خوش آمدید

چرا کادر درمان مهاجرت می کند/ ویزیت ۳.۵ میلیونی در عمان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

چرا کادر درمان مهاجرت می کند/ ویزیت ۳.۵ میلیونی در عمان – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سعید کریمی، در او مباحثه با خانه ملت، آمار مهاجرت کادر درمان در فضای مجازی را غیر واقعی خواند و او گفت: اکنون تعرفه ویزیت پزشکان متخصص در قسمت دولتی ۳۷ هزار تومان اما در کشوری همانند عمان ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است چطور انتظار داریم با این چنین اختلاف قیمتی انگیزه برای مهاجرت تشکیل نشود.

وی، دقت به معیشت کادر درمان را راهکاری سریع و مهم برای جلوگیری از مهاجرت کادر درمان دانست و افزود: مباحث معیشتی، امنیت شغلی، امید به آینده، حالت خانوادگی، مسائل شخصی و نگرش‌های افراد از جمله عوامل مؤثر در مهاجرت کادر درمان است.

کریمی او گفت: مباحث معیشتی وابسته به تعرفه‌های پرستاری و پزشکی است و تفاوت فاحش قیمت خدمات در داخل و خارج از سرزمین انگیزه افراد را برای مهاجرت فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
نام سعید عزت‌ اللهی در بین نامزدهای جایزه بهترین هافبک لیگ دانمارک

معاون درمان وزارت بهداشت با گفتن این که پزشکان و پرستاران ایران زیاد حاذق، باتجربه، مجرب و بر لبه دانش می باشند، در ادامه گفت: کادر درمان ما زیاد کاربلد می باشند و کشورهای دیگر چون در جریان این نوشته می باشند برای جذب آنها تلاش می‌کنند به این علت نباید خودمان عرصه را برای مهاجرت آنها فراهم کنیم.

وی در رابطه آمار مهاجرت کادر درمان، او گفت: وزارت خارجه در جریان آمار کادر درمانی که ویزا گرفته اند و به سرزمین بازنگشته اند قرار دارد در این رابطه امکان پذیر افرادی به نظام پزشکی مراجعه کرده باشند و سابقه کار خوب و عدم وجود سو پیشینه را دریافت کرده باشند اما این نوشته دال بر مهاجرت آنها نیست و امکان پذیر بعد از زمان زمان کوتاهی هم به سرزمین بازگردند.

ادامه مطلب
قطر و اردن هر دو لیاقت فینالیست شدن را دارند
آخرین مطالب

کریمی با اشاره به آمار مهاجرت کادر درمان که در فضای مجازی انتشار شده است، افزود: کادر درمان همانند هر قشر فرد دیگر مهاجرت می‌کنند اما ناظر بزرگ نمایی‌هایی در فضای مجازی در رابطه مهاجرت آنها هستیم و عمده آماری که نقل می‌بشود بر پایه دریافت گواهی سو سابقه و سو پیشینه توسط کادر درمان است و این نوشته را معادل مهاجرت می‌گیرند.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها