خوش آمدید

ویژگی امنیتی iOS 17.3 از گوشی‌های آیفون در برابر سارقین محافظت می‌کند

ویژگی امنیتی iOS 17.3 از تلفنهای آیفون در برابر سارقین محافظت می‌کند


اپل تا بحال ویژگی‌های بسیاری را برای افزایش امنیت تلفنهای آیفون انتشار کرده و اکنون در نسخه بتای iOS 17.3 ویژگی امنیتی فرد دیگر با نام Stolen Device Protection را در دسترس تلفنهای آیفون قرار داده است. این ویژگی امنیتی علتمی‌بشود تا سارقان بعد از سرقت گوشی آیفون شما نتوانند کارهایی همانند غیرفعال‌سازی ویژگی Find My یا تحول پسورد اپل آیدی را انجام بدهند.

هنگامی که تلفنهای آیفون به سرقت می‌روال، طبق معمولً ابتدا رمز عبور Apple ID مالک آن توسط سارق ریست و سپس ویژگی Find My غیرفعال می‌بشود. این چنین پیش از فروش مجدد دستگاه، تنظیمات کارخانه روی آن اعمال می‌بشود تا همه داده‌های مالک مهم حذف بشود. ویژگی Stolen Device Protection که اکنون به‌صورت بتا اراعه شده است از انجام این کارها توسط سارق جلوگیری می‌کند.

نحوه کار ویژگی امنیتی تازه آیفون

ویژگی امنیتی iOS 17.3 از تلفنهای آیفون در برابر سارقین محافظت می‌کند ۱۴

به‌گفتن مثال، وقتی که این ویژگی فعال نباشد، سارق آیفون به‌سادگی می‌تواند رمز عبور اپل آیدی شما را تحول دهد. اما با وجود این ویژگی، وقتی که آیفون از مکان‌های آشنا همانند خانه یا محل کار مالک دور باشد، گوشی برای تحول رمز عبور یا حتی غیرفعال کردن Find MY اسکن Face ID یا Touch ID کاربر را خواست می‌کند. در این ویژگی از مواردی از جمله مکان، اسکن‌های بیومتریک و تأخیرهای وقتی منفعت گیری می‌بشود تا کاربران بتوانند از داده‌های خود در برابر سارقان محافظت کنند.

ادامه مطلب
آیپد ایر و پرو تازه اپل در برخی کشورها بدون شارژر در جعبه اراعه می‌شوند_تاشکن

سخنگوی اپل در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد:

«از آنجایی که تهدیدات دستگاه‌های کاربران هم چنان در حال تکامل است، ما بی‌وقفه در حال تشکیل ویژگی‌های محافظتی تازه و قوی برای کاربران خود و داده‌های آن‌ها هستیم.»

بعد از دریافت آخرین نسخه بتای iOS 17.3، می‌توانید این ویژگی امنیتی را از تکه Face ID and Passcode فعال کنید. آپدیت تازه iOS 17.3 طی هفته‌های آینده به‌طور عمومی انتشار خواهد شد تا دیگر کاربران آیفون نیز این ویژگی امنیتی را دریافت کنند.

ادامه مطلب
معاون اپل استراتژی‌های این شرکت درمورد مدل‌های گوناگون آیپد را توضیح داد_تاشکن



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها