خوش آمدید

بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار

بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار


سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

باردار هستید و مدام حس گرسنگی می‌کنید؟ این قضیه طبیعی است، چون در حال پرورش جنینی در شکم خود هستید و او از شما می‌خواهد که غذای کافی را به او برسانید. برای همین، اشتهای شما زیادتر از حد معمول است. در این زمان، شما باید غذای کافی را به جنینتان برسانید، وگرنه تغذیه ناکافی علتایجاد اختلالات رشدی در زمان تولد او خواهد شد. اما دقیقاً چه غذایی برای خوردن دوران بارداری مناسب است؟ غذاهای متنوعی همانند گوشت، تخم مرغ، سبزی و آجیل وجود دارند که تهیه‌شان از فروشگاه‌های گوشت، سبزی و آجیل فروشیراحت است. به این علت، با ما همراه باشید تا انواع غذاهای مناسب برای خوردن در دوران بارداری را برایتان توضیح دهیم.

چه مواد غذایی را باید در دوران بارداری خورد؟

درست است که شما باید در دوران بارداری غذای کافی را به بدن خود و جنینتان برسانید، اما خوردن هر غذایی لزوماً برای سلامت شما و جنینتان مناسب نیست. برای همین، شما باید غذاهایی را مصرف کنید که این مواد را به بدنتان می‌رسانند:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گوش‌‌ها و چشم‌های شما می‌توانند با یکدیگر سخن بگویید ‌کنند
  • پروتئین
  • انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • چربی‌های سالم
  • فیبر و مایعات
  • آهن
  • فولات
  • کلسیم
  • ویتامین د
  • کولین
  • یودین

اگر این مواد به قدر کافی به بدن شما و جنینتان نرسند، امکان پذیر که ریسک ابراز اختلالات رشدی در جنینتان زیاد بشود. اما در چه غذاهایی این مواد اشکار خواهد شد؟ اصولاً، این غذاها در گوشت‌ها، تخم مرغ، سبزیجات، میوه‌ها و آجیل‌ها اشکار خواهد شد که شما می‌توانید با قیمت خرید آجیل آنلاین آنها را راحت تهیه کنید. به این علت، با ما همراه باشید تا این غذاها را در قسمت بعدی برایتان توضیح دهیم.

بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار ۱۹

    لبنیات

    همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، مواد مهمی همانند کلسیم و پروتئین برای رشد جنین شما سودمند می باشند. از یک سو، کلسیم نقش مهمی در ساخت استخوان‌ها، دندان‌ها، ماهیچه‌ها و سلول‌های عصبی جنین دارد. از نظر دیگر هم پروتئین ماده‌ای مهم در رشد طبیعی جنین و ترمیم بافت‌های بدن آن است. خوشبختانه هم کلسیم و هم پروتئین در محصولات لبنیاتی به مقدار زیاد وجود دارند. برای مثال، در لبنیات دو نوع پروتئین خوب به نام‌های کازئین و وی وجود دارند. این چنین، محصولات لبنی دارای مقدار بسیاری کلسیم و عناصری همانند فسفر، انواع ویتامین ب، منیزیم و روی هم می باشند. به این علت، حتماً در زمان بارداری محصولات لبنی را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

    آجیل‌ها

    ظاهر کوچک و ریز آجیل‌ها می‌تواند فریبنده باشد و احتمالا شما با خودتان فکر کنید که آن‌ها از بس ریز می باشند، مواد غذایی بسیاری در خود ندارند. اما اصلاً اینطور نیست. انواع آجیل سرشار از ویتامین و مواد معدنی همانند منیزیم، روی، پتاسیم، ویتامین E، پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم می باشند. به این علت، شما با خوردن مقداری آجیل در روز می‌توانید مواد غذایی متنوع را به بدن خود و جنینتان برسانید. به این ترتیب، از خوردن آجیل در زمان بارداری غافل نشوید.

    1702825590 564 بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار.webp
    بهترین خوراکی‌ها برای زنان باردار ۲۰

    گوشت کم چرب

    در دوران بارداری، حجم خون شما نسبت به زمان عادی افزایش اشکار می‌کند. در نتیجه، بدن شما باید گلبول‌های قرمز بیشتری را بسازد که برای این کار به ماده‌ای به نام هموگلوبین نیاز دارد. عنصر مهم راه اندازی دهنده هموگلوبین هم آهن است. به این علت، بدن شما برای خونسازی نیاز به آهن کافی دارد. در گوشت‌های کم چربی همانند گوشت ماهی، مرغ و مخصوصاً گوشت قرمز آهن هم به قدر کافی وجود دارد. به این علت، شما با مصرف آنها می‌توانید آهن بدن خود را تامین کنید. اما علاوه بر آهن، در انواع گوشت کم چرب سفید و قرمز پروتئین، کولین و انواع ویتامین ب هم وجود دارند که برای دوران بارداری شما سودمند می باشند.

    پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

    سبزیجات برگ‌دار و تیره

    اگر شما گیاهخوار و عاشق سبزیجات هستید، می‌توانید در دوران بارداری آنها را مصرف کنید. سبزیجاتی همانند کلم پیچ، اسفناج و کلم بروکلی دارای انواع ویتامین و مواد غذایی مورد نیاز دوران بارداری می باشند. برای مثال، شما با خوردن سبزیجات می‌توانید فیبر، کلسیم، آهن، فولات، پتاسیم و ویتامین‌های آ، ث و ک را به بدنتان برسانید. به این صورت، سبزیجات هم غذای سالمی برای مصرف در دوران بارداری می باشند و هم این که مواد غذایی مهمی را برای رشد جنین و سلامت خودتان درون خود دارند. به این علت، تلاش کنید که حتماً آنها را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

    تخم مرغ

    شما چه غذایی را می‌توانید اشکار کنید که به اندازه تخم مرغ درست کردنش راحت و هم این که غذای مغذی و سالم باشد؟ در تخم مرغ‌ها مواد مهمی برای رشد جنین همانند مواد معدنی، ویتامین‌ها، پروتئین و کولین وجود دارند. کولین ماده‌ای است که رساندن آن به بدن علتکاهش ریسک ابراز نقض لوله عصبی جنین می‌بشود و به رشد بافت مغزی‌اش هم پشتیبانی می‌کند. خبر خوب این است که در تخم مرغ مقدار قابل توجهی کولین وجود دارد. در واقع، شما با خوردن یک تخم مرغ می‌توانید ۱۴۷ میلیگرم کولین را به بدنتان برسانید. به این علت، حتماً در دوران بارداری تخم مرغ را مصرف کنید.

    حبوبات

    یک گزینه محبوب دیگر برای گیاهخواران به جای غذاهای گوشتی، گیاهانی همانند حبوبات است. خوبی خوردن حبوبات این است که آنها می‌توانند پروتئین ملزوم را به بدنتان برسانند، اما با این تفاوت که پروتئین آنها حیوانی نیست و گیاهی است. با این حال، علاوه بر پروتئین، خوردن حبوبات مواد فرد دیگر همانند فیبر، آهن، کلسیم و فولات را هم داخل بدنتان می‌کنند. در این بین، یک ماده مهم در حبوبات فولات است. فولات یک نوع ویتامین ب است و خوردن آن علتکاهش ابراز ریسک نقض لوله عصبی در بدن جنین می‌بشود. انواع حبوبات، شامل دانه عدس، نخود فرنگی، لوبیا و نخود زمینی خواهد شد. بعد همانطور که می‌بینید، شما انتخاب‌های بسیاری برای خوردن حبوبات خواهید داشت.

    سیب زمینی شیرین

    یکی از ویتامین‌هایی که برای رشد جنین در دوران بارداری اهمیت بسیاری دارد ویتامین آ است. اما ما چطور می‌توانیم ویتامین آ را به بدنمان برسانیم؟ احتمالا اولین پاسخی که به ذهن شما برسد هویج است. بله، در هویج ویتامین آ به مقدار زیاد وجود دارد. اما یک ماده دیگر هم که می‌تواند ویتامین آ را به بدنتان رساند، سیب زمینی شیرین است. در سیب زمینی شیرین ماده‌ای به نام بتاکاروتن وجود دارد که هنگامی داخل بدن‌مان می‌بشود، بدن ما آن را تبدیل به ویتامین آ می‌کند. علاوه بر این، خوردن سیب زمینی شیرین هم فیبر بسیاری به بدنتان می‌رساند که می‌تواند به افت مشکل یبوست که در دوران بارداری مشکل شایعی است هم پشتیبانی کند. به این علت، خوردن سیب زمینی شیرین هم برای رساندن ویتامین آ به جنین و هم برای مشکل یبوست‌تان سودمند است.



منبع

ادامه مطلب
تشکیل نهال گردوی اصلاح شده با تکنولوژی نوین در ارغوان نهال
0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها