خوش آمدید

مأموریت ژاپن برای سفر به قمرهای مریخ احتمالاً تا اواخر 2026 به تعویق می‌افتد

مأموریت ژاپن برای سفر به قمرهای مریخ به گمان زیادً تا اواخر ۲۰۲۶ به تعویق می‌افتد


مأموریت جاه‌طلبانه ژاپن برای اکتشاف دو قمر کوچک مریخ امکان پذیر با تأخیر طویل‌زمان روبه رو بشود. کاوشگر قمرهای مریخ آژانس هوافضای ژاپن قرار می بود در سپتامبر ۲۰۲۴ (شهریور ۱۴۰۳) با موشک H3 به فضا پرتاب بشود. بااین‌حال به علت مشکلات این موشک، امکان پذیر این کاوش مطابق برنامه پیش نرود و تا اواخر سال ۲۰۲۶ تأخیر بخورد.

بر پایه گزارش Kyodo News، قرار می بود کاوشگر قمرهای مریخ یا MMX، با رسیدن به مدار سیاره سرخ در آگوست ۲۰۲۵ (مرداد ۱۴۰۴) و فرود بر روی «فوبوس»، بزرگ‌ترین و نزدیک‌ترین قمر مریخ، حداقل ۰.۳۵ اونس (۱۰ گرم) از آن مثالبرداری کند. این چنین برنامه‌ریزی شده می بود که مثالبرداری از قمر کوچک‌تر «دیموس» در سال ۲۰۲۹ انجام بشود.

بااین‌حال، موشک H3 تازه آژانس ژاپن، که قرار می بود MMX را پرتاب کند، در اولین پرواز خود ناکامی خورد. بر پایه گزارش‌ها، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن ماه قبل خبرداد که تصمیم دارد دومین راکت پرچمدار H3 را تا آخر مارس سال آینده میلادی (اسفند ۱۴۰۲) پرتاب کند. نتیجه این پرتاب تعیین خواهد کرد که آیا MMX می‌تواند مطابق برنامه به سوی مریخ برود یا خیر.

ادامه مطلب
تلویزیون وجه ژورنالیستی خود را از دست داده است_تاشکن

مأموریت MMX برای کاوش قمرهای مریخ

مأموریت ژاپن برای سفر به قمرهای مریخ به گمان زیادً تا اواخر ۲۰۲۶ به تعویق می‌افتد ۱۴

بر پایه گزارش‌ها، مشکلات گوناگون آژانش هوافضای ژاپن، علتمی‌بشود مأموریت MMX تا اواخر سال ۲۰۲۶ به تعویق بیفتد. برنامه‌ریزی مجدد این مأموریت نیز امکان پذیر چالش‌برانگیز باشد، چون تداخل برنامه‌ها می‌تواند سختی‌های بسیاری تشکیل کند.

این گمان نیز وجود دارد که آژانس هوافضای ژاپن از پرتابگر فرد دیگر همانند موشک فالکون اسپیس‌ایکس برای مأموریت MMX منفعت گیری کند. مقصد مهم MMX، تعیین ساختار و تاریخ قمرهای فوبوس و دیموس است، این که آیا این دو قمر از سیارک‌ها یا قطعاتی راه اندازی شده‌اند که در تاثییر برخورد عظیم با مریخ به‌هم مدام‌اند یا خیر. این چنین این مأموریت بینش جدیدی در رابطه سرگذشت مریخ به دست خواهد آورد.

ادامه مطلب
کاوشگر وایکینگ 1 روی مریخ فرود آمد_تاشکن

این مأموریت این چنین یک مریخ‌نورد کوچک را برای کاوش فوبوس که توسط مرکز هوافضای آلمان (DLR) و مرکز تحقیقات فضایی ملی فرانسه (CNES) گسترش یافته است، حمل خواهد کرد.



منبع

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها