خوش آمدید

AFC از طارمی به عنوان مهره تماشایی جام ملت‌های آسیا تمجید کرد

AFC از طارمی به گفتن مهره دیدنی جام ملت‌های آسیا تمجید کرد


کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تمجید از ستاره تیم ملی ایران قبل از جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ پرداخت.

ادامه مطلب
AFC با فروش یک بلیت برای دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا موافقت کرد


به نقل از

خبرگزاری موج


​، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا قبل از اغاز مسابقات جام ملت های آسیا ۲۰۲۳ در گزارشی به معارفه ستاره های فوتبال این قاره می پردازد که انتظار می رود در این تورنمنت بزرگ بدرخشند.

مهدی طارمی ستاره تیم ملی ایران و عضو باشگاه پورتو سوژه امروز AFC در این گزارش است. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درمورد ستاره ایرانی نوشت: مهدی طارمی در هشت سال قبل با پیوستن به بزرگان فوتبال ایران، خود را به گفتن یک ستاره برای باشگاه و کشورش معارفه کرده است.

مهاجم اسبق پرسپولیس و الغرافه نه تنها به گفتن یکی از بهترین های فوتبالیست های نسل خود شناخته شده است بلکه او به گفتن یکی از قوی ترین بازیکنان تهاجمی فوتبال آسیا در تاریخ به شمار می آید.

ادامه مطلب
نام مهدی طارمی در بین سه نامزد دریافت عنوان بهترین بازیکن فوتبال آسیا

آمار او گویای خود است: هیچ بازیکنی در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر وجود ندارد که در لیگ قهرمانان اروپا زیاد تر از ۹ گل طارمی در ۲۴ بازی به ثمر رسانده باشد.این بازیکن ۳۱ ساله یکی از قدرتمندترین مهاجمان فوتبال باشگاهی اروپا هم محسوب می بشود و از زمان پیوستنش به این باشگاه بعد از یک سال وجود در ریو آوه در سال ۲۰۲۰، به طور منظم در سطح داخلی و قاره ای برای غول پرتغالی  گلزنی کرده است.

طارمی کار خود را با باشگاه زاد گاه خود، شاهین بوشهر، قبل از انتقال به ایرانجوان اغاز کرد، جایی که گل‌ها اغاز به سرازیر شدن کردند و باشگاه پرسپولیس را بر آن داشت تا در سال ۲۰۱۴ این مهاجم را به خدمت بگیرد.

هشت گل در اولین فصل خود برای پرسپولیس علتشد طارمی به تیم ملی ایران دعوت بشود. درخشش این بازیکن در تیم ملی ایران، الغرافه را تشویق کرد تا این بازیکن ۲۵ ساله آن زمان به خدمت بگیرد.

ادامه مطلب
ایران امسال می‌خواهد اتفاق بزرگی را در آسیا رقم بزند

اقامت ۱۸ ماهه  طارمی در قطر با انتقال او به ریو آوه پرتغال همراه شد، جایی که ۲۱ گل در ۳۷ بازی به ثمر رساند تا پورتو را تشویق کند تا او را به استادیوم دراگائو ببرد، جایی که او از آن زمان قهرمان لیگ  فصل (۲۲-۲۰۲۱) شده و بهترین گلزن فصل قبل شد.

این درخشش مهدی طارمی برای تیم مل ایران هم می بود و او با ۴۱ گل در ۷۴ بازی بعد از علی دایی، کریم باقری و سردار آزمون در رده چهارم بهترین گلزنان تاریخ کشورش قرار داد.  او دو گل در جام جهانی ۲۰۲۲ به ثمر رساند که هر دو گل روبه رو انگلیس می بود اما او در جام جهانی ۲۰۱۸ نتوانسته می بود گلزنی کند.

نقاط قوت طارمی در توانایی او برای بازی به گفتن یک مهاجم مرکزی یا در نقش عمیق تر در پشت یک مهاجم نهفته است. از طرف دیگر، او این چنین می‌تواند به گفتن وینگر چپ به طرف دروازه رقیب هجوم بیاورد و انعطاف‌پذیری تاکتیکی قابل توجهی را برای تیمش فراهم کند.

ادامه مطلب
کهکشان‌های سه‌گانه درنا و یک دنباله‌دار




آیا این خبر سودمند می بود؟





منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها