خوش آمدید

۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است

۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است – تاشکن


به نقل از خبرگزاری مهر، حسین پاکدامن، در مراسم افتتاحیه پانزدهمین کنگره سکته مغزی ایران که روز پنج‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ در مرکز همایش‌های هتل قلب بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، درمورد درمان سکته مغزی، افزود: انجام فعالیت و فیزیوتراپی می‌تواند به بیمار سکته مغزی پشتیبانی کند تا به زندگی خود بازگردد.

او همین طور گفت: سکته مغزی در ایران از ۳.۲ به ۱۱.۶ رسیده و سن سکته مغزی نیز در ایران پایین آمده است. عواملی همانند ژنتیک، آب و هوا و…، باید بازدید بشود؛ چرا که علتابراز سکته مغزی می‌بشود.

پاکدامن او گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد سکته‌های مغزی قابل پیشگیری است افراد می‌توانند از طریق اپلیکیشنی در موبایل خود، از ابراز سکته مغزی پیشگیری کنند.

در ادامه، شریفی پور رئیس پانزدهمین کنگره سکته مغزی ایران در حاشیه برگزاری این کنگره درمورد راه‌های پیشگیری از سکته مغزی اظهار کرد: سکته مغزی در تاثییر عوامل خطر قابل اصلاح و عوامل خطر غیرقابل اصلاح، اتفاق می‌افتد.

ادامه مطلب
ایلان ماسک و تسلا انگارً از اندوخته‌گذاری در هند منصرف شده‌اند_تاشکن
آخرین مطالب

او گفت: عوامل خطر قابل اصلاح برای ما زیاد مهم است، چون می‌توان با اصلاح آنان، از ابراز سکته مغزی کاست. این عوامل شامل فشارخون، دیابت، چاقی بی تحرکی، مصرف دخانیات و بیماری قلبی است.

شریفی پور در ادامه گفت: عوامل غیرقابل اصلاح همانند سن، جنسیت و سابقه فامیلی است.

وی این چنین با اشاره به پانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی او گفت: این کنگره با وجود بیشتر از ۱۲۰ سخنران داخلی و خارجی در حال برگزاری است که در این کنگره آخرین دستاوردهای پیشگیری، درمان و توانبخشی سکته مغزی را مورد او گفت و گو و تبادل نظر قرار می‌دهیم.

ادامه مطلب
تحلیلگر اپل، علت داغ شدن بیش‌ازحد آیفون ۱۵ پرو را توضیح می‌دهد

در ادامه این اتفاقات، لیلا افشار هزارخانی دبیر علمی این کنگره نیز فرمود: شناسایی عوامل و اصلاح سبک زندگی از طریق آگاهی دادن به افراد با پشتیبانی رسانه‌ها، می‌تواند زیاد مؤثر باشد.

او گفت: بازتوانی به همانند درمان سکته مغزی دارای زمان مشخصی است که باید مورد دقت باشد، سه ماه اول تا یک سال ابتدایی بهترین دوره برای بیماران درجهت شناسایی و پشتیبانی به درمان بیماران مبتلا به سکته مغزی است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

فرشید رضایی مدیرکل دفتر آموزش و ارتقا سلامت وزارت بهداشت، در حاشیه این اتفاقات اظهار داشت: همه با هم علیه سکته مغزی شعار کنگره امسال است؛ سبک زندگی پرخطر، قرار گرفتن در فضایی که پر از درد و اذیت شدن است، از جمله عوامل ابراز سکته مغزی است.

ادامه مطلب
سامسونگ به گمان زیادً با یک گلکسی S Ultra کوچک‌تر به رقابت با آیفون پرو می‌رود

وی به زندگی هانیه یوسفیان مستندساز ایرانی به گفتن بیمار سکته مغزی که بهبود اشکار کرده است، اشاره و فرمود: او می‌تواند اولین سفیر هنرمند ما باشد چراکه او مسیر خاصی را در زندگی خود طی کرده است.

کریمی دبیر انجمن سکته مغزی ایران نیز در ادامه او گفت: در سرزمین ما اتفاق مبارکی افتاده است و دوستان فیلم ساز با تهیه مستند توانسته اند موضوعات مرتبط با سکته مغزی را شرح دهند.

در این مراسم از هانیه یوسفیان مستندساز ۳۵ ساله‌ای که سال قبل دچار سکته مغزی شده و توانسته با تلاش خود و پشتیبانی پزشکان بار دیگر به زندگی خود بازگردد، تشکر شد.

بر پایه این گزارش از دو استاد سرزمین ترکیه در رشته رادیولوژی و نورورادیولوژی نیز تقدیر شد.

پانزدهمین کنگره بین المللی سکته مغزی ایران از ۲۲ تا ۲۴ آذر ۱۴۰۲ در بیمارستان قلب شهید رجایی برگزار می‌بشود.

ادامه مطلب
۱۶ هزار کودک مبتلا به سرطان بهبود یافته اند - تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها