خوش آمدید

ماندن در ترافیک می‌تواند روی سلامت روان تأثیر منفی داشته باشد

ماندن در ترافیک می‌تواند روی سلامت روان تأثیر منفی داشته باشد


محققان کره‌ای در مطالعه‌ای بزرگ از ربط بین ماندن در ترافیک و به‌تبع آن طویل‌شدن زمان تردد و بیماری‌های مرتبط با سلامت روان از جمله افسردگی خبر خواهند داد.

مطالعه جدیدی که روی بیشتر از ۲۳ هزار نفر انجام شده، مشخص می کند که شهروندان کره جنوبی که روزانه بیشتر از یک ساعت در رفت‌و‌آمد می باشند، ۱۶ درصد زیاد تر از افرادی که کمتر از ۳۰ دقیقه رفت‌و‌آمد دارند، علائم افسردگی را توانایی می‌کنند.

هیچ‌کس نمی‌خواهد در ترافیک گیر کند. تحقیقات گوناگون مشخص می کند ترافیک می‌تواند برای سلامتی ما زیان اور باشد. رفت‌وآمدهای طویل روزانه به علت افت زمان فعالیت بدنی می‌تواند اثرات بدی روی سلامت جسمی هم داشته باشد.

مطالعه حاضر مشخص می کند نشستن در ترافیک حتی می‌تواند سختی خون شما را افزایش دهد. یقیناً بالا‌رفتن سختی خون به علت نشستن طویل زمان و حرص خوردن نیست، بلکه به علت آلودگی هوایی که رانندگان استنشاق می‌کنند، می‌تواند روی سختی خون آنها اثرگذار باشد.

ادامه مطلب
ایران 1(5) - سوریه 1(3) /صعود تیم‌ ملی به دور یک‌ چهارم نهایی + فیلم
آخرین مطالب
ماندن در ترافیک می‌تواند روی سلامت روان تأثیر منفی داشته باشد ۱۴

کره جنوبی با طویل‌ترین زمان رفت‌وآمد بیشترین نرخ افسردگی را دارد

کره جنوبی انگارً طویل‌ترین زمان رفت‌و‌آمد را دارد و بیشترین نرخ افسردگی را در بین کشورهای عضو OECD به خود تعلق داده است. بااین‌حال، تحقیقات مقداری در بین کشورهای آسیایی در رابطه تأثیر سفرهای طویل زمان روی سلامت روان انجام شده است.

«دونگ ووک لی»، محقق بهداشت عمومی دانشگاه «اینها» در کره جنوبی و همکارانش داده‌های مربوط به بیشتر از ۲۳ هزار نفر را مورد بازدید قرار دادند. شرکت‌کنندگان این مطالعه در یک نظرسنجی به سوال‌هایی بر پایه شاخص رفاهی سازمان جهانی بهداشت جواب دادند.

ادامه مطلب
مطرح ترافیک تهران از سه‌شنبه چهاردهم فروردین بازمی‌گردد_تاشکن

نتیجه این نظرسنجی نشان می‌داد که میانگین زمان رفت‌و‌آمد روزانه ۴۷ دقیقه است. به این علت اگر فردی ۵ روز در هفته کار کند، یعنی تقریباً ۴ ساعت در هفته در رفت‌وآمد خواهد می بود. در عین حال، یک‌چهارم شرکت‌کنندگان از مجموع ۲۳۴۱۵‌ جواب‌دهنده، گزارش کردند که علائم افسردگی را توانایی کرده‌اند.

اگرچه این مطالعه علت و معلولی را نشان نمی‌دهد، اما ربط بین رفت‌وآمدهای طویل و ضعف سلامت روان را در بین مردان مجردی که بیشتر از ۵۲ ساعت در هفته کار می‌کنند و بچه هم ندارند، به‌خوبی مشخص می کند. در بین زنان، رابطه بین زمان طویل رفت‌وآمد و ابراز علائم افسردگی در بین قشر کم‌درآمد و آن‌هایی که دارای فرزند بودند، زیاد تر خود را نشان می‌داد.

سن، ساعات کار هفتگی، درآمد، شغل و نوع شغل ازجمله عواملی می باشند که می‌توانند بر سلامت روان افراد تأثیر بگذارند. داده‌های این نظرسنجی ملی در کره جنوبی، راه حلهای حمل‌ونقلی را که مسافران منفعت گیری می‌کنند، اشکار نکرده است. با‌این‌حال، مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۸ روی نزدیک به ۴۵۰۰ شرکت‌کننده در بریتانیا مشخص می کند تحول روش تردد برای مثالً دوچرخه سواری یا پیاده‌روی می‌تواند سلامت روان را تحکیم کند.

ادامه مطلب
شطرنج مسترز شارجه برای مقصودلو پیروزی داشت برای طباطبایی توقف_تاشکن

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها