خوش آمدید

افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد پورحسینی، در وبینار تحکیم خبر رسانی پویش ملی سلامت، ضمن تقدیر از نقش معاونت بهداشت و روابط عمومی وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی در اجرای این پویش، هماهنگی بین ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها را یکی از عوامل پیروزی برنامه‌های نظام سلامت دانست و افزود: پویش ملی سلامت و غربالگری دیابت و پرفشاری خون در راستای پیشگیری محوری و برنامه ملی سلامت خانواده است. نظام ارجاع و پزشکی خانواده، جزئی از برنامه ملی سلامت خانواده می باشند. برای پیشبرد بهتر این برنامه، یک قرارگاه با فرماندهی وزیر بهداشت در این وزارتخانه راه اندازی شده و عمل های مناسبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش شهرهای مجری برنامه ملی سلامت خانواده از ۵۹ به ۱۸۲ شهر در سطح سرزمین، از عزم جدی وزارت بهداشت برای حمایتاز این برنامه خبر داد و بر کارکرد اختصاصی کمیته فرهنگسازی و خبر رسانی در استان‌ها اصرار کرد.

ادامه مطلب
پرستاران ستون فقرات نظام سلامت می باشند - تاشکن

به حرف های مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی، بیشترین تکالیف اجرای قانون حمایتاز خانواده و جوانی جمعیت مربوط به وزارت بهداشت است که با راه اندازی قرارگاه و اجرای مصوبات، وزارت بهداشت توانست سال قبل، رتبه اول جایزه ملی جمعیت را به خود تعلق دهد.

وی به گسترش شهرنشینی در دهه‌های تازه و دقت کمتر به سلامت از سوی شهرنشینان اشاره و خاطرنشان کرد: مراقبت‌های بهداشتی باید به طور فعال به افراد جامعه اراعه بشود که این کار در برنامه ملی سلامت و با شراکت مراقبان سلامت انجام می‌بشود، یقیناً تحکیم شراکت مردم در اجرای برنامه‌ها با اثرگذاری روابط عمومی، لازمه پیروزی هر مطرح و برنامه‌ای است.

پورحسینی تصریح کرد: کارکرد روابط عمومی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی در اجرای پویش ملی سلامت، یکی از شاخص‌های برسی عملکردی محسوب بشود و در اجلاس آینده رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی نیز از دانشگاه‌های برتر در اجرای برنامه ملی سلامت و این پویش، تقدیر می‌بشود.

ادامه مطلب
جلسه هماهنگی دربی 103 برگزار شد
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها