خوش آمدید

محل کار و سوشال مدیا

۳۰ دقیقه وجود کمتر در شبکه‌های اجتماعی، شما را شادتر و کارآمدتر می‌کند


پژوهشی تازه مشخص می کند که تنها ۳۰ دقیقه منفعت گیری کمتر از شبکه‌های اجتماعی در طول روز سلامت روان افراد، رضایت شغلی و ضمانت کارکنان را بهبود می‌بخشد. این چنین این افراد کمتر از دیگران به FoMO یا هراس جاماندن از دیگران دچار خواهد شد.

بر پایه مقاله منتشرشده در BIT، کاربران از شبکه‌های اجتماعی برای جبران احساسات مثبتی منفعت گیری می‌کنند که آن را در زندگی کاری روزمره خود از دست خواهند داد، به‌اختصاصی وقتی که حس می‌کنند بیشتر از حد کار کرده‌اند. در مختصر‌زمان، فرار از حقیقت به دنیای شبکه‌های اجتماعی امکان پذیر خلق‌وخوی شما را بهتر کند. اما در طویل‌زمان می‌تواند تبدیل حرکت اعتیادآوری بشود که نتیجه معکوسی در پی خواهد داشت.

۳۰ دقیقه وجود کمتر در شبکه‌های اجتماعی، شما را شادتر و کارآمدتر می‌کند ۱۴

افت منفعت گیری از شبکه‌های اجتماعی، روزانه ۳۰ دقیقه برای یک هفته

در کل ۱۶۶ نفر در این پژوهش شرکت کردند که همه انها به طور پاره‌زمان یا همه‌زمان در عرصه‌های مختلفی مشغول به‌کار بودند. این افراد حداقل ۳۵ دقیقه در روز را صرف شبکه‌های اجتماعی غیرمرتبط با کار می‌کردند. شرکت‌کنندگان به‌طور اتفاقی در یکی از دو گروه قرار گرفتند. یک گروه نیز عادات شبکه‌های اجتماعی خود را تحول ندادند.

ادامه مطلب
علم فیزیک قبول می‌کند که دشمنِ دشمنِ شما، واقعاً دوست شما است_تاشکن

گروه دیگر زمان زمان وجود در شبکه‌های اجتماعی را روزانه ۳۰ دقیقه به زمان هفت روز افت دادند. شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌های مختلفی را قبل از اغاز آزمایش، یک روز بعد از اغاز و یک هفته سپس به‌صورت آنلاین تکمیل کردند و اطلاعاتی در رابطه حجم‌کاری، رضایت شغلی، ضمانت، سلامت روان، سطح استرس، FoMO و رفتارهایی که نشان‌دهنده منفعت گیری اعتیادآور از شبکه‌های اجتماعی است، اراعه کردند.

محققان می‌گویند که حتی بعد از این زمان مختصر، گروهی که ۳۰ دقیقه کمتر در روز در شبکه‌های اجتماعی بودند، رضایت شغلی و سلامت روانی خود را به طور قابل توجهی بهبود داده بودند. این چنین، شرکت‌کنندگان در این گروه نسبت به گروه دیگر حس ضمانت بیشتری به کار خود داشتند.

ادامه مطلب
هم افزایی ۶۱ خیریه برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان - تاشکن

شرکت‌کنندگانی که منفعت گیری روزانه خود از شبکه‌های اجتماعی را افت داده بودند، بعد از یک هفته، به‌طور داوطلبانه به این کار ادامه دادند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها