خوش آمدید

خسروپناه: شاخص مثبت یا منفی بودن یک فیلم باید «حفظ کیان خانواده» باشد

خسروپناه: شاخص مثبت یا منفی بودن یک فیلم باید «نگه داری کیان خانواده» باشد


به نقل از ، حجت‌الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با وجود در برنامه صف اول شبکه خبر، به تشریح چیستی و چگونگی شدن نقش قرارگاهی شورای عالی انقلاب پرداخت و در ابتدا با اشاره به این که دوری از تصدی‌گری از ویژگی‌های کار قرارگاهی است، او گفت: تصویب و ابلاغ سند و “سند بسندگی”، تشکیل یک حاضر ناقص است. هماهنگی بین دستگاه‌ها، از ارکان کار قرارگاهی است و باید  بین راهبرد و اجرا، مقوله راهبری و تشکیل هماهنگی بین دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی جهت عملیاتی شدن سیاست‌های که مصوب شده است، انجام بشود.

او گفت: یکی از ارکان قرارگاهی شدن شورا، نظارت است. در سال‌های قبل، فعالیت‌هایی برای نظارت بر اجرای مصوبات در شورا وجود داشت که در دوره تازه این نظارت، در قالب های مختلفی انجام می بشود که با اهمیت ترین آن، راه اندازی اتاق حالت برای بازدید آخرین حالت فرآیند عملیاتی شدن هر مصوبه است.

خسروپناه با اشاره به این که سیاست‌های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می‌بشود و همین سیاست‌ها مبنای کار شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تدوین اسناد ملی است، او گفت: در اجرای این اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، امکان پذیر نیاز به تقنین باشد که محل تصویب این قوانین مجلس است. نظارت و برسی نیز از نکات فرد دیگر است که آیا اجرای این مصوبات درست انجام شده است و در صورت انجام، چه مقدار تاثییر بخشی داشته است. در ساحت تقنین برای اجرای این سیاست‌ها، در تعداد بسیاری از موارد، مجلس شورای اسلامی و در ساحت آئین‌نامه‌ها، غالباً دستگاه‌ها اجرایی داخل خواهد شد.

ادامه مطلب
شهرک غزالی میزبان کدام پروژه ها است؟ / از «تنها گریه کن» و «طوبی» تا «زیرخاکی4»

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هر سندی که راهبری و نظارت آن انجام شده، به ثمر نشسته است، حال امکان پذیر ۵۰ درصد یا ۶۰ درصد آن انجام شده باشد. سند هوا و فضا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که فعالیت‌هایی که در حوزه ماهواره، در این زمان انجام شده، دقیقاً در راستای اجرای این سند بوده است. رشد و شکوفایی در علوم پایه، علوم مهندسی و علوم انسانی، مرهون نقشه جامع علمی سرزمین است که حاصل آن، کسب رتبه‌های برتر علمی سرزمین در جهان است. یکی از مصوبات شورا نیز تصویب سند گیاهان دارویی می بود که با کوششهای صورت گرفته، هم اکنون رتبه بالایی جهان در طب سنتی را دارا هستیم و امیدواریم بتوانیم جایگاه اول جهان در این نوشته را به دست آوریم.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
تلسکوپ هابل برای اولین‌بار جو سیاره فراخورشیدی را شناسایی کرد

خسروپناه با اشاره به نقش کلیدی دولت‌ها در اجرایی شدن اسناد مصوب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی او گفت: در برخی از دولت‌ها، ۲۴ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیچ گاه ابلاغ نشد، اما در این دولت واقعاً پی‌گیری جدی برای اجرای مصوبات شورا وجود دارد و رؤسای قوا نیز حمایتخوبی از اجرای این مصوبات داشته‌اند و با هماهنگی کامل، این اسناد و مصوبات‌ها در حال اجراست.

وی او گفت: یکی از ارکان قرارگاهی شدن شورا، نظارت است، در سال‌های قبل فعالیت‌های برای نظارت بر اجرای مصوبات در شورا وجود داشت که در دوره تازه این نظارت، در قالب های مختلفی انجام می بشود که با اهمیت ترین آن، راه اندازی اتاق حالت برای بازدید آخرین حالت فرآیند عملیاتی شدن هر مصوبه است. هم اکنون ۸۵ رصدخانه فرهنگی در قسمت دولتی و خصوصی در سرزمین وجود دارد که تعامل های خوبی با این مراکز برقرار شده است، اما در نظر است با تشکیل اتاق حالت و با منفعت گیری از ظرفیت هوش مصنوعی، این نظارت قوی تر بشود که یقیناً این کار، هم زمان بر است و هم امکانات و هزینه بسیاری می خواهد که با پشتیبانی خیرین در حال اجراست.

ادامه مطلب
مرد کشتی روسیه، دعوا تروریستی را تراژدی وحشتناک در مسکو توصیف کرد_تاشکن

حجت‌الاسلام خسروپناه با پافشاری بر این که تشکیل اسناد ملی برای هر نوشته، با وجود کارشناسان و متخصصین هر حوزه و با رأی جمعی انجام می‌بشود او گفت: هیچ نظری بدون پشتوانه نظریه در شورای عالی انقلاب تدوین نمی‌بشود. در تدوین سند ملی صنایع دستی، بیشتر از یک هزار و ۳۰۰ نفر از متخصصین شراکت دارند و در تدوین سند موسیقی، گروهی از نوازندگان، آهنگ‌سازان و دیگر گرایش‌های مرتبط با موسیقی با محور مدیر خانه موسیقی سرزمین، شراکت داشته‌اند که این سند هم اکنون تدوین شده و مرحله های نهایی خود را می‌گذراند. در این سند تسهیل‌گری در حوزه موسیقی ایرانی و ملی این چنین مقابله با موسیقی‌های مخرب غربی مورد دقت قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام خسروپناه او گفت: شاخص مثبت یا منفی بودن یک فیلم، باید نگه داری کیان خانواده باشد و در این باره باید به داد خانواده‌ها رسید. در همه دنیا، ایرانیان به خانواده‌دوست بودن مشهورند و نباید تولیداتی داشت که به اصالت و کیان خانواده صدمه بزند. با همین مقصد نیز جلساتی با تهیه‌کنندگان، نویسندگان، کارگردانان و دیگر گروه‌های فعال در حوزه تشکیل فیلم در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه اندازی شده است.

ادامه مطلب
گوگل از کاربران خود در شکایت‌های کپی رایت هوش مصنوعی دفاع می‌کند

وی در جواب به وجود برخی مشکلات در اجرای آیین‌نامه افزایش ظرفیت دانشجوی پزشکی او گفت: وزرات بهداشت کوششهای خوبی برای اجرای این مصوبه شورا داشته است، اما برخی از مشکلات زیرساختی وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه باید بر پایه این سند، همکاری مناسب را داشته باشد تا زیرساخت‌ها فراهم بشود. این چنین باید با برنامه‌ریزی مناسب و تشکیل انگیزه، از مهاجرت‌های اساتید جلوگیری بشود تا امکان تحقق این آیین‌نامه در سرزمین فراهم بشود.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

انتهای مطلب/



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها