خوش آمدید

درمان آنتی‌بادی 92 درصد از موارد شدید آسم را کنترل می‌کند

درمان آنتی‌بادی ۹۲ درصد از موارد شدید آسم را کنترل می‌کند


محققان با یک کارآزمایی بالینی بزرگ، یک قدم به تسکین ایمن‌تر مبتلایان به آسم شدید نزدیک‌تر شدند. این درمان تازه مقدار مصرف مقادیر بالای استروئیدها را در افراد مبتلا به آسم شدید افت می‌دهد. این بیماران به استنشاق دوزهای بالایی از استروئیدها برای کنترل آسم وابسته می باشند که این خود تبدیل عوارض وخیمی می‌بشود؛ درمان تازه راهی برای افت مصرف استروئیدها و تسکین بهتر این بیماران است.

بر پایه مقاله منتشرشده در The Lancet، منفعت گیری از یک آنتی‌بادی به نام «بنرالیزوماب» می‌تواند نیاز به درمان‌های خطرناک‌تر استروئیدی با دوز بالا را به شدت افت دهد. بنرالیزوماب یک آنتی‌بادی پروتئینی است که تعداد سلول‌های ائوزینوفیل را کم می‌کند؛ این سلول‌ها در موارد شدید آسم به مقدار غیرطبیعی تشکیل خواهد شد و مسبب تشکیل التهاب می باشند.

درمان آنتی‌بادی ۹۲ درصد از موارد شدید آسم را کنترل می‌کند ۱۴

درمان موارد شدید آسم با آنتی‌بادی بنرالیزوماب

تقریباً ۳۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان به آسم مبتلا می باشند که نزدیک به ۵ درصد از آن‌ها از نوع شدید این بیماری تنفسی رنج می‌برند. این افراد روزانه با تنگی قفسه سینه، سرفه، وحشت و مراجعه‌های مکرر به بیمارستان برای دریافت هوای کافی روبه رو می باشند.

ادامه مطلب
بیانیه نویسی و سخنان حاشیه‌ای تیم‌ها، جریمه سنگین دارد_تاشکن

بیماران مبتلا به آسم شدید به استنشاق دوزهای بالایی از استروئیدها برای کنترل آن نیاز دارند. استروئیدها با افت التهاب بدن، تشکیل مخاط را در ریه‌ها افت خواهند داد. بااین‌حال، سطوح بالای استروئیدها با انواع خطرات همانند افزایش دیابت و آب مروارید همراه است؛ این چنین استروئیدها علتسرکوب سیستم آدرنال می‌بشود، این سیستم در تنظیم متابولیسم بدن و کنترل هورمون‌ها نقش زیاد مهمی دارد.

اکنون آنتی‌بادی بنرالیزوماب در کارآزمایی محققان، موفق ظاهر شده است. در این کارآزمایی با بیشتر از ۲۰۰ بیمار در سراسر اروپا، ۹۲ درصد از بیماران با خیال راحت منفعت گیری از استروئیدهای استنشاقی را افت دادند و بیشتر از ۶۰ درصد دیگر اصلاً به آن‌ها نیاز نداشتند.

ادامه مطلب
سعید دقیقی از شمس آذر جدا نمی‌بشود!

با‌این‌حال، محققان هشدار خواهند داد که این نتایج امیدوارکننده فقط برای نوع زیاد خاصی از آسم اعمال می‌بشود. آن‌ها فقط افرادی را آزمایش کردند که بدن آن‌ها به بنرالیزوماب جواب خوبی داده است. بیمارانی که آسم ائوزینوفیلیک شدید دارند و به بنرالیزوماب به خوبی جواب نمی‌دهند، به گمان زیادً هم چنان به درمان‌های شدید استروئیدی نیاز دارند.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها