خوش آمدید

کمدی

بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا


سبک‌های مقداری به اندازه سبک کمدی در تاریخ تلویزیون ارامش داشته‌اند؛ از همان ابتدای ظهور صنعتِ نمایش، کمدی حضوری پررنگ داشته است. یکی از اولین سریال‌هایی که در تلویزیون به نمایش درآمد، یعنی Texaco Star Theatre، در رده سریال‌های کمدی قرار می‌گیرد. این دسته از سریال‌ها، به مرور از نمایش‌های آخرِ شب تبدیل به اتفاق‌های فرهنگی شده‌اند؛ برای مثالً می‌توان به سریال F.R.I.E.N.D.S اشاره کرد. علاوه بر فرندز، تعداد بسیاری از محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیون در سبک کمدی می باشند. با گذر زمان سازندگان و هنرمندان اغاز به آزمودن توانایی‌های تازه در این ژانر کرده‌اند؛ برای مثالً The Office و BoJack Horseman انتظارات بینندگان را به چالش کشیده‌اند و با وجود سنت‌شکنی در سبک کمدی تبدیل به آثاری شده‌اند که می‌توان به راحتی آن‌ها را در لیست بهترین سریال‌های کمدی همه دوران قرار داد.

با دقت به قوت کمدی در اراعه نمایش‌هایِ بازیگری قوت‌مند (چه در کارهای سیت‌کام و چه در کارهای نیمه-درام)، شخصیت‌های مورد علاقه ما در سریال‌های کمدی به مرور خودشان را در حیطه‌های دیگر نیز ثابت کرده‌اند؛ از تبلیغات گرفته تا شوهای معروف، اکثراً توسط بازیگرانی اراعه خواهد شد که توانسته‌اند پیش از آن با سریال‌های دلنشین کمدی نقل بشوند.

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برترین سریال‌های کمدی همه دوران.

۴۰. Futurama

بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۴۷
صداگذاران Billy West , John DiMaggio , Katty Sagal
سازندگان David X. Cohen , Matt Groening
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱۱ (تمدید شده تا فصل ۱۴)
تعداد تکه ۱۸۰
سال پخش ۱۹۹۹ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۵

انیمیشن سریالی Futurama، در تاریخِ پخش پر فراز و نشیب خود یکی از کمدی‌های محبوب تلویزیون بوده است. این سریال در ابتدا برای فاکس ساخته شد، سپس به کمدی سنترال رفت و اخیراً باز مجدد توسط Hulu احیا شد. داستان، درمورد پسری به نام فیلیپ جی. فرای (Philip J. Fry) می‌باشد که به گفتن پیتزا موتوری کار می‌کند، اما به علت انجماد به ۱۰۰۰ سال سپس، یعنی سال ۲۹۹۹ سفر می‌کند و ماجراهای او در آنجا را پیگیری می‌کنیم. در دنیای آینده به استخدام کمپانی پلنت اکسپرس درمی‌آید و در کنار یک ربات به اسم بندر (Bender) و دختری جهش یافته به اسم لیلا (Leela) مشغول به کار می‌بشود.

قسمت عظیمی از لحظات خنده‌داری که در فیوچراما به عکس کشیده شده، مربوط به قیاس‌ی دنیای آینده با دنیای واقعی می‌بشود و سپس به ریشخند کشیدن آن مسائل.

۳۹. The Big Bang Theory

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۴۸
بازیگران Johnny Galecki , Jim Parsons , Kaley Cuoco
سازندگان Chuck Lorre , Bill Prady
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱۲
تعداد تکه ۲۸۰
سال پخش ۲۰۰۷ – ۲۰۱۹
امتیاز IMDB ۸.۲

سریال The Big Bang Theory، یک برنامه کمدی سیت‌کام است که چاک لور و بیل پردی آن را گسترش دادند. این سریال ماجراهای ۵ هم‌اتاقی را روایت می‌کند؛ پنی که یک بازیگر در حال رشد است، لنارد و شلدون که دو دوست نخبه می باشند و از نظر اجتماعی با مشکلات زیاد روبرو خواهد شد؛ هاوارد، مهندس هوافضا و راج که یک فیزیک‌دان اخترشناس است. در طول سریال به زندگی روزمره و پر از عجایب این جمع پرداخته می‌بشود و شوخی‌هایی که می‌بینیم اکثراً بر محور مسائل مربوط به دانشجویان، نخبه‌ها و این چنین مسائل علمی می باشند.

The Big Bang Theory، جمع جذابی از دوستان را گرد هم آورده که به راحتی می‌توانند تماشاگر را به خنده بیاندازند و لحظاتی شاد برای او فراهم کنند. این سریال در طول سال‌های پخش توانست جوایز بسیاری به دست بیاورد و به گفتن یکی از سیت‌کام‌های برتر خودش را نقل کند.

۳۸. South Park

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۴۹
صداگذاران Terry Parker , Matt Stone , Isaac Hayes
سازندگان Terry Parker , Matt Stone , Brian Garden
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۲۶ (تمدید شده تا فصل ۳۰)
تعداد تکه ۳۳۰
سال پخش ۱۹۹۷ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۷

سریال South Park، یک سیت‌کام انیمیشنی می‌باشد که توسط تری پارکر و مت‌استون برای شبکه کمدی سنترال ساخته شده است. در این سریال به ماجراهای چهار پسر بچه در شهر کوچکی به نام ساوث پارک واقع در ایالت کلرادو می‌پردازیم. ماجراهایی که رخ می‌دهد زیاد متنوع می باشند و از جریانات فرا-طبیعی و شگفت انگیز تا اتفاقات روزمره‌ای که داخل شهر رخ می‌دهد را پوشش خواهند داد. علاوه بر شخصیت‌های مهم، با شخصیت‌های متغیری که اکثراً شهروندان ساوث پارک می باشند آشنا می‌شویم.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

این سریال انیمیشنی یکی از طویل‌ترین آثار تلویزیونی می‌باشد که تا این مدت هم پخش آن ادامه دارد (در سال جاری میلادی ناظر فصل بیست و ششم بودیم!). South Park عموماً بخاطر لحن استهزا آمیز خود نسبت به فرهنگ آمریکایی به یاد آورده می‌بشود و مدام در بین برترین کارتون‌های تاریخ تلویزیون قرار گرفته است!

۳۷.  Louie

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۰
بازیگران Louis C. K. , Hadley Delaney , Ursula Parker
سازنده Louis C. K.
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۵
تعداد تکه ۶۱
سال پخش ۲۰۱۰ – ۲۰۱۵
امتیاز IMDB ۸.۵

لوییز سی. کی. (.Louis C. K) با سریال Louie، در نقش خودش ظاهر شده و در هر تکه قطعاتی از زندگی‌ خیالی‌اش را به نمایش می‌گذارد. لویی مردی میانسال است که به تازگی طلاق گرفته و باید در کنار پرداختن به حرفه‌اش به گفتن یک کمدین، دو دخترش را هم بزرگ کند. با این سریال، به مسائل درونی او هم پرداخته می‌بشود، مردی میانسال که با مسائلی از قبیل افسردگی، حس گناه، طلاق، جنسیت، موقعیت شغلی و… روبرو است.

بخشی از سریال Louie، اجراهای استند-آپ لوییز سی. کی. نیز می‌باشد که به خوبی توانایی او را در این عرصه به رخ می‌کشد. این سریال به علت کمدی تلخ و تاریکی که دارد به یادآورده می‌بشود؛ این چنین نباید از عناصر استهزا، تمسخر و ابزوردیسم در آن غافل شد.

دیدن سریال Louie برای علاقه‌مندان به کمدی استند آپ از واجبات است!

۳۶. Sex and the City

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۱
بازیگران Sarah Jessica Parker , Kim Cattrall , Kristen Davis
سازنده Darren Star
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۶
تعداد تکه ۹۴
سال پخش ۱۹۹۸ – ۲۰۰۴
امتیاز IMDB ۷.۳

Sex and the City، در ابتدا مربوط به ستونی با همین نام در روزنامه‌ی نیویورک ابزرور می بود که به زندگی کندیس بونشل و دوستانش در شهر نیویورک و روابط‌شان می‌پرداخت. محتوای این ستون، سپس به طور یک مجموعه کتاب انتشار شد و نهایتاً به طور فیلم‌نامه برای برنامه تلویزیونی با همین نام، برای شبکه اچ‌بی‌او در نظر گرفته شد (در سال ۲۰۰۸ یک فیلم هم بر پایه این مجموعه ساخته شد). سریال نیز دقیقاً همانند نوشته‌های روزنامه به زندگی جنسی چهار زن جوان، تمایلات آن‌ها، شیطنت‌هایشان و این چنین مسائل اجتماعی مربوط به جنسیت در شهر نیویورک می‌پردازد. بازیگران در نقش‌های خود می‌درخشند؛ سارا جسیکا پارکر در نقش کری بردشاو، شخصیت مهم داستان می‌باشد که زیاد تر اوقات روایت کننده‌ی ماجراهای سریال است.

ادامه مطلب
اطلاعات دارویی| متفورمین؛ کاربرد، عوارض و تداخلات

Sex and the City، در طول شش فصل خود به پیروزی‌های تعداد بسیاری دست یافت که در بین آن‌ها می‌توان به هفت جایزه امی اشاره کرد. این سریال در اراعه مسائل مربوط به زنان و جنبه‌ی اجتماعی جنسیت آن‌ها، ساختارشکنانه عمل کرده‌ است و بدون هیچ‌گونه پرده پوشی، به همه گوشه کناره‌های هویت زنان می‌پردازد. این چنین، سریال واقعاً بامزه است و وقتی که با شخصیت دلنشین و دوست‌داشتنی، این گروه آشنا می‌شوید زیاد سخت است که از دام دلتنگی برای آن‌ها و ماجراهای دلنشین‌شان رها شوید.

۳۵. It’s Always Sunny in Philadelphia

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۲
بازیگران Charlie Day , Glenn Howerton , Rob McElhenney
سازندگان Rob McElhenney , Glenn Howerton
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱۶ (تمدید تا فصل ۱۸)
تعداد تکه ۱۷۲
سال پخش ۲۰۰۵ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۸

سریال It’s Always Sunny in Philadelphia، طویل‌ترین سریال در حال پخش با سبک سیتکام لایو-اکشن، در تاریخ تلویزیون آمریکا به حساب می‌آید. ۱۵ فصل که شامل ۱۶۲ تکه می‌بشود اراعه شده، و فصل شانزدهم نیز امسال به روی آنتن خواهد رفت. این سریال که در شبکه The Comedy Central پخش می‌بشود، حاصل مخیله‌ی گلن هورتون (Glenn Howerton) است؛ علاوه بر نویسندگی، او بازیگر شخصیت خود شیفته و شیطانِ دنیس نیز می‌باشد. اپیزودهای این سریال حول محور پنج دوست خراب‌کار و سرکش می‌چرخد که یک بار ایرلندی به نام Paddy’s Pub را در شهر فیلادلفیا اداره می‌کنند.

دنیس، چارلی، دی، مک و فرانک (که اعضای گنگ را راه اندازی خواهند داد) پنج دوست سبک‌سری می باشند که با کارهای افراطی و کنترل نشده‌ی خود، صحنه‌های محشری رقم می‌زنند. در این سریال با صحنه‌های ابزورد و پوچ بسیاری روبرو می‌شویم. بدین ترتیب، می‌توان او گفت که عکس آفرینی کمدیِ هورتون به گمان زیادً مخصوص آن‌هایی باشد که از شوخی‌های پر از شیطنت لذت می‌برند.

۳۴. Fawlty Towers

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۳
بازیگران John Cleese , Prunella Scales , Andrew Sachs
سازندگان John Cleese , Connie Booth
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۲
تعداد تکه ۱۲
سال پخش ۱۹۷۵ – ۱۹۷۹
امتیاز IMDB ۸.۸

سریال سیت‌کام Fawlty Towers را می‌توان به گفتن یکی از کارهای کلاسیک و خوش‌ساخت شبکه BBC در نظر گرفت. نویسندگان آن جان کلیس (John Cleese) و کانی بوث (Connie Booth) می باشند که اولی به گفتن یکی از اعضای گروه کمدی مانتی پایتون شناخته می‌بشود؛ کلیس در این سریال ایفای نقش هم کرده و بازی شخصیت بسیل فالتی (Basil Fawlty) را بر مسئولیت دارد که صاحب بی‌ادب و خشمگین هتل است. پرونلا اسکلیز (Prunella Scales) در نقش همسر خشمگین و زورگوی بسیل، یعنی سایبیل ایفای نقش می‌کند. فعالیت‌های آشفته در هتل فالتی، کارکنان بیچاره‌ی آن و سوتفاهم‌های زیاد، صحنه‌های خنده‌دار و محشر بسیاری آفریده است. کمدی دقیق و دلنشین کلیس را خودتان باید دست اول توانایی کنید!

سریال فالتی تاورز، تنها دو فصل پخش شد که هر کدام آن‌ها شش اپیزود دارد. احتمالا اگر نبوغ خلاقانه‌ی آن برای زمان بیشتری با ما همراه می بود، می‌توانستیم در جایگاهی بهتر قرارa بدهیم. فارغ از نظرات متفاوت راجع به کیفیت این سریال، بینندگان تا این مدت هم می‌توانند به تماشای آن بپردازند و لذت ببرند.

۳۳. Freaks and Geeks

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۴
بازیگران Linda Cardellini , James Franco , Seth Rogan
سازنده Paul Feig
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱۸
سال پخش ۱۹۹۹ – ۲۰۰۰
امتیاز IMDB ۸.۸

سریال Freaks and Geeks که توسط پل فیگ (Paul Feig) ساخته شده است، اکنون به گفتن یک تاثییر کلاسیک به یاد آورده می‌بشود. اگر چه تنها یک فصل ۱۸ قسمتی از آن ساخته شد. زیاد تر تکه‌های این سریال در حومه‌ی میشیگان در دهه ۱۹۸۰ میلادی جریان دارد. تمرکز مهم این سیتکام بر روی خانواده ویر (Weir) است؛ شخصیت شگفت (Freak) خانواده لیندزی (Lindsay) می‌باشد و خرخوان (Geek) هم مسلماً برادرش سم است. اگر چه وقایع داستان چندین دهه با اکنون فاصله دارد، اما چیزهای بسیاری درمورد زندگی دانش‌آموزها و مدرسه به تماشاگر اراعه می‌کند؛ از اضطراب و مشکلاتهای دوره نوجوانی گرفته تا محافل و مجامع دبیرستانی.

شخصیت‌های زیاد جالبی در طول سریال معارفه خواهد شد و با وجود مختصر بودن، Freaks and Geeks به خوبی آن‌ها را گسترش می‌دهد. ستاره‌های بسیاری از دل این سریال به دنیای سینما معارفه شدند؛ جیسن سیگل (Jason Segal)، ست روگن (Seth Rogan)، جیمز فرانکو (James Franco) و لیندا کاردلینی (Linda Cardellini)، همه انها از دل این سریال رشد کردند.

۳۲. New Girl

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۵
بازیگران Zoey Deschanel , Jake Johnson , Max Greenfield
سازنده Elizabeth Meriwether
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۷
تعداد تکه ۱۴۶
سال پخش ۲۰۱۱ – ۲۰۱۸
امتیاز IMDB ۷.۸

سریال New Girl، در همه لحظاتش نمایشی سیت‌کام می‌باشد که به خوبی حال و هوای اغاز دهه ۲۰۱۰ را بازتاب می‌کند. سازنده این سریال، یعنی الیزابت مریودر (Elizabeth Meriwether) به خوبی توانایی های غیر عادی و شگفتِ ستاره‌ی مهم سریال یعنی زویی دشانل (Zooey Deschanel) را به کار می‌گیرد. شخصیت مهم داستان یعنی جس در یک آپارتمان مشترک با نیک، مکس، کوچ و وینستون زندگی می‌کند. شخصیت‌های New Girl واقع‌گرا می باشند، اما در نوع خود هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. این چنین، هر کدام از شخصیت‌های داستان، علایق و انگیزه‌های خودشان را دارند و فقط مکمل داستانی به حساب نمی‌آیند.

همانطور که با سریال جلو می‌آییم، مشاهده می‌کنیم که هر شخصیت مجال اراعه خودش را اشکار می‌کند و به این نحو، هر کدام به خوبی پرداخته خواهد شد. با صحنه‌های اثرگذار و شوخی‌های محشر، از سریال New Girl بعضی اوقات به گفتن جانشین معنوی سریال F.R.I.E.N.D.S هم یاد شده است.

۳۱. Mr. Bean

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۶
بازیگران Rowan Atkinson , Matilda Ziegler , Robin Driscoll
سازندگان Rowan Atkinson , Richard Curtis
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱
تعداد تکه ۱۵
سال پخش ۱۹۹۰ – ۱۹۹۵
امتیاز IMDB ۸.۶

مستر بین معروف! شخصیت مستر بین با بازی روان اتکینسون (Rowan Atkinson) را می‌توان در بین ده شخصیت کلاسیک تاریخ تلویزیون به حساب آورد؛ روان در سال ۱۹۸۷، او را به شکل «کودکی در قامت یک انسان بالغ» توصیف کرد. بعداً، در اغاز دهه ۹۰ میلادی، ماجراجویی‌های خنده دار مستر بین در قالب تکه‌های ۲۴ دقیقه‌ای درآمد که زیاد سریع به محبوبیت رسید

در طی ۱۴ قسمتی که این سریال اراعه شد، صحنه‌های به یاد ماندنی تعداد بسیاری نیز خلق شد؛ همانند صحنه درگیری مستر بین با ون آبی Reliant. با وجود این که حرکت مستر بین کودکانه و شگفت است، اما نمی‌توان نامی از بزرگان دنیای کمدی آورد و در بین آن‌ها به او اشاره‌ای نکرد.


نوشته پیشنهادی:با ۱۰ فیلم برتر هیولایی-کمدی در سینما آشنا شویدبا این فیلم‌های ترسناک بخندید
با 10 فیلم برتر هیولایی-کمدی در سینما آشنا شوید

۳۰. The Golden Girls

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۷
بازیگران Bea Arthur , Betty White , Rue McClanahan
سازنده Susan Harris
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۷
تعداد تکه ۱۷۷
سال پخش ۱۹۸۵ – ۱۹۹۲
امتیاز IMDB ۸.۲

شخصیت‌های مسن، خصوصاً زنان مسن، زیاد کم در مدیا زمان درخشیدن اشکار کرده‌اند؛ سریال The Golden Girls در این عرصه به خوبی توانسته سنت‌شکنی کند. چهار زن مسن با نام‌های بلانش، رز، دوروثی و مادرش سوفیا، شخصیت‌های مهم داستان می باشند که در میامی با هم زندگی می‌کنند. محوریت مهم سریال بر تفاوت‌ها و خصوصیات دلنشین این شخصیت‌ها می‌باشد و مدام شوخی‌هایی می‌بینیم که دست بر ویژگی‌های شگفت این خانم‌های پیر می‌گذارد!

ادامه مطلب
تاج همه را به سکوت دعوت کرد

با در نظر گرفتن فضای محافظه‌کارانه مدیا در دهه ۸۰ میلادی، واقعاً یک تاثییر نادر را ناظر هستیم. علاوه بر این، The Golden Girls، از مسائل مهمی همانند لذت و جنسیت زنانه، شیوع بیماری ایدز، نگه‌داری از افراد مسن و تعصبات نژادی، غافل نیست و تا حد ممکن تلاش کرده است به آن‌ها بپردازد. این سریال یکی از سریال‌هایی می‌باشد که با گذر زمان نه طعم خود را از دست داده و نه موضوعیت‌اش را؛ چرا که امروزه نیز با مسائل شبیهی روبرو هستیم.

۲۹. Modern Family

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۸
بازیگران Ed O’Neill , Sofia Vergara , Julie Bowen
سازندگان Steven Levitan , Christopher Lloyd
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱۱
تعداد تکه ۲۵۰
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۲۰
امتیاز IMDB ۸.۵

سریال Modern Family را می‌توان زیاد راحت به گفتن یکی از کارهای شناخته شده دهه ۲۰۱۰ میلادی به حساب آورد. این سریال که توسط Comedy Central، به شکل ماکیومنتری (شبه مستند) ساخته شده، داستان سه خانواده‌ی آمریکایی در لس انجلس را به نمایش می‌گذارد که توسط شخصیت جی پریچت (Jay Pritchett)، گرد هم آمده‌اند و متحد شده‌اند (او نماد مرد سالاری نیز به حساب می‌آید). مدرن فمیلی یکی از طویل‌ترین سیتکام‌های تلویزیون آمریکا نیز به حساب می‌آید که در طول یازده فصل پخش شد تا این که نهایتاً در سال ۲۰۲۰ با آن خداحافظی کردیم.

در این سریال تعداد بسیاری از استعاره‌های کلیشه‌ای دیگر سریال‌های کمدی به سخره گرفته می‌بشود؛ همسر غرغرو، شخصیت‌های سودجو و استریوتایپ‌های سواستفاده کننده در مجامع اقلیت‌ها به خوبی نمایشه داده شده‌اند و از نکات مثبت سریال به حساب می‌آیند. در هر تکه ناظر داستان‌های متفاوت و روایت‌های پیچیده‌ همانند والدین همجنسگرا، مادران شاغل و خانواده‌های ترکیب شده هستیم که لذتی دلگرم کننده و محشر برای بینندگان فراهم می‌کنند.

۲۸. Detectorists

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۵۹
بازیگران Mackenzie Crook , Toby Jones , Rachael Stirling
سازنده Mackenzie Crook
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۳
تعداد تکه ۲۰
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۲۲
امتیاز IMDB ۸.۶

سریال Detectorists، ساخته‌ی مک‌کنزی کروک (Mackenzie Crook)، کمدی عجیبی می‌باشد که ماجراجویی‌های دو جستجوگر فلز را به نمایش می‌گذارد. توبی جونز (Toby Jones) در نقش لنسِ بین‌سال ظاهر شده است و مک‌کنزی علاوه بر نویسندگی در نقش اندی هم بازی می‌کند. این دو نفر، مصمم می باشند که کشتی مدفون ساکسونی را اشکار کنند، اما در روزهای عادی در زمین‌ها می‌گردند، اشیای فلزی شگفت از زیر خاک بیرون می‌کشند و سپس به میگساری مشغول خواهد شد. یک گروه جست‌جوگر رقیب نیز وجود دارد که منبع درآمد لنس و اندی را به خطر انداخته‌اند!

سریال Detectorists، شوخ طبعی و دلنشین بودن خود را به ویژگی‌های انسانی شگفت، مدیون است و اکثر صحنه‌های خنده‌دارش روی رفتارهای خاص بشری پافشاری دارند. در قیاس با تعداد بسیاری از سریال‌های کمدی، این سریال آنقدرها خنده‌دار نیست اما مسلماً جستوجو‌کنندگان مشتاق خود را بدون پاداش نمی‌گذارد.

۲۷. Community

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۰
بازیگران Joel McHale , Dany Pudi , Donald Glover
سازنده Dan Harmon
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۶
تعداد تکه ۱۱۰
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۱۵
امتیاز IMDB ۸.۵

سریال Community توسط دن هارمون (Dan Harmon) ساخته شده است که یکی از سازندگان مهم ریک اند مورتی می‌باشد؛ این سریال حوالی وکیلی به نام جف وینگر (Jeff Winger) جریان دارد که از کار برکنار شده است. جف که به تازگی داخل سی سالگی شده به کالج کامیونیتی گرین‌دیل (Greendale Community College) می‌رود تا زیاد سریع مدرک وکالت قانونی خود را به دست بیاورد. در این کالج، جف با گروهی از اشخاص ناهنجار همانند خودش صمیمی می‌بشود که به مرور گروهی نزدیک و جدانشدنی پدید می‌آورند.

این سریال سیت‌کام گروه محشری از بازیگران را گرد هم آورده است؛ چوی چیس (Chevy Chase)، دونالد گلاور (Donald Glover)، الیسون بری (Alison Brie) و گیلیام جیکوبز (Gilliam Jacobs)، بازیگرانی می باشند که در Community، نقشی پر رنگ ایفا می‌کنند. هر کدام از شخصیت‌ها چیزی به محفل دوستانه‌شان اضافه می‌کند و نتیجتاً داینامیک زیاد خوبی از روابط پدید می‌آید. در طول شش فصل و ۱۱۰ تکه، ناظر رشد جمعی این دانشجویان هستیم که علایق مشترکی دارند. در سریال Community، لحظات خنده‌دار هیچ زمان نادرست یا نابجا به‌نظر نمی‌رسند!

۲۶. Archer

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۱
صداپیشه‌ها H. Jon Benjamin , Judy Greer , Amber Nash
سازنده Adam Reed
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱۴
تعداد تکه ۱۴۴
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۲۳
امتیاز IMDB ۸.۶

سریال انیمیشنی Archer، سیت‌کامی است با درون‌مایه‌های جاسوسی که برای طرفداران سریال‌های انیمیشنی بزرگ‌سالانه از واجبات به حساب می‌آید! مسلماً می‌توان نام آن را در بین جلوداران این ژانر قرار داد. این سریال ساخته شده توسط آدام رید (Adam Reed)، بر روی مأموریت‌های پرخطر و گاه دیوانه‌وار آژانس جاسوسی مخفی ISIS، تمرکز دارد. استرلینگ آرچر، مأمور برتر آزانس است و کار او با اسلحه و این چنین زن‌ها، سخن ندارد! او را می‌توان شخصیتی خودشیفته در نظر گرفت که عاشق مادیات و چیزهای لاکچری است.

سریال آرچر، تعداد بسیاری از استریوتایپ‌ها و سنت‌های ژانر جاسوسی را به تمسخر می‌گیرد و از نظر گفتار و ارجاعات جنسی، مرزهای کمدی انیمیشنی را زیر پا می‌گذارد. اگر عاشق جوک‌های مسخره و ابزورد هستید و از داستان‌های جاسوسی لذت می‌برید، بعد لحظه‌ای در دیدن آرچر درنگ نکنید.

۲۵. M.A.S.H

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۲
بازیگران Alan Alda , Wayne Rogers , Loretta Swit
سازنده Larry Gelbart
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱۱
تعداد تکه ۲۵۱
سال پخش ۱۹۷۲ – ۱۹۸۳
امتیاز IMDB ۸.۵

M.A.S.H که در واقع مخفف عبارت «بیمارستان سیال جراحی ارتش» (Mobile Army Surgical Hospital) به حساب می‌آید، زندگی سه دکتر متخصص در یکی از یگان‌های ارتش، میانه جنگ‌های کره را جستوجو می‌کند. فصول ابتدایی سریال در بهبهه جنگ ویتنام به روی آنتن رفت؛ با وجود مضامین نظامی و نقادانه‌ای که در سریال جستوجو می‌بشود، سازندگان ناچار بودند در اراعه محتوای خود زیاد با دقت و محافظه‌کارانه عمل کنند تا به گفتن منتقدین جنگ ویتنام محسوب نشوند!

سریال M.A.S.H یکی از ستوده‌ شده ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون آمریکا محسوب می‌بشود و این چنین تکه نهایی آن (Goodbye, Farewell, Amen)، دیده شده ترین اندینگ در بین همه سریال‌ها است. نحوه‌ی برخورد این سریال با موضوعات حساسی همانند جنگ، علت و معلول‌های آن و مرگ انسان‌ها، مدام ساختارشکن برداشت شده است. بعدها اسپین‌آف‌های بسیاری از M.A.S.H ساخته شد و بر ساخت سریال‌های فرد دیگر همانند Scrubs و Community اثرگذار می بود.

۲۴. The Thick of IT

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۳
بازیگران Armando Iannucci
سازنده Chris Addison , James Smith , Peter Capaldi
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۴
تعداد تکه ۲۴
سال پخش ۲۰۰۵ – ۲۰۱۲
امتیاز IMDB ۸.۷

سریال The Thick of IT توسط آرماندو یانوچی (Armando Iannucci) ساخته شده و مدام از آن به گفتن جانشین معنوی سریال پرطرفدار Yes Minister یاد شده است. یقیناً که در اینجا با رویکردی زیاد گزنده و بدبینانه نسبت به مسائل سیاسی روبرو هستیم؛ چیزی که کمدی‌های سیاسی زیاد کمتر جرأت انجام آن را داشته‌اند. یانوچی دیدگاهی نقادانه نسبت به ساختارهای بوروکراتیک جامعه دارد.

ادامه مطلب
هوش مصنوعی تا پنج سال دیگر می‌تواند با انسان‌ها رقابت کند

این چنین باید او گفت که شخصیت مهم آن یعنی مالکوم تاکر، توسط پیتر کاپالدی (Peter Capaldi) ایفای نقش شده است. مالکوم نه تنها از تحول رژیم جان سالم به در می‌برد، بلکه حتی شخصیت‌های محوری مدیا و وزیرها را نیز کنترل می‌کند و تحول می‌دهد. بامزگی این سریال از آنجایی نشأت می‌گیرد که این شخصیت‌های جفا-دیده و خسته از دنیا را در حال تقلا می‌بینیم که از بوجود آوردن تغییری معنی‌دار در دنیای بیرون ناتوان مانده‌اند. اگر از جریانات سیاسی بریتانیا آگاه نباشید، به گمان بسیاری زیاد از جوک‌های سریال را فهمید نمی‌شوید و رویکرد استهزا آمیز آن نسبت به دنیای واقعی، از دست‌تان در می‌رود!

۲۳. Yes Minister

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۴
بازیگران Paul Eddington , Nigel Hawthorne , Derek Fowlds
سازنده Anthony Jay , Jonathan Lyn
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۳
تعداد تکه ۲۲
سال پخش ۱۹۸۰ – ۱۹۸۴
امتیاز IMDB ۸.۷

سریال Yes Minister، یک تاثییر کمدی با درون‌مایه‌های استهزای سیاسی است که توسط شبکه BBC Two، ساخته و پخش شد. این سریال کریر سیاسی شخصیتی به نام جیم هکر و دفتر وزارت او در Whitehall را جستوجو می‌کند. این سریال در بریتانیا زیاد پرطرفدار می بود و از آن ادامه‌ای با نام Yes, Prime Minister نیز ساخته شد.

تعدادی از اپیزودهای این سریال برای رادیو بی‌بی‌سی نیز در نظر گرفته شد و یک نمایشنامه برای استیج هم از آن ساخته شده است. نمایش ظریف و پرجزئیات مسائل سیاسی و پرداختن به خدمت‌گذاران تمدن در سریال Yes Minister، ستایش بسیاری کسب کرد. بعد از پخش شدن مدام پای ثابت رفرنس‌های زیاد در تکست‌بوک‌های بریتانیایی بوده است. این چنین باید اشاره کرد که با وجود شوخی‌های بسیاری که نوک پیکان آن‌ها سیاست‌های محافظه‌کارانه بریتانیا می بود، این سریال برنامه تلویزیونی موردعلاقه مارگارت تاچر، نخست وزیر آن زمان بریتانیا می‌باشد!

۲۲. Flight the Conchords

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۵
بازیگران Jemaine Clement , Bret McKenzie , Rhys Darby
سازندگان Jemaine Clement , Bret McKenzie , James Bobin
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۲
تعداد تکه ۲۲
سال پخش ۲۰۰۷ – ۲۰۰۹
امتیاز IMDB ۸.۶

جامین کلمنت (Jemaine Clement)، برت مک‌کنزی (Bret Mckenzie) و جیمز بابین (James Bobin) افرادی می باشند که سریال Flight the Conchords را جان دادند؛ سریالی که برای هشت جایزه امی نامزد شد. این سریال حوالی دو نوازنده سبک راک محلی می‌باشد که از نیوزیلند به نیویورک آمده‌اند تا به شهرت و ثروت دست یابند (سازندگان سریال در نقش بازیگران نیز ظاهر شده‌اند). منازعات فرهنگی و زندگی دشوار در شهر بزرگ نیویورک مضمون مهم زیاد از شوخی‌های سریال می‌باشد و حالت‌های زیاد جالبی پدید آورده است. این سریال عناصر ابزورد نیز در خود دارد و استهزای صنعت موزیک ویدیو و ساخت آن‌ها هم واقعاً محشر است.

از دیگر نکات مثبت سریال Flight the Conchords می‌توان به بازی پرانرژی ریس داربی (Rhys Darby) اشاره کرد که در نقش موری، مدیر برنامه‌ی شخصیت‌های مهم بازی می‌کند. بازی پرشور داربی با نمایش بی‌روح جامین و برت کاملاً در تضاد است و جهت بوجود آمدن دوگانگی قابل توجهی شده. واقعاً جای تأسف می‌باشد که تنها دو فصل با این سریال همراه بودیم.

۲۱. Kim’s Convenience

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۶
بازیگران Paul Sun-Hyung Lee , Jean Yoon , Andrea Bang
سازنده Ins Choi
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۵
تعداد تکه ۶۵
سال پخش ۲۰۱۶ – ۲۰۲۱
امتیاز IMDB ۸.۲

سریال Kim’s Convenience حوالی یک خانواده کره‌ای-کانادایی جریان دارد که یک مغازه خواربار فروشی در تورنتو را اداره می‌کنند. این سریال به علت بازدید و نمایش مسائلی که حوالی خانواده‌های آسیایی و مهاجران در آمریکای شمالی جریان دارد، حائز اهمیت است و آن‌ها را در رأس دقت خود قرار می‌دهد. برعکس تعداد بسیاری از آثار دیگر که از مهاجران تنها به گفتن شخصیت‌های همراه و فرعی منفعت می‌برند. Kim’s Convenience، دقیقاً به همین علت مورد ستایش بسیاری قرار گرفت؛ این سریال از معدود سیت‌کام‌هایی می‌باشد که حوالی نسل اول و نسل دوم خانواده مهاجرین جریان دارد.

شوخی‌های سریال، به کلیشه‌های مربوط به آسیایی‌ها کاری ندارد؛ همه شخصیت‌ها با احترام پرداخته خواهد شد. بازیگرانی چون سیمو لیو (Simu Liu) و ژان یوون (Jean Yoon)، نمایشی دیدنی به اجرا گذاشته‌اند و شوخی‌های آن‌ها بالانس زیاد خوبی بین مسخره بازی و بازدید مضامین اجتماعی، برقرار می‌کند.


نوشته پیشنهادی:۵ موردی که در سریال The Last of Us با عقل جور در نمی‌آیدتصمیم‌گیری برای عمل جراحی، عجله‌ای نبوده است؟
۵ موردی که در سریال The Last of Us با عقل جور در نمی‌آید

۲۰. The Marvelous Mrs. Maisel

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۷
بازیگران Rachel Brosnahan , Alex Borstein , Michael Zegen
سازنده Amy Sherman Palladino
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۵
تعداد تکه ۴۳
سال پخش ۲۰۱۷ – ۲۰۲۳
امتیاز IMDB ۸.۷

سریال The Marvelous Mrs. Maisel، ساخته شده توسط استودیوهای آمازون، دلنشین، احساسی و خنده‌دار است که زندگی میریم میزل (Miriam Maisel) در دهه ۱۹۵۰ میلادی را جستوجو می‌کند. میریم زن خانه‌دار باهوشی می‌باشد که شوهرش بعد از یک تصادف او را رها می‌کند. او دوره‌ای با بیماری افسردگی از پا در می‌آید و با وجود دست و پا زدن در غم، فهمید توانایی خود در استند-آپ کمدی می‌بشود. ایمی شرمن-پالادینو (Amy Sherman-Palladino)، سازنده‌ی این سریال به خوبی توانسته بین عناصر درام و کمدی توازن برقرار کند.

یکی از جنبه‌های قابل دقت، رابطه‌ی میریم و سوزی (با بازی Alex Borstein) است که ما را به تفکر وامی‌دارد. این چنین مسائل اجتماعی-سیاسی دهه ۱۹۵۰ آمریکا در کنار مشکلات خانوادگی میریم به خوبی نشان داده شده‌اند. علاوه بر این‌ها، بازی ریچل بروزناهان زیاد درخشان است و شخصیتی دوست‌داشتنی از میریم برای بینندگان بوجود آورده.

۱۹. Arrested Development

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۸
بازیگران Jason Bateman , Michael Cera , Portia de Rossi
کارگردان Michael Hurwitz
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۵
تعداد تکه ۸۴
سال پخش ۲۰۰۳ – ۲۰۱۹
امتیاز IMDB ۸.۷

سریال Arrested Development، ساخته‌ی میچل هرویتز (Mitchell Hurwitz)، مشکلاتهای متعدد و خنده‌دار شخصیت مایکل بلات (Michael Bluth) با بازی جیسن بیت‌من را به نمایش می‌گذارد. مایکل مردی است که از همسر خود طلاق گرفته و احتمالا تنها فرد نجیب خانواده باشد! او بعد از زندانی شدن جورج، ماموریت دارد خانواده‌ی عجیبش را دور هم نگه دارد. نویسندگان کارشان در این سریال درخشان است و گروه بازیگران نیز گل کاشته‌اند؛ سریال Arrested Development، فراتر از یک سیت‌کام معمولی درمورد خانواده‌ای بی فایده است.

اگر برای بار دوم یا سوم به سراغ این سریال می‌روید، مواردی سوای از شوخی‌های دلنشین آن، شما را جلب خواهند کرد؛ دیدگاه‌های اراعه شده درمورد مسائل اجتماعی واقعاً فکر شده می باشند. تعداد بسیاری از شوخی‌ها هوشمندانه می باشند و خارج از قاعده‌های سبکی سیت‌کام قرار می‌گیرند. Arrested Development کم‌تر از آنچه که لایق آن است دقت دریافت کرد؛ سه فصل در شبکه فاکس پخش شد و سپس دو فصل دیگر نیز از آن توسط نت‌فلیکس ساخته شد.

۱۸. Brooklyn Nine-Nine

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۶۹
بازیگران Andy Samberg , Stephanie Beatriz , Terry Crews
سازنده Dan Goor , Michael Schur
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۸
تعداد تکه ۱۵۳
سال پخش ۲۰۱۳ – ۲۰۲۱
امتیاز IMDB ۸.۴

احتمالا در دنیایی که جنبشی همانند Black Lives Matter به خود دیده است، ساختن یک اسکچ کمدی درمورد کار پلیسی بهترین ایده ممکن نباشد! با این حال سازندگان Brooklyn Nine-Nine، توانستند با میانه‌روی خود و اتکا بر شخصیت شگفت جیک پرالتا (Jake Peralta)، سریالی زیاد دلنشین خلق کنند. جیک یک کاراگاه در منطقه ۹۹ بروکلین است که تحت نظر رئیس سخت‌گیرش یعنی کایپتان هالت کار می‌کند. بازیگری جیک برعهده اندی سمبرگ بوده است که او را زیاد تر بخاطر برنامه Saturday Night Live بخاطر می‌آوریم.

ادامه مطلب
گریه‌های بی امان «مونا فرجاد» در مراسم «آتیلا پسیانی» + ویدئو

با وجود تیم بازیگری زیاد خوب و خطوط داستانی ارگانیک، سریال به مسائلی همانند نژاد پرستی، فساد و سیستم پلیسی بی فایده می‌پردازد و تلاش می‌کند که جان تازه‌ای به این موضوعات ببخشد. سریال Brooklyn Nine-Nine، به خوبی توانسته بین شوخی‌های مربوط به محل کار و پرداختن به مسائل حساس، توازن تشکیل کند.

۱۷. The Dick Van Dyke Show

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۰
بازیگران Dick Van Dyke , Mary Tyler Moore , Rose Marie
سازنده Carl Reiner
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۵
تعداد تکه ۱۵۸
سال پخش ۱۹۶۱ – ۱۹۶۶
امتیاز IMDB ۸.۴

احتمالا هیچ اثری را نتوان اشکار کرد که بهتر از The Dick Van Dyke Show، سبک زندگی آمریکایی و سعادت زندگی حومه شهری در دهه ۱۹۶۰ میلادی را به نمایش بگذارد. سازنده‌ی این سری یعنی کارل راینر (Carl Reiner)، در ابتدا قرار می بود خودش شخصیت مهم را بازی کند، اما بعداً قبول کرد که آن را به دیک ون دایک واگذار کند. این سریال از سیت‌کام‌های قبل خود همانند I Love Lucy هم تاثییر گرفته و به خوبی دوگانگی زندگی در محل کار و خانه را به نمایش می‌گذارد.

ون دایک شخصیت رابی پتری (Robbie Petrie) را بازی کرده است که به گفتن یک نویسنده کمدی کار می‌کند و در عین حال، زندگی زناشویی خود را با لارا (Laura) می‌گذراند. این سریالِ اسکچ کمدی، بر آثار زیاد بسیاری اثرگذار بوده است که آخرین آن‌ها به گمان زیادً WandaVision باشد.

۱۶. What We Do in the Shadows

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۱
بازیگران Kayvan Novak , Matt Berry , Natasia Demetriou
سازنده Jemaine Clement
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۵ (تمدید شده برای فصل ۶)
تعداد تکه ۵۱
سال پخش ۲۰۱۹ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۶

وجود ومپایرها در دنیای سرگرمی به درازای تاریخ این صنعت می‌باشد! آن‌ها مدام به گفتن موجوداتی قوی، نامیرا و تشنه به خون ترسیم شده‌اند. What We Do in the Shadows، ماکیومنتری ساخته شده توسط جامین کلمنت است که از فیلمی با همین نام الهام گرفته شده. داستان این سریال بر محوریت سه دوست ومپایر با نام‌های ناندور، لازلو و ناجا می‌باشد که برای چندین قرن با یکدیگر دوست بوده‌اند. سریال در دست انداختن کلیشه‌های دیگر سیت‌کام‌ها واقعاً خوب عمل می‌کند و موضوعاتی که نمایش می‌دهد شبیه با همان‌هایی می‌باشد که در سیت‌کام‌های سنتی حوالی چند دوست نزدیک در شهرهای بزرگ، می‌بینیم.

What We Do in the Shadows خنده و هراس را در هر قاب مخلوط می‌کند و داستان‌هایی زیاد دلنشین و دیدنی همانند زندگی شبانه ومپایرها به نمایش می‌گذارد. شخصیت‌های دوست داشتنی، بازیگرهای عالی و نویسندگی بسیار همه انها دیدن این سریال را به یکی از واجبات بدل می‌کنند.

۱۵. The Good Place

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۲
بازیگران Kristen Bell , William Jackson Harper , Jameela Jamil
سازنده Michael Schur
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۴
تعداد تکه ۵۰
سال پخش ۲۰۱۶ – ۲۰۲۰
امتیاز IMDB ۸.۲

دچار شدن با نوشته مرگ و بعد از مرگ، خصوصاً با تکیه بر نظرات فلاسفه‌ای همانند نیچه، کیرکگار و سارتر، امکان پذیر برای زیاد‌ها سنگین بنظر برسد. اما تنها کافی‌ست چند تکه از The Good Place را نگاه کنید تا زیبایی این نوشته را فهمیدن کنید. این سریال حوالی نوشته بعد از مرگ جریان دارد و دنیایی خیالی با همین نام (مکانی خوب!) به نمایش می‌گذارد که در واقع بهشتی تثمیلی برای افرادی می‌باشد که در زندگی زمینی خود آدم‌های خوبی بوده‌اند. النور، زنی است که به نادرست داخل بهشت شده و تلاش می‌کند از دید معمار دانایِ کل این مکان یعنی مایکل، مخفی بماند.

علت ستوده شدن The Good Place لحظات کمدی ابزورد آن و ترکیب سیتکام با مضامین سنگین فلسفی است. این سریال از ابتدا تا انتها نمایشی دلگرم کننده می‌باشد و در واقع طرحی فلسفی از یک زندگی خوب و معنادار اراعه می‌کند.

۱۴. Atlanta

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۳
بازیگران Donald Glover , Brian Tyree Henry , LaKeith Stanfield
سازنده Donald Glover
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۴
تعداد تکه ۴۱
سال پخش ۲۰۱۶ – ۲۰۲۲
امتیاز IMDB ۸.۶

سریال Atlanta، در سبک کمدی-درام، داستان یک موسیقی‌ساز و دوست رپرش را جستوجو می‌کند که تلاش دارند در شهر آتلانتا پیشرفت کنند. این سریال سبک کمدی را با مضامینی موزیکال ترکیب می‌کند و نتیجه‌ای شگفت‌انگیز اراعه می‌کند. سریال اتلانتا برای جوایز تعداد بسیاری نامزد شده و سازنده آن یعنی دونالد گلاور (Donald Glover) هم جوایز بسیاری برای کارگردانی آن پیدا کرده است. او اولین آفریقایی-آمریکایی می‌باشد که توانسته جایزه بهترین کارگردانی در یک سریال کمدی را به دست بیاورد.

این سریال از آنجایی حائز اهمیت است که همه تیم نوینسدگی آن از اقلیت سیاه پوست می باشند و پشتیبانی تعداد بسیاری به جایگاه هویت آفریقایی-آمریکایی بر روی صحنه تلویزیون کرده‌اند. در کنار ملاحظات دقیقی که درمورد اقلیت‌ها در سریال می‌بینیم، موسیقی در حال رشد هیپ-هاپ هم به خوبی پرداخته شده است.

۱۳. Master of None

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۴
بازیگران Aziz Ansari , Eric Wareheim , Lena Waithe
سازنده Aziz Ansari , Alan Yang
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۳
تعداد تکه ۲۵
سال پخش ۲۰۲۵ – ۲۰۲۱
امتیاز IMDB ۸.۲

سریال Master of None، توسط گرامی انصاری (Aziz Ansari) ساخته شده، بازیگری نقش اول آن هم توسط او انجام شده و شخصیت دِو شاه (Dev Shah) در واقع روایتگر شخصیت واقعی او است که در دهه سی سالگی عمر خود، زندگی نیویورکی‌اش را می‌گذراند. در طول این سریال با رفرنس‌های تعداد بسیاری به کارهای کلاسیک سینما، ایستر اگ‌های مربوط به آن‌ها و درون‌مایه‌های شبیه روبرو می‌شویم. این تأثیرات از موج نوی سینمای فرانسه تا La Dolce vita و تا سینمای نئو-رئالیستی ایتالیا و آثاری همانند دزد دوچرخه، تنوع دارد.

کارکرد انصاری چه در پشت صحنه و چه روبروی دوربین واقعاً عالی است که نهایتاً جوایزی در جشنواره‌های امی و گلدن گلوب هم برای او به ارمغان آورد. تمرکز سریال Master of None بر روی مسائل مربوط به مهاجران، هویت آن‌ها و زندگی‌شان، داستانی بسیار از جست‌جو برای عشق، زندگی و نشاط به بینندگان اراعه می‌کند.

۱۲. Silicon Valley

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۵
بازیگران Thomas Middleditch , T. J. Miller , Josh Brener
سازندگان John Altschuler , Mike Judge , Dave Krinsky
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۶
تعداد تکه ۵۳
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۱۹
امتیاز IMDB ۸.۵

سریال Silicon Valley، کاری می‌کند که موضوعی خسته‌ کننده و ملال آور همانند اختراعات علمی هم دلنشین بنظر برسد و محیطی که نخبه‌های تکنولوژی در آن می باشند را شدیداً دلنشین نمود بدهد. این سریال که به گفتن یک تاثییر پارودی ساخته شده، فرهنگ سیلیکون ولی را به سخره می‌گیرد؛ در اینجا شخصی به نام ریچادر هندریکس تلاش دارد کمپانی خودش را راه بیاندازد و در مسیرش با رقابت‌کننده‌های کله‌گنده‌ای روبرو می‌بشود.

با ملاحظات تیز و دقیق درمورد فضای اخلاقی حاکم بر کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی و این چنین شوخی‌های ناهنجار دیگر، این سریال مشخصاً در بین آثار کمدی‌ برتر سال‌های تازه قرار دارد. کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani) و توماس میدل‌تیچ (Thomas Middleditch) ستاره‌هایی می باشند که بازی آن‌ها بدترین کابوس‌های افراد متخصص در دنیای تکنولوژی را به سخره می‌گیرد.

ادامه مطلب
مستندی از معمار و هنرمند برجسته ایرانی، فرداشب در تلویزیون_تاشکن

۱۱. Ted Lasso

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۶
بازیگران Jason Sudeikis , Hannah Weddingham , Jeremy Swift
سازندگان Brendan Hunt , Joe Kelly , Bill Lawrence , Jason Sudeikis
حالت پخش همه شده
تعداد تکه ۳۴
تعداد فصل ۳
سال پخش ۲۰۲۰ – ۲۰۲۳
امتیاز IMDB ۸.۸

Ted Lasso از شبکه Apple TV، یک کمدی درامای ورزشی است که توسط جیسن سودیکیس (Jason Sudeikis)، بیل لارنس (Bill Lawrence)، جو کلی (Joe Kelly) و برندن هانت (Brendan Hunt) ساخته شده است. سودیکیس، شخصیت تد لاسو را بر پایه برنامه‌های تشویقی شبکه NBC بوجود آورد. تد، در واقع مربی تیم فوتبال آمریکایی در کالج بوده که برای هدایت یک تیم فوتبال بریتانیایی استخدام می‌بشود. تد شخصیتی همیشه مثبت‌اندیش دارد. او به انگلیس نقل مکان می‌کند، درمورد فوتبال انگلیس می‌آموزد و مصمم است که تیم‌اش را به پیروزی رساند.

تد لاسو، کمدی ظریفی می‌باشد که به خوبی از کلیشه‌ی «ماهیِ بیرون از آب» و استعاره‌های مربوط به آن منفعت می‌برد (استعاره‌ی ماهی بیرون از آب: به حالت‌هایی حرف های می‌بشود که شخص ناچار است در محیطی تازه، زندگی خود را از نو اغاز کند). در این سریال لحظات دلگرم‌کننده بسیاری وجود دارد که با کمدی خارج از قائده ترکیب شده‌اند. سریال تد لاسو، بیشتر از آنکه مربوط به ورزش باشد، مربوط به شخصیت‌های عجیبی است که در آن حوزه وجود دارند. این سریال بعد از سه فصل به آخر رسید.


نوشته پیشنهادی:نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانیاولین برداشت از زندگی در پناهگاه
نقد سریال Silo | سیلو آخرالزمانی

۱۰. Rick and Morty

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۷
صداگذاران Chris Parnell , Spencer Grammer , Sarah Chalke
سازنده Dan Harmon , Justin Roiland
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۷ (تمدید شده تا فصل ۱۰)
تعداد تکه ۷۰
سال پخش ۲۰۱۳ – اکنون
امتیاز IMDB ۹.۱

یک دانشمند دیوانه و نوه‌ی ۱۴ ساله‌اش، که نام سریال هم از آن‌ها برگرفته شده، مرکز دقت این سریال انیمیشنی می باشند. Rick and Morty در ابتدا به گفتن یک استهزا برای فیلم‌های Back to the Future در نظر گرفته شده می بود اما سپس به گفتن یک تاثییر مجزا جای خود را اشکار کرد. محتوای این سریال حوالی کارهای دیوانه‌وار ریک جریان دارد که بعضی اوقات اوقات آزمایشات علمی بینا-بُعدی آن، مارتی را هم داخل کار می‌کند. محتوای سریال حوالی چند نوشته جریان دارد که شامل اعتیاد ریک به الکل، خودشیفتگی او، خرابکاری‌های علمی‌اش و ماجراجویی‌های او با مورتی می‌بشود. علاوه بر این، هر تکه پر از مضامین فلسفی همانند اضطراب وجودی و پوچ‌گرایی می‌باشد.

سریال ریک و مورتی هیچ حد و حدودی نمی‌شناسند و هر چیزی را مایه‌ی تمسخر خود قرار می‌دهد؛ چرا که در جای جای این تاثییر، درون‌مایه‌ی پوچی به چشم می‌خورد و در آن هیچ چیزی واقعاً اهمیت ندارد! این سریال برای شوخی‌های تاریک و سبک انیمیشنی منحصر به فردش، زیاد ستوده شده است. اگر از شوخی‌های زیاد تاریک، تا حدی که گاه آزار دهنده می‌بشود، لذت می‌برید، بعد بدون شک باید ریک و مورتی را ببینید.

۹. Parks and Recreation

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۸
بازیگران Amy Poehler , Jim O’Heir , Nick Offerman
سازندگان Greg Daniels , Michael Schur
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۷
تعداد تکه ۱۲۴
سال پخش ۲۰۰۹ – ۲۰۱۵
امتیاز IMDB ۸.۶

Parks and Recreation، سریالی در سبک کمدی-دراما با فرم ماکیومنتری می‌باشد که در شهری کوچک واقع در ایالت ایندیانا جریان دارد و به جریانات دپارتمانی با همین نام می‌پردازد. شخصیت مهم داستان بازرس ارشد دپارتمان یعنی لزلی نوپ (Leslie Knope) است که زندگی او در کنار همکارانش را جستوجو می‌کنیم. در این سریال بازیگرانی همچون ایمی پولر (Amy Poehler)، گرامی انصاری، راب لاو (Lob Lowe) و نیک افرمن (Nick Offerman) وجود اشکار کرده‌اند.

احتمالا بتوان این سریال را نمونه شبیه ولی کوچکتر سیاست‌های آمریکا به حساب آورد. در واقع، بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ منبع الهام آن بوده است. نویسندگان Parks and Recreation، یعنی گرگ دنیلز (Greg Daniels) و مایکل شور (Michael Schur) برای ساختن آن، تحقیقات گسترده‌ای انجام دادند و با مسئولان منتخبی مشاوره کردند تا مضامین سریال به خوبی در آن اشکار بشوند. نتیجه‌ی به دست آمده سریالی واقعاً دلگرم کننده و حال خوب کن است که توانسته از موضوعی همانند فرمانداری یک شهر کوچک، یک کمدی مفرح بسازد. نشریه رولینگ‌استون، وقتی درمورد آن این چنین نوشت: «سریال Parks and Recreation به خوبی توانسته روحِ فرهنگی حاکم بر زمان ریاست جمهوری اباما را به عکس بکشد».

۸. Veep

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۷۹
بازیگران Julia Louis-Dreyfus , Tony Hale , Anna Chlumsky
سازنده Armando Iannucci
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۷
تعداد تکه ۶۵
سال پخش ۲۰۱۲ – ۲۰۱۹
امتیاز IMDB ۸.۴

ویپ، هزلی سیاسی که توسطه آرماندو یانوچی به وجود آمده است (فردی که سازنده برنامه شبیهی به نام The Thick of IT نیز می‌باشد، شماره‌ی ۲۴ این لیست هم به آن پرداخته است). شخصیت مهم داستان زنی به نام سلینا مایر می‌باشد که توسط یولیا لوییز-درایفوس ایفای نقش شده است. او معاون رئیس جمهور آمریکاست و درگیری روزمره او با مسائل سیاسی را جستوجو می‌کنیم.

هزلیات زننده و ارجاعات تمسخرآمیز به وقایع زندگی سیاسی مدرن در این سریال، جهت ستایش‌های زیاد آن بوده است. درایفوس به علت ایفای نقش شخصیت مایر، شش امی پی در پی برنده شد که موفقیتی چشم‌گیر به حساب می‌آید. Veep، اثری شگفت‌انگیز است که به وقایع دلسرد کننده‌ی سیاسی می‌پردازد که با چنان لحن کمیک دقیقی آمیخته شده که تماشاگر چندین دفعه و چندین دفعه به قهقهه خواهد افتاد.

۷. The Simpsons

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۰
صداگذاران Dan Castellaneta , Nancy Cartwright , Harry Shearer
سازنده James L. Brooks , Matt Groening , Sam Simon
تعداد فصل ۳۵ (تمدید شده برای فصل ۳۶)
تعداد تکه ۷۶۰
حالت پخش در حال پخش
سال پخش ۱۹۸ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۷

به جرأت می‌توان او گفت هیچ نمایش کمدی فرد دیگر در تاریخ تلویزیون به اندازه سیمپسون‌ها فراگیر نشده است و نشانه‌های آن به اندازه این سریال کمدی در فرهنگ عام دیده نمی‌بشود. در سال ۱۹۸۹، The Simpsons اغاز شد و از همان زمان برای چندین دهه مورد تمجید مردم و منتقدان قرار گرفته است، چرا که رویکردی دلنشین و خنده‌دار نسبت به مسائل گوناگون زندگی و فرهنگ آمریکایی دارد. خانوده‌ی پنج نفری هومر، مارج، بارت، لیزا و مگی که در شهر خیالی اسپرینگ‌فیلد زندگی می‌کنند، مرکز دقت سریال می باشند.

The Simpsons، بلندترین سیتکام آمریکایی به حساب می‌آید و استایل انیمیشنی آن، حاضر جوابی‌های هوشمندانه‌اش و ارجاعاتش به دنیای واقعی از جذابیت‌های این انیمیشن محسوب می‌بشود.

رسانه A. V. Club، در توصیف آن این چنین می‌گوید: «دستآورد برتر تلویزیون سمپسون‌ها می‌باشد، فارغ از این که چه فرمتی مد نظر داریم».

۶. BoJack Horseman

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۱
صداگذاران Will Arnett , Amy Sedaris , Alison Brie
سازنده Raphael Bob-Waksberg
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۶
تعداد تکه ۷۷
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۲۰
امتیاز IMDB ۸.۸

سریال BoJack Horseman، احتمالا بهترین گزینه برای همزات پنداری با حالت جهانی نابسامانی باشد که در سال‌های تازه شاهدش بوده‌ایم. سریال درمورد اسبی انسان‌نما است که به وضوح یک ضد-قهرمان محسوب می‌بشود؛ بوجک در حال دست و پنجه نرم کردن با حالت وجودی خود به گفتن یک سلبریتیِ رو به افول است و شوخی‌های سریال اکثراً این چنین مضمونی دارند. بوجک برای نگه داشتن شهرت خود، می‌خواهد یک کتاب انتشار کند و دوستش دایان (Diane) در این مسیر به او پشتیبانی خواهد کرد.

در ابتدای انتشار کردن، BoJack Horseman با نقدهای متوسطی روبرو شد، اما هر چه زیاد تر با این اسب دوست داشتنی همراه شدیم، هم منتقدان و هم بینندگان توانستند او را بهتر فهمیدن کنند. شوخی‌های تاریک و تلخِ سریال، در کنار نگاه منتقدانه‌اش به مسائلی همانند سکسیسم، تراما و ذات زندگی، نکاتی می باشند که آن را خاص می‌کنند. با درون‌مایه‌های تراژی‌کمدی، شوخی‌های ابزورد و بازدید مسائل اجتماعی همانند اعتیاد و سلامت روان، این سریال به راحتی در بین آثار برتر کمدی قرار می‌گیرد.

BoJack Horseman اثری است که به خوبی مشکلات یک عصر نامطمئن را به عکس می‌‌کشد.

۵. Schitt’s Creek

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۲
بازیگران Eugene Levy , Dan Levy , Catherine O’Hara
سازندگان Eugene Levy , Dan Levy
تعداد فصل ۶
تعداد تکه ۸۰
حالت پخش همه شده
سال پخش ۲۰۱۴ – ۲۰۲۰
امتیاز IMDB ۸.۵

دن و یوجین لوی با ساخت Schitt’s Creek به مشکلات و مصائب یک خانواده‌ی بی فایده پرداخته‌اند. اغاز سریال می‌تواند دقت هر فردی را به خود جلب کند؛ داستان از این قرار است که خانواده‌ی شدیداً پولدار رُز، بعد از این که پلیس فدرال برای بازدید اتهامات به خانه‌شان می‌ریزد، یک شبه فقیر خواهد شد. تنها چیزی که پلیس فدرال از آن‌ها نمی‌گیرد، شهر کوچک جنگلی‌ است که سال‌ها قبل پدر خانواده یعنی جانی (با بازی یوجین لوی) خریده می بود.

حال خانواده رز باید به آنجا نقل مکان کنند و با تحول ناگهانی سبک زندگی خود و این شوک فرهنگی داخل شده، کنار همراه شوند. همانند همه کمدی‌های برتر تلویزیون، Schitt’s Creek به خوبی ساخته و پرداخته شده است، اما چشم‌گیر بودن آن زیاد تر بخاطر نویسندگی بسیار و بازی بازیگران است. مطمئناً با یکی از خنده‌دارترین سریال‌های حاضر روبرو هستیم که لبخندهای بسیاری برای تماشاگر به ارمغان خواهد آورد.

۴. Curb Your Enthusiasm

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۳
بازیگران Larry David , Cheryl Hines , Jeff Garlin
سازنده Larry David
حالت پخش در حال پخش
تعداد فصل ۱۱ (تمدید شده برای فصل ۱۲)
تعداد تکه ۱۱۰
سال پخش ۲۰۰۰ – اکنون
امتیاز IMDB ۸.۸

لری دیوید (Larry David) که از سازندگان مهم سریال Seinfeld می بود، Curb Your Enthusiasm را با استایلی سینمایی ساخته و با شوخی‌های خارج از عرف و کمدی لحظه‌ای، به آن جان داده است. این سریال را می‌توان یکی از طویل‌ترین‌ها در تاریخ تلویزیون به حساب آورد (به تازگی برای فصل دوازدهم هم تمدید شده است)؛ در طول تکه‌های آن با نسخه نیمه-خیالی دیوید روبرو می‌شویم. با بیرون آمدن از قالب سیت‌کام، سریال Curb Your Enthusiasm به زندگی روزمره لری و جزئیات آن می‌پردازد. دوربین، لری را در خانه، محل کار و اطراف شهر لس آنجلس جستوجو می‌کند و طبع نیمه-خشمگین او جهت می‌بشود که لحظات خنده‌دار بسیاری را ناظر باشیم.

علاوه بر دیوید، شریل هاینز (Cheryl Hines) هم در این سریال وجود دارد که نقش همسر لری را بازی می‌کند. جف گارلین نیز بهترین دوست لری و مدیر برنامه‌اش است. لری دیوید با این سریال نشان داد که در به عکس کشیدن لحظات دلنشین از دل موقعیت‌های اجتماعی شرم‌آور، استاد است!

۳. The Office

برترین سریال‌های کمدی تمام دوران - ویجیاتو
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۴
بازیگران Steve Carell , Jenna Fischer , John Krasinski
سازندگان Greg Daniels , Ricky Gervais , Stephen Merchant , Michael Schur
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۹
تعداد تکه ۱۸۸
سال پخش ۲۰۰۵ – ۲۰۱۳
امتیاز IMDB ۹.۰

سریال The Office، مطمئناً در بین شناخته شده‌ترین و معروف‌ترین کارهای کمدی قرن تازه است. مایکل شور و گرگ دنیلز یکی از بهترین کارهای خود را با این سریال به سرانجام رساندند. این سریال درمورد‌ی کارکنان کمپانی Dunder Mifflin Paper است که زندگی حرفه‌ای و شخصی خود را جستوجو می‌کنند؛ این چنین، روابط بین شخصیت‌ها از نکات حائز اهمیت سریال است. یک رئیس بدردنخور، آدم‌های مسخره‌ی محیط اداری و گروهی از کارکنان شوخ‌طبع، جمعی را بوجود آورده‌اند که علتمی‌بشود The Office تبدیل به اثری خاص بشود.

این سریال بهترین گزینه برای اوقات فراغت است؛ با رابطه عاشقانه‌ی جیم و پم، اشک به چشمتان خواهد آمد و با کارهای اعجاب آور دوایت چندین دفعه و چندین دفعه خواهید خندید. The Office احساسات بسیاری در بینندگان بیدار می‌کند و آن‌ها را شیفته‌ی خود می‌سازد.

۲. Friends

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۵
بازیگران Jennifer Aniston , Courteney Cox , Lisa Kudrow
سازندگان David Crane , Marta Kauffman
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۱۰
تعداد تکه ۲۳۴
سال پخش ۱۹۹۴ – ۲۰۰۴
امتیاز IMDB ۸.۹

سریال فرندز به گمان زیادً محبوب‌ترین سیت‌کام تاریخ تلویزیون باشد و تأثیر تعداد بسیاری بر این سبک و بر تلویزیون به طور کلی داشته است. سازندگان این سریال یعنی دیوید کرین (David Crane) و مارتا کافمن (Marta Kauffman) برای ده سال متوالی به ساخت آن ادامه دادند و با فرندز، فرهنگ عام یک نسل را تعریف کردند. این سریال کمدی، قصه‌ی دوستی‌ها و عشق پرشور و دلگرم کننده‌ی شش دوست را به نمایش می‌گذارد (سه مرد و سه زن). ما پستی و بلندی‌های روزمره آن‌ها در منهتن را جستوجو می‌کنیم.

مشخصاً نیرومندترین قسمت Friends، نویسندگی و بازیگری آن است که جهت شده هر شش شخصیت مهم داستان دوست‌داشتنی و قابل ربط باشند. قسمت کمدیِ کار هم زیاد قوی است و هر کدام از این شش شخصیت به نحو خاص خود جهت خنده‌ی تماشاگر خواهند شد. این چنین باید او گفت که افراد مشهوری همچون بروس ویلیس (Bruce Willis)، رابین ویلیامز (Robin Wiliams)، جولیا رابرتز (Julia Roberts) و ریس ویتراسپون (Reese Witherspoon) به گفتن بازیگران مهمان در فرندز وجود اشکار کرده‌اند.

۱. Seinfeld

کمدی
بهترین سریال های کمدی و طنز در دنیا ۳۸۶
بازیگران Jerry Seinfeld , Julia Louis-Dreyfus , Michael Richards
سازندگان Larry David , Jerry Seinfeld
حالت پخش همه شده
تعداد فصل ۹
تعداد تکه ۱۷۳
سال پخش ۱۹۸۹ – ۱۹۹۸
امتیاز IMDB ۸.۹

سریال Seinfeld درمورد شخصیتی خیالی از جری ساینفلد، سازنده‌ی آن می‌باشد. او در کنار لری دیوید، دو کمدینی می‌باشند که این سریال ماندگار را به وجود آورده‌اند. این سریال زندگی چهار دوست به نام‌های جری، الاین، جورج و کاسمو کرامر را به نمایش می‌گذارد که با پستی و بلندی‌های زندگی در نیویورک دست و پنجه نرم می‌کنند.

ساینفلد از آنجایی اهمیت دارد که توانسته فرمت سیت‌کام یا کمدی‌های تلویزیونی با محوریت چند دوست را ترویج دهد؛ دیدن گروه‌های دوستانه، جزئیات شخصیتی و ماجراهای زندگی‌شان که در قرن ۲۱ به شکل بسیاری شاهدش بودیم، ریشه‌اش را می‌توان در ساینفلد یافت. Seinfled از اغاز تا بحال حالت خود را به گفتن یکی از محبوب‌ترین آثار تلویزیونی نگه داری کرده‌ است و ذره‌ای از تأثیر آن بر سبک کمدی‌های تلویزیونی کاسته نشده.

جمع‌بندی

در لیستی که مشاهده کردید، تعدادی از بهترین کمدی‌های تلویزیونی تاریخ را گرد هم آوردیم. سبک کمدی به گمان زیادً پرطرفدارترین سبک در بین آثار ساخته شده در تلویزیون باشد و مدام ناظر ظهور ژانرهای متغیری بوده‌ایم که در فراهم کردن لحظاتی شاد و مفرح برای تماشاگر، خلاقانه عمل کرده‌اند. سریال‌هایی همانند فرندز و ساینفلد، به سادگی نشان خواهند داد که چرا کمدی تا این حد محبوب است.

موضوعاتی همانند دوستی، خانواده، حالت‌های دلنشین و بطور کلی احساسات خوبی که در این برنامه‌های تلویزیونی نهفته است، آن‌ها را تبدیل به انتخاب شماره یک اکثر مشتاقان می‌کند. خوشبختانه هر ساله ناظر ظهور کمدی‌های دلنشین بسیاری هستیم که مشخص می کند در اوج دوران کمدی هستیم.

امیدواریم که از خواندن این نوشته لذت برده باشید. راستی، سریال تلویزیونی مورد علاقه شما کدام است؟

برترین سریال‌های کمدی کدام‌اند؟

Seinfeld , Friends , The Office , Curb Your Enthusiasm

برترین سریال‌های کمدی انیمیشنی کدام‌اند؟

The Simpsons , BoJack Horseman , Rick and Morty



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها