خوش آمدید

نگاهی به پشت پرده دور شدن چهره‌ها از تلویزیون/ از حمله فیک‌نیوزها می‌ترسند یا تفتیش عقاید روشنفکری؟

نگاهی به پشت پرده دورشدن چهره ها از تلویزیون/ از دعوا فیک نیوزها می ترسند یا تفتیش عقاید روشنفکری؟


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، چندی پیش معاون سیما رسماً درمورد چهره‌ها عکس العمل نشان داد و خبرداد: «همه برندهایی که در سازمان صداوسیما در این سال‌ها پیروزی کسب کردند، جزو اندوخته‌های صداوسیما می باشند و سازمان هم از هیچ برندی صرف‌نظر نمی‌کند و در حال مذاکره با همه آنها هم هست.»

یقیناً بین سخن بگویید‌هایش چراغ سبز قبول برگشت را برای فرزاد حسنی روشن کرد، مجری قدیمی که این روزها زیاد تر در مقام بازیگر ظاهر می‌بشود و گوینده رادیو! چند روز سپس تکلیف مجوز «اسکار» مهران مدیری روشن شد و این بار گمانه‌زنی‌ها را به‌سمتی برد که گویا آن‌قدر این رابطه گرم شده است که مهران مدیری سپس از زمان‌ها با یک سریال این بار خودش را به آنتن صداوسیما  خواهد رساند.

ناگفته نماند که برخی از مدیران تلویزیون جسته و گریخته به مذاکره با برخی از چهره‌ها و کارگردانان شناخته‌شده همچون «مهران مدیری» و حتی «حسن فتحی» هم اشاره کردند، گویا قرار است اختلافات مدیری و صداوسیما با برگشت او و ساخت یک سریال در سال آینده به آخر برسد.

بدین ترتیب سپس از فرزاد حسنی و محمدرضا گلزار، مهران مدیری سومین چهره‌ای باشد که به تلویزیون بازمی‌گردد، اما جز محمدرضا گلزار که چندی پیش با اظهار خبر پخش برنامه او از شبکه سه سیما به گمان زیادً در فصل زمستان، برگشت دو هنرمند دیگر در حالت گمانه‌زنی قرار دارد و یقیناً می‌توان برگشت فرزاد حسنی را قطعی‌تر دانست چون محسن برمهانی خبر چندی پیش در سخن بگویید با خبرگزاری تسنیم برگشت فرزاد حسنی و ساخت برنامه‌ای تازه را به‌طوری قبول کرد.

ادامه مطلب
«پستکس» جایزه فناوری صنعت‌ساز جشنواره «شیخ‌بهایی» را کسب کرد_تاشکن
آخرین مطالب

اما این مسئله احتمالا در تعداد بسیاری از محافل عمومی هم نقل است؛ چرا پیمان جبلی رئیس صداوسیما چندین دفعه این مسئله را نقل کرده است که «درِ سازمان صداوسیما به‌روی همه هنرمندان باز است» و این مسئله در حد شعار و سخنرانی باقی مانده است؟! هنگامی قدری زیاد تر بازدید کنیم به نکات فرد دیگر دست اشکار می‌کنیم.

در جریان جشنواره فیلم فجر سال قبل، مصطفی وقتی در جریان اکران «عطرآلود» جزو اندک سلبریتی‌های حاضر در این اتفاقات می بود که یقیناً چهره او و برخی از کنایه‌هایش از این حقیقت مهم پرده برمی‌داشت گروهی به‌جستوجو آن‌اند این جشنواره، جشنواره نشود، هرچند بین اسامی بازیگران فیلم‌ها نام‌شان دیده می‌شد، هرچند اظهار می‌کردند “کار نکنید”، و بازدارندگی برای هنرمندان تشکیل می‌کردند اما خودشان هم در نمایش خانگی بودند و هم در سینما!

ادامه مطلب
سامسونگ و TSMC تشکیل تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 اغاز می‌کنند

جریان دعوا به هنرمندان در این ایستگاه متوقف نشد و اتفاقات فرد دیگر را برای برخی از هنرمندان همچون «مهران رجبی» به‌انحاء مختلفی تشکیل کرد که اساساً این جریان دست چه گروه‌ها و دسته‌هایی است؛ مافیای پشت‌پرده یا روشنفکران افراطی! چرا افراطی و تندرو؟! چون در همین دوران چندین دفعه دیده شد به امثال داریوش مهرجویی که به فیلمساز موج نو معروف می بود هم این گروه رحم نکردند.

این روزها پشت‌پرده‌ای توسط الهام حمیدی بازیگر شناخته‌شده سینما و تلویزیون نقل شد که تعداد بسیاری از این نکات را روشن کرد. او در عکس العمل به توهین‌ها علیه شخصیت‌ها در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «اخیراً زیاد او گفت و گو توهین‌های کامنتی به شخصیت‌ها تو رسانه توسط افراد گوناگون نقل شده. گفتم بد نیست بگم من هم تحمیل سکوت را ۲ جا دیدم: یک‌بار هنگامی فوتبالیست‌ها در جام جهانی حق نشاط سپس از گل نداشتن و یک‌بار هم هنگامی بازیگران سپس از شرکت در جشنواره فجر کلی فحش خوردند، انگارً اشاره به هر اتفاق امیدوارکننده‌ای سیل توهین در کامنت‌ها و دایرکت را به‌همراه دارد. آیا واقعاً صاحب این اکانت‌های توهین‌کننده مردم بافرهنگ ایرانی‌ می باشند؟»

ادامه مطلب
ارتش سرخ با یک گل از سد الدحیل گذشت

یقیناً در این راستا یک عکس العمل فرد دیگر هم بعد از الهام حمیدی نقل شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

متین ستوده بازیگر اخیراً با انتشار کردن متنی در فضای مجازی یادآور شده است؛ «دیدم برخی از همکارهای عزیزم در رابطه با توهین‌های کامنتی به شخصیت‌ها در فضای مجازی سخن بگویید‌هایی کردند…، راستش دلم زیاد گرفت، احتمالا چون پارسال همین موقع‌ها زیاد‌ها سر کارشون رو می‌رفتن و زندگیشون بر مدار ولی زیاد‌های دیگه نمی‌تونستن حتی به سر کار رفتن فکر کنن چون مورد اهانت و فحاشی و قضاوت قرار می‌گرفتن.»

در این دو عکس العمل بازیگران شناخته‌شده تعداد بسیاری از نکات نهفته است، مسئله‌ای که مدیر شبکه چهار سیما به‌نحو فرد دیگر در جریان برنامه «جام‌جم» نقل کرد؛ «تلویزیون افرادی همانند سروش صحت، مهران مدیری، احسان علیخانی و رامبد جوان را حذف نکرده است بلکه این افراد به‌علت نظام «نطق‌کشی» و «تفتیش عقاید روشنفکری» جرئت نمی‌کنند به تلویزیون همراه شوند.»

ادامه مطلب
اعزام تیم ملی پرورش اندام ایران به مغولستان_تاشکن

یقیناً اشکار نیست چه مقدار این ادعای مدیر شبکه چهار سیما، حقیقت دارد و شرایط برای برگشت برخی از چهره‌ها وجود ندارد یا خودشان نمی‌خواهند! احتمالا این مسئله رئیس صداوسیما که در دانشگاه تهران هم نقل کرد که؛ «برخی از این چهره‌ها به‌دلایل مختلفی، خودشان حاضر به همکاری با صداوسیما نشدند درحالی که سازمان هم چنان پذیرای این چهره‌ها برای همکاری بوده و هیچ‌گاه درب را به‌روی آ‌ن‌ها نبسته است.»

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم هم مشخص می کند راه برای برگشت برخی از چهره‌ها باز شده است نمونه بارز آن محمدرضا گلزار که مسابقه «پانتولیگ» را برای شبکه سه سیما اجرا کرده است. مجوز ساخت «اسکار» مهران مدیری توسط سازمان تنظیم و مقررات صوت و عکس فراگیر (ساترا) به‌خلاف حرکت فیک‌نیوزها صادر شد و یقیناً فرزاد حسنی و چندین نفر دیگر هم می باشند که مدیران تلویزیون رسماً از برگشت آنها خبر داده‌اند.

ادامه مطلب
بازیگران «گاندو» به همراه چند هنرمند دیگر در کربلا + فیلم- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

باید دید چند نفر از این چهره‌ها به‌خاطر نطق‌کشی و مسئله‌ای که به‌حرف های شاهمرادی مدیر شبکه چهار سیما به‌نوعی هراس دارند به تلویزیون برگردند و کاری بسازند (از توهین‌ها و نطق‌کشی‌ها می‌ترسند) و چه مقدار از این چهره‌ها شرایط برایشان پیش نیامده و فراهم نشده است به تلویزیون برگردند، اساساً برایشان تلویزیون برتری دارد و یا همچون تمایل اشکار کرده‌اند در مدیوم‌های فرد دیگر همانند سینما و نمایش خانگی فعالیت بیشتری داشته باشند.

در عین حال تعداد بسیاری از هنرمندان قدیمی بر این مسئله پافشاری دارند که تا این مدت با دعوتی از سوی تلویزیون برای همکاری روبه رو نشده‌اند و یا پیشنهادهای کاری به‌حدی ضعیف بوده است که به همکاری ترغیب نشده‌اند.

انتهای مطلب/+



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها