خوش آمدید

نحوه دانلود لایو اینستاگرام | 4 روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا

نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا


یکی از بهترین و با اهمیت ترین ویژگی‌های اینستاگرام، ویدیوهای لایو است که به شما اجازه می‌دهد با فالوورهای خود ربط نزدیک‌تری داشته باشید. امکان پذیر به دلایل مختلفی بخواهید برخی لایوهای اینستاگرام را دانلود کنید، اما این شبکه اجتماعی امکان دانلود مستقیم آن‌ها را فراهم نکرده است. در این نوشته دیجیاتو ۵ روش برای دانلود لایو اینستاگرام را به شما آموزش می‌‌دهیم.

آیا دانلود لایو اینستاگرام مقدور است؟

نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۶۹

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که یک لایو اینستاگرام را از دست داده باشید. یا حتی به‌گفتن برگزارکننده لایو، بخواهید به پخش زنده خود دسترسی داشته باشید و آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید یا در گوشی خود ذخیره کنید.

در حالت اول، هیچ راهی برای دانلود مستقیم لایوهای اینستاگرام برای کاربران فراهم نشده است، مگر این که میزبان آن را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارد. به این علت باید از راه حلهای غیرمستقیم منفعت گیری کنید که در ادامه به توضح آن‌ها خواهیم پرداخت.

راه حلهای ذخیره کردن لایو اینستاگرام

با منفعت گیری از یکی از راه حلهایی که در ادامه توضیح می‌دهیم، می‌توانید لایوهای اینستاگرام را ذخیره یا دانلود کنید:

آخرین مطالب
ادامه مطلب
ریلز اینستاگرام چیست | چجوری ریلز دلنشین و وایرال بسازیم؟

۱. ذخیره کردن لایو اینستاگرام از طریق آرشیو

اینستاگرام قابلیتی به نام «Live Archive» دارد که با لایوهای شما را حداکثر تا ۳۰ روز نگه می‌دارد. به گفتن دقیق‌تر این ویژگی به میزبان لایو اجازه می‌دهد تا آن را مجدد تماشا کنند، با دیگران به اشتراک بگذارند و حتی دانلود کنند.

یقیناً برای این که بتوانید از این ویژگی منفعت گیری کنید، باید تنظیمات مربوط به ذخیره خودکار لایوها در آرشیو خود را فعال کرده باشید. این گزینه به‌طور پیش‌فکر فعال است، مگر این که آن را به‌صورت غیردستی غیرفعال کرده باشید. برای مطمعن از فعال بودن آن مرحله های زیر را جستوجو کنید:

۱. در اولین مرحله باید داخل قسمت استوری‌ها شوید.

1702662351 246 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۰

۲. سپس مطابق با سه عکس زیر داخل تنظیمات استوری (آیکون بالا سمت راست) و تنظیمات لایو شوید و در نهایت گزینه Save Live to Archive را فعال کنید.

1702662351 192 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۱
1702662351 559 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۲
1702662351 326 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۳

با فعال بودن این گزینه، لایوهای شما به زمان ۳۰ روز آرشیو خواهند شد و یقیناً فقط شما می‌‌توانید آن‌ها را تماشا کنید. برای دانلود لایو اینستاگرام خود مرحله های زیر را باید انجام دهید:

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

ادامه مطلب
کتاب هایی درمورد رئیس جمهور شهید را از رادیو بشنوید_تاشکن

۱. ابتدا داخل پروفایل خود شوید و سپس از طریق منوی بالا سمت راست گزینه Archive را انتخاب کنید. سپس به صفحه محتواهای آرشیوشده خواهید رفت که در آن می‌توانید استوری‌ها، پست‌ها و لایوهای آرشیوشده خود را تماشا کنید.

1702662351 23 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۴

۲. به‌صورت پیش‌فکر استوری‌های آرشیوشده نمایش داده خواهند شد و با انتخاب منوی کشویی بالای صفحه می‌توانید داخل قسمت لایوها (Live archive) شوید. همانطور که در عکس زیر قابل مشاهده است، با انتخاب هر یک از لایوهای به گزینه‌هایی از جمله دانلود، اشتراک‌گذاری و مشاهده آمار دسترسی اشکار خواهید کرد.

نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۵

یقیناً باید دقت کرد که این این نحوه دانلود لایو اینستاگرام فقط برای میزبان‌های لایو قابل دسترس است. در این روش، شما به‌گفتن یک تماشاگر فقط می‌توانید از میزبان لایو خواست کنید که آن را برای شما بفرستد.

۲. منفعت گیری از سایت‌ها دانلودر

هرچند ویدیوهای لایو دارای لینک می باشند، اما دانلودرهای حاضر در اینترنت طبق معمولً نمی توانند آن‌ها را به درستی تشخیص بدهند. با این وجود، اگر میزبان لایو، آن را در اینستاگرام با دیگران به اشتراک گذاشته باشد، می‌توانید با انجام مرحله های زیر به راحتی آن را دانلود کنید:

۱. ابتدا باید لایو موردنظر خود را انتخاب کنید و از منوی سه‌نقطه‌ای آن گزینه Copy Link را انتخاب کنید تا لینک مربوط به آن در کلیپ‌بورد شما کپی بشود.

ادامه مطلب
اینستاگرام بعد از اعتراض عکاسان، برچسب هوش مصنوعی خود را اصلاح کرد_تاشکن
1702662351 410 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۶

۲. در مرحله سپس باید یکی از دانلودرهای اینستاگرام را باز کنید. با سرچ عبارت Instagram Downloader در گوگل می‌توانید به چندین دانلودر گوناگون دسترسی داشته باشید و ما برای انجام این کار از SaveInsta منفعت گیری کرده‌ایم.

۳. سپس لینک کپی‌شده لایو را در باکس مربوط پیست کنید و سایت لینک دانلود آن در کیفیت‌های گوناگون را به شما اراعه می‌کند. علاوه بر لایو، برای دانلود دیگر محتواهای اینستاگرام نیز می‌توانید از این گزینه منفعت گیری کنید.

۳. دانلو‌د لایو اینستاگرام با ابزارهای ضبط صفحه

یکی از راه‌های فرد دیگر که می‌توانید با پشتیبانی آن لایو اینستاگرام را ذخیره کنید، منفعت گیری از ابزارهایی می باشند که از صفحه گوشی شما ویدیو ضبط می‌کنند. یقیناً در قیاس با راه حلهای قبلی، منفعت گیری از این ابزارها مشکلاتی را به‌همراه دارد، به‌گفتن مثال، نظراتی که در لایوها ثبت خواهد شد نیز همراه با لایو ضبط خواهد شد و این چنین کیفیت ویدیو به‌طور کلی کمتر است. به این علت منفعت گیری از این گزینه محبوبیت کمتری دارد و احتمالا در شرایط خاص فقط از آن منفعت گیری می‌بشود.

هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS دارای ابزار ضبط صفحه منحصر‌به‌فرد خود می باشند که می‌توانید از طریق آن‌ها عمل کنید.

ادامه مطلب
فیفا تولد مسی را فارسی تبریک گفت_تاشکن

یقیناً باید اشاره کرد که اگر از طریق وروگر وب دسکتاپ لایو را باز کنید، محتوای ویدیوی در یک طرف صفحه و نظرات در سمت دیگر نمایش داده خواهد شد. به این علت اگر از طریق نسخه وب اینستاگرام لایو مورد نظر خود را ضبط کنید، دیگر با مشکل نمایش نظرات روبه رو نخواهید شد.

۴. دانلود لایو اینستا‌گرام با پشتیبانی نرم‌افزارهای دانلودر

علاوه بر سایت‌های دانلودر، برای ذخیره‌کردن لایوهای اینستاگرام این چنین می‌توانید از برخی نرم‌افزارهای ویندوز نیز منفعت گیری کنید. ما برای انجام این کار نرم‌افزار EaseUS Video Downloader را نظر می‌کنیم که با شدت بسیاری می‌تواند محتواهای موردنظر شما را دریافت کند.

برای دانلود لایوهای اینستاگرام با این روش مرحله های زیر را باید انجام دهید:

۱. ابتدا EaseUS Video Downloader را اجرا کنید و از نوار کناری آن گزینه Quick Search را انتخاب کنید. سپس لینک ویدیو مورد نظر خود را در تکه اشکار‌شده کپی کنید و گزینه Search را انتخاب کنید. (همانطور که در عکس زیر قابل‌مشاهده است، این ابزار از پلتفرم‌های فرد دیگر همانند یوتوب، تیک تاک و توییچ نیز حمایتمی‌کند).

1702662351 166 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۷

۲. سپس ویدیو شما در نرم‌افزار نمایش داده می‌بشود که در پایین آن‌ها گزینه دانلود وجود دارد.

1702662351 952 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۸

۳. با انتخاب گزینه دانلود، صفحه تازه باز خواهد شد که در آن می‌توانید وضوح و دیگر تنظیمات موردنیاز خود و این چنین مکان ذخیره‌شدن ویدیو را اشکار کنید.

ادامه مطلب
رمز اینستاگرام کجا ذخیره میشود
1702662351 829 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۷۹

۴. در نهایت بعد از اشکار‌کردن تنظیمات خود، با کلیک روی گزینه دانلود پایین صفحه، دانلود لایو اینستاگرام اغاز خواهد شد.

1702662351 191 نحوه دانلود لایو اینستاگرام 4 روش ذخیره لایو باکیفیت.webp
نحوه دانلود لایو اینستاگرام | ۴ روش ذخیره لایو باکیفیت از اینستا ۸۰

در این نوشته تلاش کردیم تا همه راه حلهای اثبات‌شده جاری را به شما آموزش دهیم که از طریق آن‌ها می‌توانید لایوهای اینستاگرام را دانلود کنید.

سوالات متداول نوشته دانلود لایو اینستاگرام

آیا می‌توان لایوهای اینستاگرام را دانلود کرد؟

بله. به‌گفتن میزبان یک لایو یا حتی تماشاگر، راه حلهایی وجود دارند که با پشتیبانی آن‌ها می‌توانید لایوهای اینستاگرام را دانلود کنید.

ساده‌ترین راه برای ذخیره‌کردن لایوهای اینستاگرام کدام می باشند؟

اگر میزبان لایو هستید، می‌توانید از قسمت آرشیوها لایو خود را دانلود کنید. اما به‌گفتن یک تماشاگر، منفعت گیری از سایت‌های دانلودر می‌تواند به‌سادگی لینک دانلود لایو اینستاگرام را در اختیار شما قرار دهد.

آیا با ضبط صفحه نمایش (Screen Record) می‌توان لایوهای اینستاگرام را ذخیره کرد؟

بله با ابزارهای اسکرین ریکوردینگ اندروید و آیفون می‌توانید لایوها را ضبط کنید اما نظرات ثبت‌شده نیز در آن نمایش داده خواهند شد. یقیناً اگر از نسخه وب اینستاگرام و ابزارهای اسکرین ریکوردینگ ویندوز منفعت گیری کنید، نظرات روی لایو نمایش داده نخواهند شد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها