه سریال‌ها هم کاندید نیستند چون باید قسمت خصوصی که تولیدکننده این آثار است خودش بخواهد این اتفاق بیفتد. سریال‌هایی را معارفه کردیم در حال بازدید‌اند اما یک سریال با رویکرد نمایش‌خانگی تشکیل شده و این که در صداوسیما قابل پخش باشد نیازمند بازدید هم از نظر حقوقی و هم محتوایی است. تا به حال مصوبه‌ای نداریم که اظهار کنند فلان سریال از تلویزیون پخش بشود اما فرآیند برقرار است. 

ادامه مطلب
منفعت گیری از فیلترشکن به طور رسمی ممنوع شده است

مقیسه در جواب به سوال خبرنگار تسنیم درمورد این که حرف های می‌بشود صداوسیما می‌خواهد با پلتفرم‌ها کار مشترکی هم داشته باشد، افزود: در صداوسیما آنچنان که ریاست سازمان اظهار کردند در شراکت تشکیل مشکلی نداریم، به غیر از آنکه سریالی در چارچوب رسانه ملی باشد پخش بشود. کما این که برخی از نویسندگان و طراحان طرحی را اراعه می‌کنند اول لزوماً به سکو نمی‌برند و سپس مجوز می‌گیرند؛ تصمیم می‌گیرند به صداوسیما می‌برند برخی هم تصمیم می‌گیرند کار مشترک بسازند. این اشتراک بعضی اوقات اوقات امکان پذیر به بستر انتشار کردن برگردد؛ یعنی اول در سکوی نمایش‌خانگی انتشار بشود و سپس در صداوسیما و بعضی اوقات اوقات در تشکیل و هزینه‌ها است. 

او این چنین یک مسئله درمورد سریال‌های خانگی که در قسمت‌های خبری تلویزیون تبلیغ خواهد شد، او گفت: همه سریال‌هایی که می‌آیند مجوز می‌گیرند را ما خبر‌رسانی می‌کنیم و این یکی از دستاوردهای نمایشگاه رصتا است که سال قبل برگزار شد. 

ادامه مطلب
حماسه آفرینی خانواده فوتبال روز جمعه در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری_تاشکن

انتهای مطلب/



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها