خوش آمدید

ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه در شبکه‌های رادیویی

اختصاصی برنامه های ایام فاطمیه در شبکه های رادیویی


به نقل از خبرنگار فرهنگی ، شبکه‌های رادیویی در فاطمیه دوم برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اند که جزئیات پخش آنها را در ادامه ببینید:

رادیو ایران در سوگ بانوی دو عالم

رادیو ایران در اغاز سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) برنامه «نوبت به نوبت» را پنجشنبه و جمعه ساعت ۹:۳۰ صبح تقدیم می‌کند. «باغ ارغوان» ۲۵ و ۲۶ آذر، نواها و نغمه‌های مشابه با شهادت حضرت زهرا(س) را با اجرای مریم نشیبا ساعت ۱۵ روی آنتن می‌برد.

«خانه دوست اینجاست» در این ایام، با نوشته ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت در زندگی و با الگو قرار دادن سبک زندگی حضرت زهرا(س) سپس از خبر ساعت ۱۷ پخش می‌بشود. «نور وآیینه» از برنامه های دیگر رادیو ایران که در سوگ بانوی دو عالم فاطمه زهرا(س) ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌بشود.

«خورشید نامه» بسته صوتی معارفی سخنرانی‌محور است، در خصوص فضایل حضرت زهرای مرضیه(س) که در شب شهادت ایشان ساعت ۲۲ تقدیم مخاطبان خواهد شد. «نوبت نوا» سوگواره‌ای که با مضمون روضه‌های صدیقه کبری(س) و ذکر رنج‌های ایشان، ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

«زیر نور ماه» نیز در شب شهادت حضرت فاطمه(س) به بازدید یکی از اسماء حضرت فاطمه (س) به نام صدیقه می‌پردازد، این برنامه ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌بشود.

ادامه مطلب
رونمایی از دستگاه میکروب شناسی در کنگره علوم آزمایشگاهی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

فاطمیه تهران روی موج رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران با اختصاصی برنامه «فاطمیه تهران»، «سرچشمه»، «باغ فیض»، »پخش خطبه فدکیه» و… سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) را گرامی می‌دارد. این شبکه رادیویی از ۲۳ تا ۲۷ آذرماه به مناسبت دهه دوم فاطمیه، مراسم حسینیه امام خمینی(ره) را که با وجود رهبر معظم انقلاب برقرار می‌بشود را همزمان با پخش از شبکه یک سیما روی آنتن می‌برد.

برنامه «باغ فیض» از ۲۵ تا ۲۷ آذر ماه از ساعت ۲۱ تا ۲۲ با قسمت های اختصاصی ایام سوگواری و اختصاصی برنامه «فاطمیه تهران» کاری از چهار گروه برنامه‌ساز رادیو تهران که در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از ساعت ۶  صبح تا ۲۰ به نقش و جایگاه مادری حضرت زهرا(س) برای امت اسلام و تبیین سیره و سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی می‌پردازد و این چنین درمورد الگوپذیری مادران ایرانی از شخصیت جهانی حضرت زهرا (س) او مباحثه خواهد شد.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

اختصاصی برنامه «سرچشمه» به مناسبت ایام شهادت از ۲۵ تا ۲۷ آذر ، از ساعت ۱۹ روی آنتن رادیو تهران می‌رود، این برنامه در قالب مسابقه به احکام و دوران زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌پردازد. این چنین شبکه رادیویی تهران تا ۳ دی ماه، خطبه فدکیه را قبل از خبر ۱۴ پخش می‌کند.

ادامه مطلب
هشدار در روبه رو با مسمومیت ناشی از قارچ های سمی - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

رادیو او گفت‌و‌گو و «مدینه آن روزها»

رادیو او گفت‌و‌گو در قالب ۱۰ اختصاصی برنامه به شناخت سیره و سلوک عبادی، اجتماعی و سیاسی ایشان که مدام روشن‌کننده مسیر برای مسلمانان است، می‌پردازد. اختصاصی برنامه «مدینه آن روزها» به تحلیل و بازدید سبک زندگی در مکتب فاطمی و ربط ایشان با مقوله ولایت می‌پردازد.

مستند «سلسله موی دوست» مستندی است بر حدیث سلسله الذهب بر مبنای قول سدید که به زندگی پربرکت حضرت صدیقه کبری(س) و سجایای اخلاقی ایشان خواهد پرداخت.این چنین اختصاصی برنامه‌های «یاس کبود»، «آفاق»، «خورشید در غبار» و «بانوی بی‌نشان» با تمرکز بر نوشته عفاف و حجاب، به ویژگی‌های شخصیتی حضرت و سبک زندگی ایشان در حوزه‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و عبادی می‌پردازد.

بازدید شبهات مربوط به خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) موضوعی است که اختصاصی برنامه‌های «حدیث غربت» و «بهشت بی‌نشان» به تحلیل آن می‌پردازند.

اختصاصی برنامه «امید مادر» به تحلیل شأن نزول آیه هل اتی، مروری بر حدیث شریف کساء و اسرار شناخت حضرت فاطمه(س) می‌پردازد. این چنین «سجاده سرخ» به شهادت حضرت زهرا(س) و مناجات‌های ایشان می‌پردازد.

رادیو صبا و سرگذشت فدک

برنامه «سرگذشت فدک » به نوشته بازپس‌گیری زمین فدک می‌پردازد که ۲۵ آذر ساعت ۲۲ و بازپخش آن ۱۴:۳۰ روز شهادت حضرت زهرا(س) است.

ادامه مطلب
تلویزیون تبلیغات رایگان به سینما می دهد؟

روایتی عاشقانه از زندگی حضرت زهرا(س) در رادیو فرهنگ

گروه تاریخ و اندیشه شنبه و یکشنبه ساعت ۱۸ تا۱۹ برنامه «با من سخن بزن» روی آنتن می‌برد. در این‌ برنامه به سبک زندگی فاطمی، استحکام خانواده با دقت به علاقه بین زن و شوهر و پرورش نسل فاطمی بر این مبنا، کارشناسی، گزارش، پخش مراثی و شعر آیینی پرداخته می‌بشود و نگاهی به صحیفه فاطمی دارد.

رادیو فرهنگ در اختصاصی برنامه «ساعت سوگ» ۲۵ و‌ ۲۶ آذرماه، اشعار و مرثیه‌هایی در سوگ حضرت زهرا(س) را تقدیم شنوندگان می‌کند. اختصاصی برنامه «پیداترین نشانی» نیز شنبه ۲۵ آذر ساعت با محوریت جایگاه زنان در سبک زندگی ایرانی_اسلامی و سهم زنان در جامعه با نگاهی به زندگی حضرت زهرا ( س) پخش می‌بشود. این اختصاصی برنامه‌ ترکیبی به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) با نوشته سهم زنان از فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی در جامعه است که به الگوی زندگی حضرت زهرا (س) دقت دارد.

رادیو ورزش و «گود ارادت»

برنامه «مادر بهشت » در ۲۵ آذر از ساعت ۲۰ و برنامه «گود ارادت» در ۲۶ آذر از ساعت ۱۰ صبح به طور اختصاصی به زندگی بانوی دو عالم می‌پردازد. اختصاصی برنامه شهادت فاطمه زهرا(س) با گفتن «در سوگ یاس» از ساعت ۱۳:۱۰ با کارشناسی حجت‌الله صالحی به روی آنتن پخش برنامه‌ها می‌رود.

«بانوی آفتاب» در رادیو سلامت

اختصاصی برنامه «بانوی آفتاب» با مقصد الگوگیری بانوان از سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا(س) و با محوریت بصیرت و آگاهی زنان جامعه امروز از صدای دانش، نشاط و اسایش پخش می‌بشود. این برنامه دارای قسمت‌های متنوع و مختلفی از جمله “سلاله زنان” معارفه حضرت زهرا(س) به گفتن محور وحدت و الگویی برای زنان مسلمان، “در برابر آیینه” آموزه‌های زندگی حضرت زهرا(س) برای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و “نیلوفرانه” نقش زنان در فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی سیاسی است.

ادامه مطلب
زور استقلال به فولاد نرسید

این چنین میهمانان حضوری از بانوان موفق جامعه در عرصه‌های گوناگون و کارشناسان امر در این برنامه وجود خواهند داشت. گفتنی است اختصاصی برنامه «بانوی آفتاب» ۲۶ آذرماه، از ساعت ۱۰:۰۵ تا ۱۱:۳۵ صبح تقدیم شنونده‌های رادیو سلامت می‌بشود.

رادیو جوان در «خانه پدری»

«خانه پدری» به روضه خانگی می‌پردازد و هیئت‌های خانگی را معارفه می‌کند. برنامه فرد دیگر به نام «اتفاق» به بانوان ورزشکار ایرانی می‌پردازد و با افرادی که یک اتفاق مهم در زندگی‌شان رخ داده سخن بگویید می‌کند. این اختصاصی برنامه پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ صبح پخش می‌بشود.

برنامه «دخت ایران» به زنان موفق ایرانی می‌پردازد و زنان پرتلاش و موفقی که از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الهام گرفته‌اند، را به عکس می‌کشد. این برنامه پنجشنبه و جمعه، ساعت ۲۰ شنیده می‌بشود. این چنین، اختصاصی برنامه «خط سوم» به او گفت و گو حجاب و عفاف می‌پردازد. و در نهایت اختصاصی برنامه «سوگنامه» مداحی‌های فاخر درمورد حضرت فاطمه (س) را پخش می‌کند.

رادیو نمایش و «روشنا»

اختصاصی برنامه « روشنا» ام‌ابیها ۲۵ و ۲۶ آذر ساعت ۷:۳۰ صبح و اختصاصی برنامه « تکیه» ام ابیها ۲۵ آذر، ساعت ۱۸:۱۵ شنیده می‌بشود.

ادامه مطلب
مهدی ترابی به شهادت رییس جمهور عکس العمل نشان داد_تاشکن

رادیو اقتصاد و «نوآوران»

«نوآوران» در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) به طور مستند یکی از مشاغل تشکیل حوزه آیینی و مذهبی همانند تولیدی شال‌ها و کتیبه‌های مرتبط و تشکیل چادر را معارفه می‌کند. این برنامه چهارشنبه‌ها ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو اقتصاد پخش می‌بشود.

رادیو معارف و «شهیده ولایت»

«شهیده ولایت» برنامه زنده رادیو معارف که از ۲۴ تا ۲۸ آذرماه، ساعت ۲۰:۱۵ و «یاس یاسین» نیز از ۲۵ تا ۲۷ آذرساعت ۹ تا ۱۱ صبح شنیده می‌بشود. برنامه تولیدی «من فاطمه‌ام» نیز هر روز ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌بشود.

خطبه حضرت زهرا(س) در ایرانصدا

پایگاه سخنرانی ایران صدا به مناسبت ایام فاطمیه خطبه حضرت زهرا(س) با زنان انصار و آثار سقیفه باقی است با سخنرانی حجت‌الاسلام حامد کاشانی، ابعاد زندگی حضرت زهرا (س)؛ حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، شخصیت حضرت فاطمه(س) شیخ حسین انصاریان، الگوی فاطمی؛ حجت‌الاسلام مسعود عالی، بازدید آموزه‌های تفسیری خطبه فدکیه؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، خدمات حضرت زهرا(س) به جامعه بشری؛ حجت‌الاسلام علی نظری‌منفرد، مبارزه و امیدآفرینی در زندگی حضرت زهرا(س)؛ حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، فریادهای فاطمیه بر سر جامعه دینی؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان را بارگذاری کرده است.

پایگاه پایگاه دعا و نغمه‌های مذهبی این شبکه رادیویی هم تازه ترین مداحی‌های مربوط به ایام فاطمیه را بارگذاری خواهد کرد.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها