خوش آمدید

رضا صفایی‌پور درگذشت/ آخرین آرزوی «طوفان» چه بود؟

رضا صفایی پور درگذشت/ آخرین آرزوی «طوفان» چه می بود؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، سیدعباس عظیمی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درگذشت رضا صفایی‌پور معروف به طوفان بازیگر پیشکسوت سینما و عضو فقید موسسه هنرمندان پیشکسوت را خبرداد.

عظیمی درمورد علت فوت صفایی‌پور به خبرنگار تسنیم او گفت: این بازیگر پیشکسوت، امروز در سن ۷۴ سالگی بعد از چندسال مبارزه با بیماری پارکینسون در منزل خود درگذشته است.

رضا صفایی‌پور در تهران زاده شد. وی فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی است. فعالیت خود را با کشتی کج اغاز کرد و سپس از چند مقام قهرمانی در ورزش، داخل سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید. 

صفایی‌پور فعالیت خود را به طور جدی در سال ۱۳۴۲ هنگامی که سال ۱۴ سن داشت اغاز کرد و به گفتن ورزشکار بدل‌کار در فیلم «هراس و تاریکی» محمد متوسلانی وجود یافت. 

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ناسا مأموریت سفر به ماه «آرتمیس 2» را تا شهریور 1404 به تعویق انداخت

بعد از انقلاب با فیلم سینمایی «میرزا کوچک‌خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری برگشت و با وجود در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم‌کم به شهرت رسید مجموعه تلویزیونی «سیمرغ» محصول سال ۱۳۷۱ نخستین نقش‌آفرینی وی در تلویزیون است. 

این درحالی است که او چندی پیش  دچار به بیماری پارکینسون شد که همین نوشته علتکم‌کار شدنش در سینما شد و آخرین وجود او به فیلم نوستالژی این روزهای سینمای ایران «گیج‌گاه» برمی‌گردد.

او در او گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم برای بازیگری در سینما و تلویزیون آرزو کرد که راه سفارشی‌ها بسته و هرکسی از راهش داخل عرصه بازیگری بشود.

جزییات مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت سینما بعد از مشورت با خانواده آن مرحوم اظهار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده این بازیگر و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

ادامه مطلب
ایران با ناکامی از آلمان لیگ ملتهای والیبال را خاتمه داد_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها