خوش آمدید

فراخوان ثبت‌نام در دومین نمایشگاه «رصتا»/ فرصت دوباره‌ای برای معرفی سکوهای نمایش‌خانگی

استقبال رسانه های فراگیر از برگزاری دومین نمایشگاه ملی «رصتا»


به نقل از گروه فرهنگی ، برنامه این هفته «او گفت‌وگوی فرهنگی» به تهیه‌کنندگی رقیه‌زهرا پرندآور و با اجرای مهران ده‌نمکی، شب قبل از رادیو او گفت‌و گو پخش شد. در این برنامه الزام‌ها و نحوه برگزاری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و عکس فراگیر ایران مورد بازدید قرار گرفت. سامان مرادحسینی عضو شورا و سخنگوی مجمع «رصتا» مهمان حضوری و حمیدرضا نوابی مشاوره رئیس ساترا و دبیر نمایشگاه «رصتا» مهمان تلفنی این برنامه بودند.

نوابی در ابتدا با اشاره به این که «رصتا» مخفف عبارت رسانه‌های صوت‌و عکس فراگیر ایران است، او گفت: سال قبل که اولین نمایشگاه برگزار شد ما توانستیم بخشی از اهداف نمایشگاه ساترا را عملی کنیم. در کنار نمایشگاه اتفاقات خوب فرد دیگر افتاد که یکی‌ از آنها راه اندازی مجمع «رصتا» می بود. سال قبل ما ۱۱۷ غرفه داشتیم که ۹۶ غرفه به رسانه‌هایی تعلق داشت که از ساترا مجوز فعالیت داشتند.

ادامه مطلب
تشییع پیکر ملیکا محمدی در ورزشگاه آزادی

او گفت: امسال در کنار برگزاری نمایشگاه ناظر شکل‌گیری نخستین جشنواره شبکه نمایش خانگی هستیم تا محتوای برنامه‌ها و سریال‌های شبکه نمایش خانگی مورد برسی قرار گیرد و از برترین محتواهای سکوهای دارای مجوز از ساترا با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جایزه نقدی تقدیر بشود.

مرادحسینی در ادامه برنامه در جواب به این سوال که برسی قسمت خصوصی از برگزاری نخستین نمایشگاه «رصتا» چه بوده است، او گفت: سال قبل در کنار نمایشگاه، مجمع رسانه های صوت‌و عکس فراگیر ایران راه اندازی و انتخاباتی برای این مجمع برگزار شد که ۱۶۵ سکو در این انتخابات شرکت و ۸ نفر از مدیران پلتفرم‌ها از سوی شرکت‌کنندگان بیشترین رای را برای وجود در شورای راهبری مجمع «رصتا» دریافت کردند و به‌گفتن اعضای مهم شورای راهبری انتخاب شدند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فیلم شکار حلزون _ جشنواره فیلم فجر

در ادامه نوابی با اشاره به مقدار استقبال رسانه‌های فراگیر از برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» گفت: امسال ناظر برگزاری دومین نمایشگاه «رصتا» از تاریخ دهم تا سیزدهم دی ماه در شبستان مهم مصلای امام خمینی(ره) هستیم. ۴۲۳ رسانه از ساترا مجوز فعالیت دارند که تا الان نزدیک به ۱۴۵ رسانه دارای مجوز از ساترا برای شرکت در دومین نمایشگاه ثبت نام کردند، این آمار بیانگر رشد ۵۰ درصدی استقبال سکوهای دارای مجوز از ساترا برای وجود در نمایشگاه نسبت به سال قبل است.

او گفت: یکی از حمایتهای سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و عکس فراگیر در فضای مجازی برای ثبت نام کنندگان در نمایشگاه این است که به سکوهای دارای مجوز از ساترا ۱۲ متر غرفه رایگان داده میشود و سکوهایی که نیاز به فضایی زیاد تر از ۱۲ متر دارند فقط هزینه مربوط به متراژ اضافه را پرداخت می‌کنند، این چنین پخش تیزر نمایشگاه قبل و سپس از برنامه‌های پر مخاطب شبکه‌های تلویزیونی نظیر سریال سرزمین مادری و پوشش برنامه‌های نمایشگاه از قسمت‌های گوناگون خبری و برخی برنامه‌های شبکه‌های گوناگون سیما و صدا از جمله دیگر عمل های حمایتی صدا و سیما از برگزاری دومین نمایشگاه ملی رصتا است.

ادامه مطلب
سپاس رییس نظام پزشکی از پلیس به علت گسترش امنیت در مراکز درمانی - تاشکن

مرادحسینی در جواب به این سوال که تشکیل مجمع «رصتا» در نمایشگاه سال قبل دقیقا چه دستاوردی برای قسمت خصوصی داشته است، او گفت: با راه اندازی مجمع رسانه‌های صوت‌و عکس فراگیر ایران که به اختصار «رصتا» نامیده می‌بشود، سازمان تنظیم مقررات این فضا را به وجود آورد تا در همه شوراهای ساترا از جمله شورای صدور مجوز انتشار کردن ساترا یک نماینده از سکوهای دارای مجوز ساترا وجود داشته باشند که این کار علتافزایش تعامل بین ساترا و قسمت خصوصی شده است. این چنین ما در شورای راهبری مجمع «رصتا»، جلسات منظمی را به طور هفتگی داریم که در این جلسات به همه مشکلاتی که سکوها و پلتفرم‌ها دارند، می‌پردازیم و راهکارهایی را برای حل مسائل سکوها در نظر می‌گیریم و به ساترا نظر می‌دهیم.

وی در آخر درخصوص فضای حاکم بر نمایشگاه سال قبل خاطرنشان کرد: سال قبل فضای خوبی در نمایشگاه برای تعامل بین سکوها به وجود آمد. سکوها گسترش اشکار کردند و علتشد محتوایشان به یک قیمت افزوده دست اشکار کند. امسال هم در مجمع رصتا تصمیم گرفتیم که وجود حداکثری در نمایشگاه داشته باشیم و برنامه های متنوعی برای وجود در نمایشگاه امسال طراحی کرده ایم.

ادامه مطلب
اهدای خون بانوان ایرانی در پویش مهر فاطمی - تاشکن

انتهای مطلب/

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها