خوش آمدید

بی ام و سری 2

هایما ۷X هم موفق نشد طلسم مینی‌ون‌ها و استیشن‌ها را در بازار ایران بشکند!


از قبل تابه‌حال، برخی عادات به رسم و سنت در بازار ایران تبدیل شده‌اند. یکی از این آداب، عدم پیروزی خودروهای مینی‌ون و استیشن واگن است. عدم محبوبیت این خودروها در بازار آن‌قدر گسترده است که حتی محصولات اقتصادی نظیر پیکان استیشن و پراید سفری نیز نتوانستند سلیقه بازار را عوض کنند. بدیهی است که هنگامی خودروهای اقتصادی در تحول سلیقه بازار ناموفق باشند، خودروهای مونتاژی میلیاردی نظیر هایما ۷X و سوبا M4 نیز در این کار ناتوان خواهند می بود.

مدتی پیش در دیجیاتو به نحوه ناکامی سوبا M4 در بازار پرداختیم. این ماشین با وجود منفعت‌مندی از امکانات زیاد، موفق نشد در بازار ایران موفق ظاهر بشود و حتی به‌گفتن یک ماشین تشریفاتی نیز مورد استقبال قرار نگرفت. اکنون نوبت به هایما ۷X ایران ماشین رسیده است تا همین ناکامی را توانایی کند. این ماشین از نیمه دوم سال جاری داخل بازار ایران شده است و با وجود اصرار ایران ماشین بر اراعه آن، موفق به جلب نظر مشتریان نشده است. اکنون ایران ماشین هایما ۷X را با قیمت یک میلیارد و ۴۸۲ میلیون تومان به متقاضیان می‌فروشد. قیمت این ماشین در بازار آزاد نیز طی کمتر از دو ماه از نزدیک به ۱.۸ میلیارد تومان به ۱.۵ میلیارد تومان افت اشکار کرده است.

ادامه مطلب
افزایش قیمت پژو پارس در آینده نزدیک، راهی ساده برای جبران زیان زیاد ایران ماشین

از هایما ۷X تا بی ام و سری ۲

تعداد بسیاری از کاربران در توضیح دلایل ناکامی هایما ۷X، به ناکامی‌های شبیه برای خودروهایی با برند معتبر اشاره می‌کنند. برای مثال بی ام و سری ۲ اکتیو تورر که نسخه استیشن این ماشین محسوب می‌شد نیز موفق نشد در بازار ایران به پیروزی برسد. همه این موارد نشان‌دهنده عدم آگاهی تیم بازاریابی و تحقیق و گسترش خودروسازان است. اصرار به اراعه خودروهایی که مشتریان تمایلی به خرید آن‌ها ندارند، مسیری جز ناکامی پیش روی شما نمی‌گذارد.

هایما ۷X هم موفق نشد طلسم مینی‌ون‌ها و استیشن‌ها را در بازار ایران بشکند! ۱۴

بااین‌حال می‌توان نظر مشتریان را تحول داد و سلیقه جدیدی برای آن‌ها تعریف کرد. هنگامی که تقاضایی در بازار وجود ندارد، این شما هستید که باید تقاضا تشکیل کنید. تعداد بسیاری از مشتریان اکنون به خرید اقساطی هایما ۷X علاقه دارند اما خودروساز محصول خود را با روش اقساطی اراعه نمی‌کند. مواردی همچون فروش اعتباری با اقساط طویل مدت یا تخفیف‌های دوره‌ای، به‌گفتن محرک فروش در بازاریابی شناخته خواهد شد. بااین‌حال دور از انتظار به نظر می‌رسد که این عمل های برای هایما ۷X انجام شوند و این ماشین نیز به یکی دیگر از زیاد‌ مینی‌ون‌ها و استیشن‌های ناکامی‌خورده بازار ایران تبدیل شده است.

ادامه مطلب
شرایط فروش وانت آریسان ویژه آبان 1402 اعلام شد + جدول
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها