خوش آمدید

iMessage اپل احتمالاً نیازی به پذیرش قانون بازارهای دیجیتال نداشته باشد

iMessage اپل به گمان زیادً نیازی به پذیرفتن قانون بازارهای دیجیتال نداشته باشد


قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) در سال ۲۰۲۴ برنامه‌های مطلب‌رسان غول‌های فناوری را ناچار می‌کند تا با دیگر سرویس‌ها قابل تعامل باشند. بااین‌حال، مطابق گزارش بلومبرگ، سرویس مطلب‌رسان iMessage اپل امکان پذیر ناچار به پذیرفتن این قانون نباشد، چون اتحادیه اروپا به‌‌طور غیر قطعی اظهار کرده است که این سرویس به‌قدر کافی در بین کاربران تجاری اتحادیه اروپا محبوب نیست.

هرچند در این رابطه تا این مدت تصمیم نهایی گرفته نشده است، اما بلومبرگ در گزارش خود به نقل از افراد آشنا به نوشته اظهار کرده که اتحادیه اروپا از اپل نمی‌خواهد تا iMessage را تعامل‌پذیر کند. به گفتن ساده‌تر دیگر نیازی نیست تا iMessage با سرویس‌های فرد دیگر از جمله مسنجر یا واتس‌اپ کار کند.

جدال گوگل با اپل بر سر iMessage

iMessage اپل به گمان زیادً نیازی به پذیرفتن قانون بازارهای دیجیتال نداشته باشد ۱۴

این خبر درحالی انتشار شده است که گوگل اخیراً کمپینی را راه‌اندازی کرده می بود تا از اتحادیه اروپا خواست کند که iMessage را واجد شرایط قانون بازارهای دیجیتال اظهار کند، چون ناسازگاری iMessage با اندروید را یک مشکل بزرگ می‌داند. بااین‌حال، انگارً اتحادیه اروپا اظهار کرده که در این منطقه (و اکثر نقاط جهان)، پلتفرم مطلب‌رسان محبوب، واتس‌اپ است و iMessage برای منفعت گیری تجاری چندان محبوبیتی ندارد.

ادامه مطلب
مخالفت قاطع جامعه پرستاری با گسترش مدارس بهیاری - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان_تاشکن

اتحادیه اروپا در سپتامبر خبرداد که ۲۲ سرویس از شش شرکت همانند آلفابت، آمازون، اپل، بایت‌دنس، متا و مایکروسافت باید از قوانین DMA پیروی کنند. یقیناً iMessage اپل آن زمان در لیست اتحادیه اروپا وجود نداشت، اما اپ استور، iOS و مرورگر سافاری این چنین تحت تأثیر این قانون قرار خواهند گرفت. در همین رابطه، اپل ماه قبل اظهار کرده می بود که سرانجام از سال ۲۰۲۴ حمایتاز مطلب‌رسانی RCS را به آیفون می‌آورد.

اخیراً چندین شرکت تلاش کرده‌اند حمایتاز iMessage را به دنیای اندروید بیاورند. به‌گفتن مثال ماه قبل ناظر معارفه اپلیکیشن Nothing Chats برای ناتینگ فون (۲) بودیم که حمایتاز iMessage اپل در دنیای اندروید را فراهم می‌کند. اپلیکیشن بیپر (Beeper) دیگر مثالای می بود که به کاربران اجازه می‌دهد که از طریق دستگاه اندرویدی خود، مطلب iMessage ارسال کنند.

ادامه مطلب
نقشه‌ راه احتمالی اپل تا سال 2027 آشکار شد_تاشکن



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها