خوش آمدید

تسهیلات مشاوره‌ای به فعالان صنعت صوت‌و تصویر فراگیر

تدوین دستورالعمل های تازه برای تنظیم گری دقیق صوت و عکس فراگیر


به نقل از ، حامد معینی، معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا در خصوص بخشنامه‌هایی که تدوین شده اشاره کرد و او گفت: بخشنامه‌های«ارتباطات تجاری در رسانه‌های صوت و عکس فراگیر»، «صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در رسانه‌های صوت و عکس فراگیر»، «اصول و ضوابط حاکم بر انتضار محتوا» و «رده بندی سنی محتوای صوت و عکس فراگیر در فضای مجازی» از جمله متونی‌اند که بر پایه فرایند فوق ابلاغ شده و اجرای آن‌ها بر مسئولیت فعالان عرصه صوت و عکس فراگیر در فضای مجازی مورد نظارت ساتراست، اما برخی از بخشنامه‌ها نیز در دست ابلاغ‌اند.

او گفت: اخیراً بخشنامه «نحوه فعالیت انتخاباتی رسانه‌های صوت و عکس فراگیر» با مقصد منفعت‌مندی عادلانه همه نامزدهای انتخابات از ظرفیت سکوهای تحت تنظیم‌گری و پشتیبانی به وجود فعال و اثرگذار عموم مردم در رقابت انتخاباتی به سکوهای صوت و عکس فراگیر ابلاغ شد و «بخشنامه رسیدگی به شکایات و تخلفات رسانه‌های صوت و عکس فراگیر» در خصوص سامان‌دهی و نظم‌بخشی به کارکرد رسانه‌های تحت تنظیم‌گری، صیانت و گسترش تشکیل محتوای ایرانی- اسلامی، از بین بردن بسترهای ابراز تخلفات و ضمانت اجرای صحیح مقررات و بخشنامه‌های ساترا، مرحله های پایانی فرایند تدوین را طی کرده در شرف ابلاغ است.

ادامه مطلب
فضاپیمای جوتو دومین پرواز خود را با زمین انجام داد_تاشکن

معاون تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا پافشاری کرد: کارکرد تنظیم‎‌گرانه ساترا درحدود تقنین و نظارت محدود نشده و ناظر بر وجه حمایتاز حقوق کاربران و با رویکرد اراعه برخی الگوهای مورد نیاز جهت فعالیت موثر، سالم و سودمند رسانه‌ها را نیز در مد نظر قرار می‌دهد. تدوین و ابلاغ الگوی قراردادکاربری که در سطح جهانی به« Terms of use» معروف است، از جمله اسناد تدوین یافته در ساتراست که ناظر بر وجه حمایتو حفاظت از فعالیت کاربران و از باب اراعه الگو تهیه شده و این سند نیز در دست ابلاغ است. درمورد این قرارداد باید او گفت که شرایط و مقررات سرویس‌دهی قوانینی است که کاربران برای منفعت گیری از یک سرویس ملزم به اجرای آن می باشند. توافق‌نامه شرایط خدمات‌دهی عمدتاً توسط شرکت‌هایی که نرم‌افزار یا خدماتی همانند مرورگر، تجارت الکترونیک، موتورهای جست‌وجو، رسانه‌های اجتماعی و خدمات عمومی اراعه خواهند داد، به‌طور قانونی مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد و می‌توانند با اهداف متغیری تدوین شوند.

ادامه مطلب
محمدرضا شریفی نیا در سریال جواد افشار/ «ناریا» بعد از ترکیه به 2 سرزمین دیگر می رود

او در خصوص مزایا و آثار ابلاغ الگوی قرارداد کاربری، افزود: با اجرای مفاد این قراردادها می‌توان از سوءاستفاده‌های اینترنتی جلوگیری کرد. اجرای موارد حاضر در این توافق‌نامه قانوناً الزامی است. این چنین امکان پذیر این موارد تحول کنند. یک قرارداد کاربری خدمات طبق معمولً شامل قسمت‌هایی است که شامل تعبیر یا تعریف کلمات و عبارات کلیدی حقوق و مسئولیت‌های کاربر، چگونگی منفعت گیری مناسب از خدمات یا منفعت گیری مورد انتظار، تعریف سوء منفعت گیری، مسئولیت‌ پذیری و جواب‌گویی در باره عمل های برخط، شیوه حرکت و انجام اعمال، خط مشی نگه داری حریم شخصی در منفعت گیری از اطلاعات خصوصی کاربر، جزئیات عملیات پرداخت همانند هزینه عضویت یا هزینه اشتراک و غیره، تعیین خط مشی شرح روش برای انصراف کاربر و بستن حساب در صورت حاضر بودن، بیانیه از بین بردن مسئولیت یا به عبارتی توضیح مسئولیت قانونی سایت برای خسارات ناشی از کاربران و خبر‌رسانی به کاربر بعد از اصلاح و تحول شرایط و قوانین توافق‌نامه است.

ادامه مطلب
همه چیز در تحویل سال تلویزیون خوب می بود جز احمد خطر!_تاشکن
آخرین مطالب

معینی پافشاری کرد: برای تدوین الگوی قرارداد کاربری ساترا، قرارداد کاربری رسانه‌های بزرگ جهان از جمله سکوهای نقل اینستاگرام، یوتیوب و نتفلیکس بازدید شد. این چنین نمونه‌ قرارداد کاربری رسانه‌های نقل داخلی نیز مورد مطالعه قرار گرفت؛ در نهایت و بعد از تکمیل مطالعات حقوقی و فنی و طی مرحله های متعدد کارشناسی در سطوح گوناگون، الگوی قرارداد کاربری در دو سطح کاربرمحور و ناشرمحور تهیه و تنظیم شد که به‌زودی در آیینی از آن رونمایی خواهد شد.

ادامه مطلب
مهاجرت معکوس و احیای اقتصاد روستا

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها