خوش آمدید

سنسور دوربین جدید سونی

سونی سنسور دوربین موبایل Lytia LYT-900 را معارفه کرد


سونی بدون هیچ تبلیغات گسترده‌ای، از سنسور دوربین تازه خود به نام Lytia LYT-900 رونمایی کرد. این شرکت تا این مدت بیانیه مطبوعاتی رسمی خود را انتشار نکرده است، اما با دقت به نقل از‌های منتشرشده، LYT-900 برترین مدل در سنسورهای دوربین سری LYT سونی است. به‌نظر می‌رسد که این سنسور در تلفنهای آینده اوپو فایند X7 پرو و شیائومی ۱۴ اولترا به‌کار خواهد رفت.

بر پایه گزارش گیزموچاینا، LYT-900 یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی یک اینچی با پیکسل‌های مجزا به‌اندازه ۱.۶ میکرومتر دارد؛ به عبارت دیگر، اندازه مورب این سنسور ۱۶.۳۸۴ میلی‌متر است. LYT-900 این چنین از فناوری CMOS منفعت می‌برد؛ به این معنی که دارای دو لایه مجزا، یکی برای ترانزیستور و فرد دیگر برای فوتودیود است. این کار به فتودیودهای فیزیکی بزرگ‌تر امکان می‌دهد که نور بیشتری را جذب کنند که تبدیل افزایش کیفیت عکس، به‌اختصاصی در محیط‌های کم‌نور می‌بشود.

ادامه مطلب
سونی حمله سایبری به سرورهای خود را تأیید کرد؛ سرقت داده‌های کارمندان
سونی سنسور دوربین موبایل Lytia LYT-900 را معارفه کرد ۱۴

سنسور دوربین Lytia LYT-900 سونی در تلفنهای پرچمدار آینده

شایعه ها می‌گویند که LYT-900 یک نسخه اصلاح‌شده از حسگر سونی IMX989 محسوب می‌بشود که در تلفنهای پرچمداری همانند شیائومی ۱۳ اولترا و ویوو X90 پرو به‌کار رفته است. تا این مدت رسماً اشکار نیست که کدام تلفنها به LYT-900 تجهیزخواهد شد، اما گمانه‌زنی‌ها به گوشی آینده اوپو فایند X7 پرو اشاره دارد. حرف های می‌بشود که این گوشی در ژانویه ۲۰۲۴ (دی‌ماه ۱۴۰۲) در کنار مدل فایند X7 معمولی معارفه خواهد شد. گمان دارد فایند X7 پرو دارای دوربین چهارگانه ازجمله سنسور مهم LYT-900 باشد. این چنین دیگر لنزهای این گوشی اولترا‌واید ۵۰ مگاپیکسلی و دو لنز تله‌فوتو با زوم اپتیکال ۳ و ۶ برابری خواهند می بود.

به‌علاوه، به‌نظر می‌رسد که شیائومی ۱۴ اولترا و ویوو X100 پرو پلاس سنسور تازه سونی را دریافت کنند. شایعه شده است که پرچمدار شیائومی در ماه آوریل (فروردین‌ماه ۱۴۰۳) در کنار تبلت شیائومی پد ۷ و گوشی تاشو میکس فلیپ اراعه خواهد شد. ویوو X100 پرو پلاس هم به گمان زیادً در نیمه اول سال ۲۰۲۴ اراعه خواهد شد.

ادامه مطلب
پلی استیشن 5 پرو به گمان زیادً تا آخر سال 2024 اراعه می‌بشود
آخرین مطالب



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها