خوش آمدید

بررسی انواع پاور فاطر

بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها


پاور یا منبع تغذیه از حیاتی‌ترین قطعات حاضر در کیس‌ کامپیوتر است. ماموریت این قطعه مهم در سیستم شما، فراهم انرژی تک تک قطعات همانند مادربرد، پردازنده، کارت گرافیک و… است. انتخاب پاور خوب می‌تواند تأثیر قابل‌‌توجهی در کارکرد ایمن و یقین رایانه شخصی شما در شرایط سخت و پردازش‌های سنگین داشته باشد. برندهای تولیدکننده بسیاری در حوزه تشکیل پاور فعالیت دارند و اکنون فاطر به‌گفتن برندی داخلی، پاورهای خود را در رده‌‌‌های گوناگون، از اداری گرفته تا حرفه‌ای، روانه بازار کرده تا در برابر رقبایش قد علم کند. در این نوشته دیجیاتو نگاهی به ویژگی‌‌های انواع پاور برند فاطر داریم و در کنار آن، جزئیات بیشتری از کارکرد آن‌ها را با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

پیش‌‌تر محصولات مختلفی از برند فاطر را به مخاطبان دیجیاتو معارفه کردیم. این بار نوبت به پاورهای فاطر رسیده که انگارً این شرکت مطمعن بسیاری از کارکرد کم‌نقص آن‌ها دارد. فاطر کارشناسان دیجیاتو را نیز به دفتر خود دعوت کرد تا نگاهی نزدیک‌تر به روال کارکرد پاورهای این شرکت در قیاس با دیگر رقیب ها داشته باشیم.

درمورد برند فاطر

شرکت «فاطر داده‌‌پردازی راحیل» که پیش از این با نام «فیوچر» در بازار ایران فعالیت می‌کرد، یکی از برندهای ایرانی در عرصه تشکیل انواع قطعات کامپیوتری به‌‌شمار می‌‌رود. فاطر با بیشتر از ۲۵ سال سابقه فعالیت، حوالی سال ۱۳۹۹ داخل این حوزه شد. این شرکت داخلی محصولات مختلفی از جمله انواع کیس، مانیتور، ماوس و کیبورد و موارد شبیه دیگر را تشکیل می‌‌کند. «اولین مادربرد ایرانی» نیز به‌نام این شرکت ثبت شده و پیش‌تر نگاه دقیقی به مشخصات سری مادربردهای مقرون به‌‌صرفه فاطر داشتیم. پاور یکی دیگر از محصولات مهم  فاطر است که در رده‌‌های قیمتی مختلفی از نزدیک به ۱.۵ تا ۹ میلیون تومان قابل‌خریداریست.

ادامه مطلب
۱۹ هندبالیست ایرانی عازم ترکیه شدند_تاشکن

نگاهی به ویژگی‌‌های گوناگون پاورهای فاطر

بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۵۶

فاطر پاورهایش را در مدل‌‌های ماژولار و غیر ماژولار به‌دست کاربران می‌رساند. مدل‌های ماژولار از کابل‌‌‌های جداگانه برای تغذیه هر قسمت برخوردارند، اما مدل‌‌های غیر ماژولار کابل واحدی دارند که امکان دارد از برخی از آن‌‌ها منفعت گیری نکنید. مدل‌‌‌های ماژولار طبق معمولً برچسب قیمتی گران‌تری را با خود یدک می‌‌‌‌کشند و زیاد تر در سیستم‌های رده‌‌بالا به‌کار گرفته می‌‌شوند در حالی که مدل‌های غیر ماژولار انتخابی اقتصادی محسوب خواهد شد. مزیت مهم پاورهای ماژولار، پشتیبانی به‌‌‌خلوت‌تر شدن محیط داخلی کیس و مدیریت راحت‌تر کابل‌ها در کنار خنک‌‌‌سازی ساده‌تر است؛ اما اگر این نوشته کم‌تر از قضیه بودجه برایتان اهمیت دارد، مدل‌های غیر ماژولار انتخاب منطقی‌‌تری محسوب می‌‌‌‌شوند.

بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۵۷

توان منبع تغذیه یکی از مهم‌‌‌ترین مسائلیست که باید دقت اختصاصی‌‌ای به آن داشته باشید، در غیر این‌‌صورت امکان دارد سیستمی که اسمبل کرده‌اید نتواند کارکرد مناسبی از خود به‌‌‌نمایش بگذارد. لیست پاورهای فاطر شامل مدل‌‌هایی با توان حداقل ۳۰۰ تا حداکثر ۱۶۵۰ وات می‌بشود. اگر سیستم اداری برای کارهای روزمره و ساده که کارت گرافیک مجزای چندان قدرتمندی ندارد را در اختیار داشته باشید، پاورهای ارزان‌تر فاطر برای شما کفایت می‌کند؛ اما در صورتی‌که سبک کاربری حرفه‌ای همانند گیمینگ، ادیت عکس و ویدیو یا رندرگیری داشته دارید، باید بسته به‌مصرف قطعات رایانه شخصی خود یکی از مدل‌‌های پیشرفته‌‌تر پاورهای این شرکت را انتخاب کنید. برای انتخاب پاور مناسب می‌بایست مجموع توان قطعات داخلی کیس کامپیوتری که در اختیار دارید را با یکدیگر جمع کنید که برای این کار، ابزارهای مختلفی در دنیای اینترنت وجود دارند.

ادامه مطلب
سرویس تپسی VIP آمد؛ سفرهای لوکس چند صد هزارتومانی با سمند، کمری و سوناتا
1702918148 295 بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها.webp
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۵۸

پاورهای فاطر از استانداردهای روز بازار جهانی نیز برخوردار شده‌اند تا بتوانند با دیگر محصولات از بازیگران نقل این حوزه همانند کولر مستر، ایسوس، کورسیر، گیگابایت و… رقابت کنند. یکی از مهم‌‌ترین گواهی‌های اعطا شده به پاورهای فاطر، استاندارد ۸۰ پلاس است. این استاندارد از حالت پایه تا تیتانیوم تحول می‌کند و درواقع راندمان پاور را در سطوح گوناگون لود مشخص می کند. هرچه راندمان پاور بالاتر باشد، توان مورد نیاز را با مصرف برق کمتری تشکیل خواهد کرد و کارکرد پایدارتری خواهد داشت.

بررسی انواع پاور فاطر
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۵۹

همه پاور‌های شرکت فاطر از این استاندارد برخوردارند و فقطً در برخی مدل‌های گران‌تر، راندمان بالاتر هم می‌‌رود و به‌‌نزدیک به ۹۰ درصد می‌رسد. به این علت با به‌کارگیری این پاورها در کیس خود نیازی به‌نگرانی حوالی مصرف بیش‌‌از حد برق نخواهید داشت. این شرکت پاورهای خود را در سه سری گوناگون با نام‌های VS و RM و TX اراعه می‌کند. مدل VS از نسخه معمولی استاندارد ۸۰ پلاس منفعت می‌‌‌برد، در‌‌حالی که مدل‌های RM و TX به‌ترتیب با استانداردهای ۸۰ پلاس برنز و طلایی راندمان بیشتری را اراعه خواهند داد.

همه پاورهای فاطر از طراحی تک‌‌ریلی ۱۲+ ولت برخوردارند، اما این طراحی چه برتری نسبت به نمونه‌‌‌های شبیه دو ریلی دارد؟ از نظر فنی توان پاور بین ریل‌‌ها تقسیم می‌‌‌‌بشود و هرچه تعداد ریل‌‌‌ها زیاد تر باشد، توان نهایی هر شاخه کم‌تر خواهد می بود. این نوشته وقتی مشکل‌‌زاست که قطعات پرمصرفی همانند کارت گرافیک با پاورهای چند ریلی تغذیه شوند و درنهایت توان مورد نیاز آن‌ها فراهم نگردد. در روبه رو اما پاورهای فاطر با طراحی تک‌ریلی این محدودیت را ندارند و مدل‌های ساده تا پرچمدار این برند از این ویژگی منفعت‌ می‌برند.

ادامه مطلب
چرا کاربران تخفیف‌ها را قبول ندارند؟
بررسی انواع پاور فاطر
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۶۰

فاطر از قطعات باکیفیتی نیز در مدل‌‌های گوناگون پاور خود منفعت گیری کرده است. به‌‌گفتن مثال این شرکت از خازن‌‌های ساخت ژاپن در پاورهای خود منفعت گرفته که از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توان تا زمان‌ها روی آن‌ها حساب کرد. این چنین به‌‌حرف های فاطر این پاورها با استانداردهای صنعتی طراحی شده‌اند تا بتوانند در برابر نوسان ولتا‌ژ و اتصال مختصر مقاومت کنند.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

بازدید کارکرد پاور فاطر در تست‌‌‌های تخصصی

بررسی انواع پاور فاطر
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۶۱

همان‌‌طور که در ابتدا گفتیم، فاطر از دیجیاتو دعوت به‌عمل آورد تا با وجود در دفتر این شرکت، کارکرد انواع منبع تغذیه فاطر را با ابزارهای تخصصی برسی کند. در راستای این کار، فاطر برای اولین بار دستگاهی مخصوص تست انواع پاور با نام TechRed TR-9912 را تهیه کرده که به‌حرف های آنها نمونه شبیه آن در ایران وجود ندارد. دستگاه مذکور کارکرد پاور در تست‌‌‌های گوناگون را بازدید می‌‌‌کند و امکان برسی ویژگی‌های گوناگون آن را فراهم می‌سازد.

بررسی انواع پاور فاطر
بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها ۶۲

اولین تستی که روی پاورهای فاطر و رقیب ها انجام دادیم، تست توان خروجی در لود لحظه‌ای کامل می بود. در این تست و مطابق نتایج دستگاه، پاور ۵۰۰ وات فاطر در زیر لود لحظه‌ای سنگین توانست حداکثر توان خود را اراعه دهد اما نمونه شبیه ایرانی در شرایط شبیه به نتیجه‌ای بهتر از ۷۰ درصد حداکثر توان خود نرسید. در واقع می‌توان با مطمعن او گفت که در همه پاورهای شرکت فاطر، توان واقعی و توان اسمی کاملا برابر است اما در رابطه دیگر برندهای حاضر در بازار ایران، این چنین چیزی را نمی‌توان با قطعیت فرمود.

ادامه مطلب
با اخراج مشکلی ندارم!
بررسی انواع پاور فاطر
نتیجه تست پاور فاطر
1702918149 553 بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها.webp
نتیجه تست پاور یکی از تولیدکنندگان داخلی

تست فرد دیگر که در دفتر فاطر انجام شد مربوط به استانداردهای چهارده‌گانه پاور در اتحادیه اروپا می بود که بر پایه آن و در کمال شگفتی، تنها محصولات فاطر توانستند از همه این چهارده تست سربلند بیرون بیاید. کارشناسان فنی فاطر علت این نوشته را تفاوت بین محصولات بازار خاورمیانه و ایران با محصولات دیگر نقاط جهان گفتن کرده‌اند. به‌حرف های آنها، شرکت‌های سازنده بسته به نیاز و سختگیری‌های بازار مقصد، محصولات خود را با ویژگی‌های متفاوت در بازارهای گوناگون اراعه می‌کنند. یقیناً این نوشته در نهایت تأثیری در توانایی کاربری شما نخواهد داشت و همه محصولات بازار ایران در ۹۹.۹۹٪ اوقات سال‌ها بدون مشکل کار می‌کنند. با این حال در شرایط زیاد خاص همانند نوسان شدید برق، این حالت می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

تثبیت‌کننده در پاور ماموریت پایدار نگه داشتن ولتاژ دریافتی را دارد که طبق معمولً در اکثر پاورها، بازه نوسان ولتاژ استاندارد از ۸۰ تا ۲۴۰ ولت است و اگر ولتاژ خارج از این بازه باشد، پاور جریان را قطع خواهد کرد تا آسیبی به قطعات داخل نشود. فاطر انگارً پا را فراتر گذاشته و این بازه را به ۶۰ تا ۲۴۰ ولت افزایش داده که جهت می‌بشود در نوسان‌های شدیدتر نیز رایانه شخصی شما با مشکلی در کارکرد خود مواجه نشود.

ادامه مطلب
شطرنج مسترز شارجه برای مقصودلو پیروزی داشت برای طباطبایی توقف_تاشکن
بررسی انواع پاور فاطر
تست قطع جریان برق پاور فاطر
1702918149 76 بازدید کارکرد انواع پاور فاطر در برابر دیگر رقیب ها
تست قطع جریان برق پاور برند دیگر

یکی از دیگر ویژگی‌های مهم منبع تغذیه، قطع سریع جریان خروجی بعد از قطع برق یا نوسان شدید است. مطابق تست‌هایی که در دفتر شرکت فاطر انجام شد، پاورهای این برند کارکرد زیاد دقیق‌تری را زمان قطع برق داشتند و به‌محض قطع جریان برق، خروجی خود را به صفر می‌رساندند. دیگر محصولات از برندهای نقل بازار در شرایط شبیه، نوسان اندکی را قبل از قطع کامل جریان خروجی توانایی می‌کنند. این نوشته می‌تواند تا حدی روی طول عمر قطعات گوناگون کامپیوتر تأثیر بگذارد.

آخرین تست انجام شده روی پاورهای اقتصادی فاطر، مصرف برق در حالت استندبای می بود. مطابق این تست، مصرف برق پاور فاطر در حالت استندبای تقریبا نصف پاورهای شبیه در بازار می بود و حتی در حالت روشن و زیر بار نیز مصرف برق کمتری داشت. این نوشته در مقیاس بزرگ می‌تواند نقش قابل توجهی در مصرف برق ادارات و سازمان‌ها داشته باشد.

جمع‌بندی بازدید انواع پاور فاطر

فاطر توانسته با تشکیل پاورهایی مطابق با استاندارد جهانی و اراعه آن‌ها با قیمتی مناسب، در حدواندازه رقبای پرآوازه خود ظاهر بشود. این شرکت مدل‌های مختلفی از پاورهای خود را با گارانتی اختصاصی ۳، ۵ یا ۷ ساله نیز روانه بازار کرده تا خیالتان از بابت کارکرد کم‌نقص این قطعه در طویل‌زمان راحت باشد. درنهایت اگر تصمیم خرید پاور برای کیس کامپیوتر خود را دارید، می‌توانید نگاهی به سبد محصولات فاطر در این تکه نیز بیندازید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها