خوش آمدید

واکنش جبلی به برنامه‌های پرمخاطب آلوده/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از صدا و سیما دفاع کرد

عکس العمل جبلی به برنامه های پرمخاطب آلوده/ دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از صدا و سیما دفاع کرد


به نقل از ، آیین نکوداشت هفته پژوهش با وجود پیمان جبلی (رئیس سازمان صداوسیما)، حسین رضی (قائم مقام اقتصادی رئیس سازمان صداوسیما) و عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهشگران این رسانه) در استودیو شماره یک ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

پیمان جبلی در این آیین پافشاری کرد: ما در دوره تحولی رسانه ملی باید بپذیریم نقش فکر، رصد و پژوهش بر هر کار فرد دیگر برتری دارد. تا وقتی که برنامه‌سازی ما بدون دقت به این رصد باشد امکان پذیر به عکس خود عمل کند. رسانه ملی قطعا باید به جستوجو جذب مخاطب و تشکیل برنامه‌های پرمخاطب باشد اما باید دقت کرد که برنامه پرمخاطبی که غذای آلوده می‌دهد قطعا پرضررتر از برنامه کم مخاطبی است که غذای سالم می دهد.

او با اشاره به این که اگر شناخت دقیق و پژوهش نباشد هیچ تولیدی به جامعه مقصد نخواهد رسید، تصریح کرد: هر برنامه‌ساز با هرگونه برنامه‌سازی، اگر توجهی به پژوهش نداشته باشد، کار او غیر از هدر دادن اموال چیز فرد دیگر نیست. تا وقتی که ما در رسانه ملی شناخت دقیق و به‌روز شده از نیازها و تغیرات جامعه نداشته باشیم، هیچ تولیدی به جامعه مقصد نخواهد رسید. ما در رسانه ملی در گزار تحول فناوری رسانه‌های جمعی که نوظهورند به سر می‌بریم که اگر توجهی به آن نداشته باشیم قطعا از قافله عقب می‌مانیم؛ به گفتن مثال در رابطه همین فساد تازه، اگر بخواهیم برنامه‌سازی کنیم، باید ببینیم جامعه چه فکری می‌کند و چه فردی می‌تواند پشتیبانی کند، قطعا مرکز تحقیقات می‌تواند پشتیبانی کند. این ربط هر چه تنگاتنگ باشد می تواند زیاد تر پشتیبانی کننده بشود.

ادامه مطلب
ورود ۲۲۸ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس سرزمین - تاشکن

رئیس صداوسیما در آخر او گفت: رسانه وقتی اثرگذار است که فقطً به جستوجو اندازه‌گیری مخاطب نباشد در این صورت برنامه‌سازی ما را تک بعدی می‌کند. در کنار آن باید افکارسنجی دقیق صورت بگیرد و برنامه‌ساز ببیند که چه مقدار به اهداف تعیین‌شده‌اش دست یافته است.

محسن شاکری‌نژاد رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در این مراسم به دوره تحولی اشاره کرد که رسانه ملّی در دومین سال آن قرار دارد؛ او در این باره او گفت: باید به سمت تحول حرکت کنیم و گریزی از این نداریم و مقدمات آن هم پژوهش است. ما در مرکز تحقیقات همه کوششمان را به کار بردیم تا پژوهش در خدمت تحول، محتوا و آنتن رسانه ملی قرار بگیرد و امروز ما ناظر این هستیم. امروز اگر دنیا را رصد کنیم احتمالا بیشترین مقدار مخاطب کشوری همانند آمریکا سه درصد زیاد تر نباشد و این در قیاس با مخاطبان رسانه ملی قابل قیاس نیست.

ادامه مطلب
جزییات اختتامیه هفتمین جشنواره تلویزیونی مستند اظهار شد

او افزود: کدام سرزمین دنیا را می‌بینید با وجود رهاشدگی در فضای مجازی این مقدار مخاطب داشته باشد، عده‌ای نمی‌خواهند نقاط قوت را ببینند، اما صد یقیناً به تحول نیاز داریم و گریزی از این نداریم. امیدواریم به گفتن دیده‌بان رسانه ملی بتوانیم به حوزه تحول و تحقق این الزام پشتیبانی کنیم.

عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مراسم به اثربخشی برنامه‌هایی که وقتی در صداوسیما پرمخاطب بودند، اشاره کرد:رسانه ملی در رشد برخی ژانرها از جمله ژانر دینی تاثیرگذار بوده است. حتی برخی از کشورها در سینمای هالیوود از ایران الگو گرفتند. درست است سینمای دینی را هالیوود اغاز کرد اما صداوسیمای ما موفق شد یک تأثیرگذاری دینی داشته باشد. «گستره شریعت» یا «زاویه» انصافا برنامه‌هایی اثربخش بودند یا برنامه «نقد سیما» در شبکه یک که زیاد مؤثر می بود و تماشاگر داشت. این چنین برنامه «زندگی بعد از زندگی» زیاد مؤثر می بود. امکان پذیر مخاطبان حتی خبر ۲۰ و ۳۰ را نبینند اما برنامه های این‌چنینی را می‌بینند. برنامه‌هایی که زندگی فرد را منقلب کرده‌اند. چرا باید این برنامه‌ها را دست کم بگیریم.

ادامه مطلب
ChatGPT در جواب‌دادن به سؤالات برنامه‌نویسی چندان دقیق نیست_تاشکن

او در بخشی از سخن بگویید‌های خود واکنشی به برخی از انتقادات نسبت به صداوسیما داشت و او گفت: شگفت است برخی آقایان انتقادات شگفت غریبی دارند که در برنامه تلویزیونی پخش هم می‌بشود و آن این که که گویا صداوسیما هیچ خاصیتی ندارد و کارهای اثربخش و سودمند را نمی‌بینند که واقعا کارِ اخلاقی نیست. در حالی که صداوسیما کارنامه مثبتی دارد. صداوسیما در پرورش مستندسازان ایرانی نقش بسزایی داشته است اما نقص‌ها را هم بشناسیم و به راحتی همدیگر را تخریب نکنیم.

او همین طور گفت: صداوسیما باید از دو جهت برنامه‌سازان و مخاطبان جذب حداکثری داشته باشد. برنامه‌سازان نباید فاصله بگیرند آنها عضو خانواده صداوسیما می باشند. اگر به دلایلی بینندگان سازمان کم شده به این علت نیست که برنامه‌سازی ندارند، بلکه باید او گفت انقلاب سکوها واقعیتی است که مشتری سینما هم کم شده است. اگر جذب حداکثری برنامه‌سازان و مخاطبان مقصد باشد، موفق خواهد می بود.

ادامه مطلب
ملی پوشان بسکتبال ایران از سد قطر گذشتند

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

او با اشاره‌ای به جایگاه اصالت فرهنگ ایرانی اسلامی بر دقت به موسیقی ایرانی در تلویزیون اشاره کرد و او گفت: ما در سیما باید اصالت را به موسیقی ایرانی بدهیم. اگر دائما موسیقی راک، متال و هوی متال پخش بشود موسیقی ایرانی ترویج نشده است. موسیقی مبتی بر ریاضیات است و ریاضیات مبتنی بر الهیات. هنگامی می‌گوییم اصالت ایرانی اسلامی یعنی هنر و موسیقی ایرانی اسلامی.

در آخر این مراسم با وجود رئیس صداوسیما از پژوهشگران برتر تقدیر به عمل آمد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها