ارواح سبز

ستاره‌شناسان منشأ «ارواح سبز» مرموز را که بعضی اوقات در آسمان دیده خواهد شد، کشف کردند!

فرقی نمی‌کند درمورد شفق‌های قطبی سخن بگویید می‌کنید، چراغ‌های درخشان زیبای معروف به استیو، یا «ارواح» سبز رنگ و مرموز، آسمان ما مملو از اتفاق‌های شگفت و دلنشین است.

در حالی که می‌دانیم چه‌چیزی علتایجاد شفق‌های قطبی می‌بشود و حتی ایده‌ای درمورد علت تشکیل استیو داریم، منشأ «ارواح» مرموزی که بعضی اوقات در زمان طوفان‌های شدید در آسمان ظاهر خواهد شد، اشکار نیست. اما اکنون، یک مطالعه تازه امکان پذیر جواب‌هایی داشته باشد.

مطابق مطالعه تازه، این نورهای سبز به علت وجود فلزات داخل جو تشکیل خواهد شد.

ارواح سبز

این ارواح تنها بخشی از گروهی می باشند که دانشمندان آن را «اتفاق‌های نورانی گذرا» می‌نامند. اولین مورد از این گروه‌بندی، رویدادهای نوری سال ۱۹۸۹ است که در طی یک طوفان در ایالات متحده مشاهده شد.

آخرین مطالب
استاندار البرز پای صندوق رای انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد_تاشکن

دانشمند «دیو سنتمن» به علت این که این اتفاق‌ها زودگذر و گریزان می باشند، آنها را ارواح نامید. با این‌حال، دیگر انواع آن نیز مشاهده و نامگذاری شده‌اند. نوع اِلف، به‌صورت درخشش‌های حلقه همانند ظاهر می‌بشود، درحالی‌که غول‌ها خطوط نوری بنفش در آسمان می باشند. با این‌حال، ارواح نادرتر می باشند و بعضی اوقات اوقات در بالای شبح‌ها ظاهر خواهد شد.

یک روح سبز بر روی یک شبح قرمز که در سال ۲۰۱۴ توسط ستاره‌شناس آمریکایی، توماس اشکرافت بر فراز اوکلاهاما شکار شد و تا زمان کشف رسمی در سال ۲۰۱۹ این اتفاق را شناسایی نکرد.

اما برای کشف منشأ ارواح، دانشمندان «ماریا پاساس وارو» با موسسه اخترفیزیک اندلس شورای تحقیقات اسپانیا در گرانادا و همکارش، «جوستو سانچز دل ریو»، از ابزاری منفعت گیری کردند که می‌تواند محتویات الکتریکی رنگارنگ و زودگذر را در بالای ابرهای طوفانی تجزیه و تحلیل کند.

علت راه اندازی

هنگامی که دانشمندان درمورد ارواح سبز مرموز شنیدند، اغاز به مطالعه این اتفاق کردند و به جستوجو جزئیات درمورد منشاء آن بودند. درنهایت، آنها فهمید شدند که زیاد تر مواد راه اندازی‌دهنده‌ ارواح آهن است و فقط مقدار مقداری اکسیژن وجود دارد. آنها اعتقاد دارند این یافته‌های تازه می‌تواند توضیح دهد که چرا این اتفاق‌ها زیاد نادر به‌نظر می‌رسند.

ایران در اولین رده‌بندی سال تازه در جایگاه بیستم دنیا قرار می‌گیرد_تاشکن

محققان بر این باورند که آهن موردنیاز برای ظهور این ارواح سبز، وقتی به‌دست می‌آید که شهاب سنگ‌ها در جو زمین می‌سوزند و ردپایی از فلز در اتمسفر باقی می‌ماند. هنگامی که جریان الکتریکی از آن عبور می‌کند و علتایجاد یک شبح می‌بشود، شکل مرموز بالای آن را راه اندازی می‌دهد.