خوش آمدید

همه برنامه‌های ویژه شهادت حضرت زهرا(س) در تلویزیون

همه برنامه های اختصاصی شهادت حضرت زهرا(س) در تلویزیون


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، تلویزیون در چند شبکه برنامه‌های مختلفی از روضه خانگی و حسینیه تلویزیونی تا آیتم‌های اختصاصی مداحی و سخنرانی و مستندها و فیلم‌های مرتبط تدارک دیده که جزئیات آنها را در ادامه ببینید:

شبکه یک با حسینیه ایران و روضه‌خانگی

اختصاصی برنامه «توحیدخانه» به مناسبت ایام سوگواری فاطمیه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذرماه هر شب ساعت ۱۹ به طور زنده از حرم امام رضا(ع) پخش خواهد شد. این برنامه در روز یکشنبه ۲۶ آذرماه در دو قسمت علاوه بر ساعت ذکر شده، ساعت ۱۲:۲۰ نیز از مشهد مقدس روی آنتن خواهد رفت.

فرهیختگان علمی از جمله دکتر فائزه عظیم‌زاده اردبیلی، دکتر زهرا روح اللهی امیری، دکتر حاج عبدالباقی میهمان این برنامه خواهند می بود. «توحید خانه» را سیدمحمد صفدری در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه کرده است.

«حسینیه ایران»

اختصاصی برنامه «حسینیه ایران» از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر از حسینیه امام خمینی (ره) و سخنرانی مذهبی با وجود مداحان اهل‌بیت ساعت ۲۲:۱۵ پخش خواهد شد. این چنین این برنامه تلویزیونی روز یکشنبه  ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۰ صبح تا اذان ظهر با تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام به طور زنده از پخش شبکه یک سیما روی آنتن خواهد رفت.

«رخ مادر»

اختصاصی برنامه «رخ مادر» از پنجشنبه ۲۳ آذرماه تا چهارشنبه ۲۹ آذر سپس از اذان مغرب از آنتن شبکه یک سیما پخش می‌بشود.این برنامه که راوی قصه‌های مادران شهیدان است به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی در گروه تاریخ، فرهنگ و هنر شبکه یک تشکیل شده است.

«روضه خانگی»

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اختصاصی برنامه «روضه خانگی» از شهر کاشان و منزل مادر شهیدان با نام “بار فروش” که تنها خانواده چهار شهید کاشان می باشند، یکشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۲۰ پخش خواهد شد.  «روضه خانگی» به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با مداحی مداح اهل‌بیت محمد خداترس و سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده  در منزل شهدای بارفروش برگزار می‌بشود.

ادامه مطلب
پایونیر 10 به فضا پرتاب شد

«روضه خانگی» به تهیه‌کنندگی یونس قاسمی در گروه معارف اسلامی شبکه یک سیما تهیه و تشکیل شده است.

شبکه دو با پخش مداحی محمود کریمی و سخنرانی شیخ حسین انصاریان

به مناسبت ایام فاطمیه دوم برنامه‌های «سخنرانی مذهبی»، «سخنرانی استاد انصاریان»، «مضطر»، «از مامان بگو»، «علامت»، «مداحی» و «پگاه عاشقی» روانه آنتن این شبکه می‌بشود.

«سخنرانی مذهبی» با سخنان حجج اسلام پناهیان، تراشیون و حاج علی‌اکبری از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۶:۱۵ صبح پخش می‌بشود. سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان از حرم مطهر رضوی با نوشته مسئولیت‌پذیری حضرت زهرا(س) در جامعه خواهد می بود. حجت‌الاسلام تراشیون از حرم مطهر حضرت معصومه(س) اشاره‌ای به الگوگیری جوانان و بانوان از حضرت زهرا(س) در زندگی خانوادگی خواهد داشت و حجت‌الاسلام حاج علی‌اکبری نیز از حرم مطهر رضوی حوالی الگوپذیری از حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و اجتماعی مطالب جذابی را گفتن می‌کند.

در اغاز شهادت بانوی دو عالم «سخنرانی استاد انصاریان» از پنجشنبه  ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۱۷:۳۰ با نوشته شخصیت حضرت زهرا(س) و خصوصیات انسان کامل در جامعه اسلامی و سیره عملی و رفتاری دخت نبی‌اکرم(ص) در طول زندگی پربارشان تقدیم نگاه مخاطبان خواهد شد.

برنامه مستند «مضطر» با نگاهی به نقاشی تازه حسن روح‌الأمین به نام مضطر  که از ۱۶ تا ۱۸ آذر در هیأت رأیهالعباس چیذر با وجود جمعی از عاشقان اهل بیت(علیهم السلام) رونمایی شده می بود، از جمعه ۲۴ تا یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۸ و ۲۳ از شبکه دو پخش می‌بشود. در این برنامه حاج محمود کریمی با حسن روح‌الأمین درخصوص طراحی تابلو و حس و حال آن به او مباحثه می‌نشینند و در بخشی از برنامه به سخنان حاج آقا سازگار، آیت‌الله میرباقری، ابراهیم حاتمی‌کیا، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی رجبی دوانی، سید محمود رضوی حوالی این تاثییر قشنگ و منحصر به فرد پرداخته می‌بشود.

«از مامان بگو» با نوشته مادری، مادرانگی و توسل به حضرت فاطمه زهرا(س) تلاش دارد روایتگر بخشی از خاطرات مهمانان برنامه باشد که توانسته‌اند با توسل به بانوی دو عالم به حاجات و نیت‌های خود دست یابند. این برنامه با اجرای زهرا شوقی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر به طور زنده حوالی ساعت ۱۹ پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
امروز زادروز پدربزرگ تلویزیون است

فصل ششم برنامه «علامت» در اغاز ایام حزن و اندوه شهادت بانوی دو عالم از حرم حضرت معصومه(س) با گفتن «صدای خدا!» در پنج تکه به موضوعاتی همچون «همیشه مظلوم!»، «صدای خدا برای زن!»، «حجاب مردم سالار!»، «تقلب در انقلاب محمد(ص)!» و «جاهلیت مدرن روبه رو انقلاب اسلامی!» می‌پردازد. در این برنامه، حجت‌الاسلام قنبریان به سؤالات دانشجویان حوالی مباحث مختلفی همچون دخترکشی در دوران جاهلیت، الگوپذیری از حضرت فاطمه زهرا(س) در عرصه وجود اجتماعی و تکالیف محوله، تاریخ شفاهی حجاب سپس از انقلاب با استاندارد جامعه نبوی و… جواب خواهد داد. این برنامه از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر حوالی ساعت ۲۲:۱۵ پخش می‌بشود. بازپخش این برنامه روز سپس ساعات ۴:۱۰ بامداد و ۱۳:۴۵ است.

در اغاز ایام شهادت خانم فاطمه زهرا(س)، «مداحی» سوزناک با نوای حاج محمود کریمی از پنجشنبه ۲۳ تا دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۲۰ پخش خواهد شد. این چنین طی این پنج شب در فواصل برنامه‌ها، مداحی‌های مختصر با نوای حاج منصور ارضی، حاج محمود کریمی، سیدمجید بنی فاطمه، حاج محمدرضا طاهری، حاج مهدی سلحشور، سیدمحمود علوی، سیدرضا نریمانی و حسین طاهری پخش می‌بشود.

برنامه «پگاه عاشقی» به مناسبت سالروز شهادت خانم فاطمه زهرا(س)، با اجرای رسالت بوذری میزبان عزاداران بانوی دوعالم در میدان نبوت محله نارمک خواهد می بود تا به پخش و پوشش مستقیم تجمع امت بهشتی در این مراسم عزاداری بپردازد. در این برنامه که یکشنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۲:۳۰ به زمان ۹۰ دقیقه پخش می‌بشود، حاج محمود کریمی و سیدمحمود علوی به نوحه‌سرایی و مداحی خواهند پرداخت.

شبکه تهران با باب‌القبله، چند اپیزود سریال و یک فیلم سینمایی

برنامه زنده «سدره» به تهیه‌کنندگی و با اجرای مهیار عبداللهی از پنج شنبه تا یکشنبه ( ۲۳تا ۲۶ آذرماه) هر شب از کربلای معلی و حرم مطهر امام حسین(ع) ساعت ۲۲ به زمان ۴۵ دقیقه تقدیم نگاه ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت می‌بشود.

ادامه مطلب
پیشنهاد به بیماران چند دارویی/ خطرات داروهای خواب آور - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

«باب‌القبله» گفتن اختصاصی‌برنامه زنده گروه اجتماعی شبکه تهران است که از بامداد جمعه ۲۴ آذرماه تا دوشنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۲۴ روانه آنتن می‌بشود. این برنامه گفتگو محور دارای قسمت‌هایی همچون مداحی، کارشناس مذهبی و او مباحثه با میهمان اختصاصی است. «جایگاه زن در خانواده» محور او گفت‌وگوی این اختصاصی‌برنامه است که با وجود مهمانان اختصاصی دیدنی می‌بشود.

این اختصاصی برنامه به تهیه‌کنندگی حسین فرزندی و با اجرای مصطفی امامی به زمان ۴ شب تقدیم نگاه مخاطبان می‌بشود.

گزارشی از مراسم فاطمیه بیت رهبری نیز از روز جمعه تا دوشنبه حوالی ساعت ۱۱:۳۰ روانه آنتن این شبکه می‌بشود.

برنامه «قرار» شنبه ساعت ۱۹ و یکشنبه از ۱۰ صبح تا اذان ظهر روی آنتن می‌رود. این برنامه به پوشش تصویری زنده و مستقیم وداع با پیکر ۲۸۰ شهید دفاع مقدس در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) می‌پردازد که از باغ موزه دفاع مقدس با مداحی عبدالرضا هلالی از قاب شبکه تهران دیدنی می‌بشود.

گفتنی است مراسم وداع با این شهدای گمنام در همه استان‌ها به اختصاصی مراکز استان‌ها برگزار و طی آن ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان تشییع خواهند شد.

سینمایی «مادر مادر» به کارگردانی محسن ربیعی یکشنبه ۲۶ آذر مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) حوالی ساعت ۱۳:۳۰ از قاب شبکه تهران دیدنی می‌بشود. در این فیلم ثریا قاسمی، حدیث فولادوند، بهزاد رحیم‌خانی و فخرالدین صدیق شریف ایفای نقش می‌‌کنند.

داستان این سینمایی درمورد مادری سالخورده است که فرزندانش او را رها کرده و به واسطه اخلاق شدت که اشکار کرده، هیچ پرستاری هم او را تحمل نمی‌کند تا این که بانویی رئوف و مهربان مراقبت از او را به مسئولیت می‌گیرد و … .

۴ اپیزود از سریال «قصه‌های تبیان» نیز از شنبه تا دوشنبه هر شب حوالی ساعت ۲۳ پخش می‌بشود و دو اپیزود این سریال نیز روز شنبه در ساعت‌های ۲۰ و ۲۳ تقدیم مخاطبان شبکه تهران می‌بشود.

شبکه قرآن با حسینیه نوگلان فاطمی

«حسینیه نوگلان فاطمی» کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از روز سه شنبه ۲۱ آذر تا روز دوشنبه ۲۷ آذر ساعت ۱۰ صبح برای علاقمندان پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
یک مسابقه ورزشی در تلویزیون با وجود شرکت کننده های خارجی_تاشکن

در «حسینیه نوگلان فاطمی» چند نوجوان تصمیم دارند جلسه روضه‌ سیدالشهدا(ع) که مدتی است برگزار نشده را احیاء و رونق دهند که در این مسیر چالش‌ها و اتفاقات مختلفی هر روز قبل از اغاز هیئت برای آنها پیش می‌آید که با درایت بزرگترها و پیرغلامان اهل‌بیت(علیهم‌السلام) رفع می‌بشود.

کارگردان هنری این کار نمایشی علی فرحناک، کارگردان تلویزیونی آن وحید درخشش‌فر و تهیه‌کنندگی آن برعهده حجت‌الاسلام عبدالله رضایی بوده و تصویربرداری آن در خانه تاریخی زند انجام شده است.

شبکه قرآن با برنامه اختصاصی «ام‌ابیها»

در اغاز شهادت جانسوز حضرت فاطمه زهرا (س) شبکه قرآن و معارف سیما برنامه «ام ابیها» را برای علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت پخش می‌کند.

برنامه ۱۰ قسمتی «ام ابیها» از روز شنبه ۱۸ آذر هر شب ساعت ۱۹ بر روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

شبکه سلامت با یک اختصاصی برنامه زنده از حرم حضرت معصومه(س)

شبکه سلامت روز شنبه ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ ظهر اختصاصی برنامه «یا شافی» را زنده از حرم حضرت معصومه(س) روی آنتن می‌برد. این چنین شنبه و یکشنبه ساعت ۱۹:۳۰ برنامه‌ای به نام «تکیه ناشنوایان» که مداحی همراه با رابط ناشنوایان هست.

این چنین چند برنامه دیگر تحت عناوین ضربان، مادر کودک، حال خوب و مثبت سلامت هم با دقت به شهادت حضرت زهرا(س) اختصاصی‌هایی را در دلِ برنامه‌هایشان تدارک دیده‌اند.

شبکه مستند با «چشم به راه»، «رخ مادر» و «خانه‌های نورانی»

شبکه مستند در ایام شهادت حضرت زهرا از روز شنبه تا دوشنبه ۲۵ تا ۲۷ آذرماه مجموعه مستندهای مختلفی را تدارک دیده است. از شنبه تا دوشنبه ساعت ۱۹ مجموعه مستند «چشم به راه» به تهیه‌کنندگی حسین همایونفر را روی آنتن می‌برد. روایتی از چشم انتظاری مادران شهدای گمنام را پخش خواهد کرد.  

این چنین شنبه ۲۵ آذر در شب شهادت حضرت زهرا (س) مستند «خانه‌های نورانی»  به تهیه‌کنندگی محمد امین نوروزی و کارگردانی جمشید ابرازی قسمت داستانی رجبعلی خیاط را ساعت ۲۲ پخش می‌کنند و تکرار آن ساعت ۱۵ روز سپس روی آنتن می‌رود. 

ادامه مطلب
ورزشگاه جدید تهران با استاندار بین المللی ساخته می‌شود

مستند فرد دیگر که برای روز شنبه ۲۵ آذرماه تدارک دیده شده «رخ مادر» به تهیه‌کنندگی امیرحسین اکاتی است که ساعت ۱۹:۳۰ روی آنتن می‌رود و تکرار آن روز سپس ساعت ۰۸:۳۰ صبح پخش خواهد شد.

چند برنامه اختصاصی برای ایرانیان خارج از سرزمین در شبکه جام‌جم

برنامه ترکیبی «آن‌سوی داستان» به زمان ۵۵ دقیقه، با معارفه کتاب «دختری کنار شط» در این ایام پخش خواهد شد؛ در این برنامه شخصیت تنها زن سردار که با فعالیت های شاخص و تاثیرگذار خود در دوران دفاع مقدس به شهادت می‌رسد، بازدید خواهد شد.

اختصاصی برنامه‌ «رواق» که در مناسبت‌های گوناگون مذهبی پخش می‌بشود؛ دیگر برنامه‌ای است که  به زمان ۴۵ دقیقه، در روز یکشنبه به بازدید ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) خواهد پرداخت. از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای پخش در ایام فاطمیه، برنامه ترکیبی «کوچه» است که در ۱۰ تکه ۳۰ دقیقه‌ای، درخصوص فضایل حضرت فاطمه(س) از این شبکه پخش خواهد شد.

معارفه حضرت فاطمه (س) از زبان اساتید دانشگاه و کارشناس علوم معارف اسلامی، در قالب برنامه‌ای با نام نقش والا( یاس واره ) به زمان ۳۰ دقیقه پخش می‌بشود. این چنین مستند «عطر یاس» به زمان ۳۰ دقیقه در خصوص پیوند ورزش پهلوانی با ائمه اطهار برای پخش در این ایام درنظر گرفته شده است.

«برار انسیه» به زمان ۴۵ دقیقه و «رخ مادر» به زمان ۲۰ دقیقه، دو برنامه مستندی‌اند که  زندگی انسان‌های مومن و مادران شهدا را روایت خواهند کرد.

فیلم‌های سینمایی «مسافر بهشت»، «بار دیگر باران»، انیمیشن «طاهر و نویسنده» و این چنین ۳۰۰ دقیقه برنامه ترکیبی اعم از کلیپ و بین برنامه‌های مربوط به ایام فاطمیه (س) از دیگر برنامه‌ریزی‌های شبکه برای پخش در این ایام خواهد می بود.

افزون بر موارد ذکر شده واحد امور مخاطبان نیز در راستای تعامل با بینندگان خارج از سرزمین، تعداد بسیاری بین برنامه ۵ دقیقه‌ای از تسلیت و مراسم عزاداری هموطنان خارج از سرزمین و این چنین گزارش‌هایی از شهروند خبرنگاران در سراسر دنیا جهت پخش ارسال خواهد کرد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها