خوش آمدید

شایعه‌سازی در محل کار می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان مفید باشد!

شایعه‌سازی در محل کار می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان سودمند باشد!


بر پایه تحقیقی که توسط دانشمندان دانشگاه «بینگهمتون» در نیویورک انجام شده است، شایعه‌پراکنی در محل کار می‌تواند گمان جابه‌جایی کارکنان را افت دهد و به‌طور بالقوه علتبهبود اثربخشی در فعالیت‌های شرکت بشود.

محققان در این مطالعه ضمن بازدید تحقیقات قبلی، نظرسنجی را بین ۳۳۸ کارمند حوزه بهداشتی کره جنوبی در رابطه نکات مثبت و منفی شایعه ها محل کار برگزار کردند. به حرف های آن‌ها، این تحقیق مشخص می کند که هنگامی مردم با دید مثبت در رابطه مدیریت یا سازمان خود سخن بگویید می‌کنند، شایعه ها ارزشمندتر برداشت خواهد شد. در واقع کارکنانی که در نظر سنجی شرکت کردند، علاقه بیشتری به اطلاعاتی نشان داده‌اند که می‌توانند از آن‌ها برای ارتقاء یا نگه داری حالت سازمانی خود منفعت گیری کنند.

شایعه‌سازی در محل کار می‌تواند برای کارمندان و کارفرمایان سودمند باشد! ۱۴

«جین‌هی مون»، دانشجوی دکترا دانشکده مدیریت دانشگاه بینگهمتون که این مطالعه را با تیمی از محققان دیگر انجام داده می‌گوید:

«سازمان‌ها باید از تأثیر شایعه ها مثبت آگاه باشند، چون جابه‌جایی کارکنان می‌تواند عامل زیاد مهمی در تعیین پیروزی یک سازمان باشد. برای شراکت کارکنان در روال انتشار کردن شایعه ها مثبت، سازمان باید حرکت خوبی با کارکنان خود داشته باشد و از این نوشته آگاه باشد که حرکت آن‌ها می‌تواند اهمیت کارمندانشان را نشان دهد.»

علاوه بر این، دانشمندان ادعا کرده‌اند که هیچ رابطه‌ای بین شایعه ها منفی و وجود قوت اجباری در محل کار وجود ندارد:

«انتظار داشتیم افرادی که در شایعه ها منفی شرکت می‌کنند، بخواهند قوت یا کنترل‌گری خود را نشان دهند، اما این چنین نتیجه‌ای به دست نیاوردیم. با این حال، فهمید شدیم که مردم برای این نوع شایعه ها به‌گفتن اطلاعات ارزشی قائل نیستند و از آن‌ها فقط به‌گفتن شکایت یاد می‌کنند.»

اما یکی از مفیدترین جنبه‌های تحقیق این است که شرکت‌ها می‌توانند با منفعت گیری از شایعه ها مثبت، شانس جابه‌جایی داوطلبانه کارمندان خود را افت دهند. به حرف های محققین این رویکرد علتمی‌بشود تا احساسات منفی کارمندان نسبت به شرکت و محل کار شما افت اشکار کند و در دراز زمان پشتیبانی بیشتری خواهد کرد.

ادامه مطلب
فناوری دیجیتال مناسبات اقتصادی را تحول داده است



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها