خوش آمدید

فواید بیشمار ورزش برای حفظ سلامت مغز - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مزایا بیشمار ورزش برای نگه داری سلامت مغز – تاشکن

به نقل از خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، زمان‌ها است که اشکار شده است فعالیت بدنی یک روش تحکیم‌کننده مغز است، اما این مطالعه بین‌المللی راه‌هایی را مشخص می کند که می‌تواند این اتفاق بیفتد.

دکتر «راجپول عطاریوالا»، نویسنده ارشد این مطالعه و رادیولوژیست در مرکز تصویربرداری پزشکی در ونکوور کانادا، او گفت: «با اسکن‌های تصویربرداری جامع، مطالعه ما بر هم افزایی به هم مدام بین بدن و مغز اصرار می‌کند.»

محققان این مطالعه بیشتر از ۱۰۰۰۰ اسکن مغز انجام شده در مراکز گوناگون را تجزیه و تحلیل کردند.

عطاریوالا او گفت: «ما به الگویی پی بردیم و این که افرادی که به طور منظم در حال دویدن، پیاده روی یا ورزش بودند، حجم بیشتری از ماده خاکستری در مغز خود داشتند.»

محققان خاطرنشان کردند که ماده خاکستری به پردازش اطلاعات دریافتی پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
سعید عزت اللهی به امارات می‌رود
آخرین مطالب

این ورزشکاران مشتاق این چنین تمایل به داشتن حجم بیشتری از ماده سفید داشتند. ماده سفید به اتصال مناطق گوناگون مغز پشتیبانی می‌کند و برای حافظه زیاد مهم است.

این تیم دریافتند که افراد الزاماً نباید در ماراتن بدوند تا از مزایا مغزی ورزش منفعت مند شوید.

دکتر «دیوید مریل»، یکی از نویسندگان این مطالعه او گفت: «ما دریافتیم که حتی سطوح متوسط فعالیت بدنی، همانند پیاده روی کمتر از ۴۰۰۰ قدم در روز، می‌تواند تأثیر مثبتی بر سلامت مغز داشته باشد.»

ادامه مطلب
سخن بگویید‌های محمود فکری علتشد که ۴۸ ساعت در فضای مجازی مورد فحاشی استقلالی‌ها قرار گرفتم



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها