خوش آمدید

اهدای خون بانوان ایرانی در پویش مهر فاطمی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اهدای خون بانوان ایرانی در پویش مهر فاطمی – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی افزود: بانوان در همه ابعاد زندگی از مشاغل و اصناف حمایتخود را از خانواده، فرهنگ و سلامت نشان داده اند چنانکه تعداد بسیاری از بانوان در مشاغلی چون معلمی و پرستاری و مشاوره و امدادگ ری شاغل می باشند و در خانواده نیز نقش مهمی در مراقبت از سلامت و ترویج رفتارهای سالم ایفا می‌کنند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در ادامه گفت: متأسفانه با وجود شراکت مناسب مردم در اهدای خون، سهم شراکت بانوان در این عرصه در ایران زیاد پایین است. به نحوی که تنها نزدیک به ۵ درصد از اهداکنندگان خون در سراسر سرزمین را دختران و زنان راه اندازی خواهند داد.

وی این کار را خلاف روحیه بانوان ایرانی که در همه فعالیت‌های انسانی، ارزشی و خیرخواهانه پیشتاز می باشند، دانست و افزود: علت مهم این عدم استقبال، برخی باورهای نادرست در رابطه اهدای خون بانوان است.

ادامه مطلب
طرح ترافیک تهران تغییر کرد، جزئیات طرح جدید چیست؟

حاجی بیگی با اشاره به دقت اختصاصی سازمان به بهبود سطح شراکت بانوان در امر اهدای خون او گفت: اگر یک زن در خانواده به جمع اهداکنندگان خون بپیوندد، در فرهنگ سازی این کار انسان دوستانه بین دیگر اعضای خانواده و جامعه، زیاد اثرگذار خواهد می بود.

سخنگوی سازمان انتقال خون در ادامه گفت: به همین منظور «پویش مهر فاطمی» با شعار «بانوی ایرانی، نبض زندگی و اهدای خون» در بازه وقتی شهادت حضرت فاطمه (س) تا ولادت آن بانوی بزرگوار و روز مادر، در همه مراکز اهدای خون سراسر سرزمین برگزار خواهد شد تا دختران و بانوان کشورمان با یاد آوری سیره دخت نبی اکرم (س) و پشتیبانی‌ها و رشادت‌هایی که در سال‌های نه چندان دور درزمان دفاع مقدس زنان ایران از خود نشان دادند و نیمی از اهدای خون را در همان سال‌ها به مسئولیت داشتند، برای حمایتاز کودکان، بانوان باردار و همه بیماران نیازمند به خون آستین بالا بزنند و یک بار دیگر ظرفیت خود را در حمایتو سخاوت به اثبات رسانند.

ادامه مطلب
افت ۶۷ درصدی کمبودهای دارویی در ۱۴۰۲ - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها