خوش آمدید

کم تحرکی چه عارضه هایی دارد/ از افسردگی تا آلزایمر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

کم تحرکی چه عارضه هایی دارد/ از افسردگی تا آلزایمر – تاشکن

به نقل از خبرگزاری مهر، میثم پورغلامی مرکه در او گفت و گو با اشاره به این که بیرون آمدن از رختخواب در زیاد تر روزها می‌تواند ناخوشایند به نظر برسد، اظهار کرد: مغز انسان بی تحرکی را به رفتارهای پویاتر ترجیح می‌دهد.

او همین طور گفت: هر چه زمان بیشتری را صرف بی تحرکی کنید، مغز تلاش بیشتری می‌کند تا در همین حالت باقی بماند.

به حرف های عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اگرچه تعداد بسیاری از افراد به سلامت مغز خود فکر نمی‌کنند اما، حقیقت این است که سلامت مغز به علت کم تحرکی می‌تواند صدمه ببیند.

پورغلامی خاطرنشان کرد: به رغم این که زوال عقل و دیگر مشکلات حافظه به شدت با عوامل ژنتیکی مرتبط می باشند، ولی مطالعات نشان داده اند ورزش نکردن می‌تواند تأثیر شبیهی داشته باشد.

ادامه مطلب
کمیته انضباطی نتایج شکایت از قراردادها را خبرداد

ورزش نکردن خطر زوال عقل را افزایش می‌دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه او گفت: ورزش نکردن خطر ابتلاء به زوال عقل را افزایش می‌دهد.

وی گفت: بخشی از مغز که در ساختن خاطرات تازه نقش دارد با کم تحرکی نازک می‌بشود و همین قضیه، در دراز زمان علتناتوانی در برای سپردن خاطرات و تغییرات خلق و خو می‌بشود که تنها راه حل این مشکل، افزایش فعالیت بدنی است.

پورغلامی افزود: مجموعه شواهد مشخص می کند بی تحرکی با سطوح بالاتر استرس مرتبط است.

عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به این که یکی از دلایل مهم بی تحرکی و استرس منفعت گیری زیاد از فناوری است گفت: به طور متوسط، افراد کم تحرک زمان بیشتری را در روبه رو نمایشگرها می‌گذرانند و این می‌تواند علتایجاد اعتیاد بشود که برای همه افراد یک حس استرس تشکیل می‌کند علاوه بر این، ضعف بدن بر سلامت روان سختی داخل می‌کند و همانطور که اغاز به حس ضعف می‌کنید، کنترل کمتری بر زندگی و اعمال خود حس می‌کنید به این علت، مقدار استرس افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب
پای حق پخش مسابقات به مناظره تلویزیونی باز شد- اخبار رادیو و تلویزیون - اخبار فرهنگی تسنیم

وی پیشنهاد کرد: اگر به علت افزایش بی تحرکی در زندگی دچار استرس می‌شوید باید اغاز به فعالیت کنید چون قسمت مهم که تحت تأثیر بی تحرکی قرار می‌گیرد، سلامت روان است.

پر بیننده ترین سایت خبری تحلیلی فارسی زبان جهان ,اخبار سیاسی اخبار فرهنگ وهنر اخبار اجتماعی اخبار اقتصادی اخبار ورزشی و تکنولوژی را در سایت خبری تاشکن بخوانید.

بی تحرکی افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد

به حرف های پورغلامی، هنگامی که بی تحرک می‌شوید، گمان این که افسردگی یا اضطراب را توانایی کنید زیاد زیاد تر است.

وی با اشاره به این که هورمون‌ها نقش اساسی در در اعتدال خلق و خو دارند خاطرنشان کرد: هورمون اولیه دچار در این فرآیند سروتونین است و هنگامی که ترشح نمی‌بشود، تبدیل افسردگی و اضطراب می‌بشود به این علت هنگامی همه روز را دراز می‌کشید، گمان ترشح سروتونین در مغز افت می‌یابد.

ادامه مطلب
وجود رسانه‌های ژاپنی در تمرین تیم ملی فوتبال ایران

این متخصص روانپزشکی در ادامه گفت: هنگامی که غیر فعال هستید، مغز سروتونین ترشح نمی‌کند به این علت، افسرده می‌شوید و هنگامی که افراد حس اضطراب یا افسردگی می‌کنند کمتر به فعالیت بدنی می‌پردازند چون قوت انجام این کار را اشکار نمی‌کنند و این یک چرخه معیوب تشکیل می‌کند که تنها با فعالیت بدنی می‌توان آن را تحول داد.

پورغلامی با اشاره به این نوشته که محققان پیش بینی می‌کنند که با افزایش پشت میز نشینی، عدم تحرک کافی، منفعت گیری از برنامه‌های سرگرمی و عدم تفکر روزانه، دیابت و فشارخون در جامعه شهر نشین عرصه ابتلاء به آلزایمر نیز فراهم بشود.

وی با گفتن این که آلزایمر یک اتفاق چند وجهی و چند عاملی است در ادامه گفت: بر همین مبنا احتمالا به تنهایی نتوان به یک علت اشاره کرد بلکه فاکتورهای بسیاری از جمله بالا رفتن سن، دیابت، افزایش چربی خون و بیماری‌های عصبی و قضیه وراثت، در ابتلاء به بیماری آلزایمر مؤثر می باشند.

ادامه مطلب
عکس روز ناسا: NGC 7789، رز کارولینا_تاشکن

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه هشدار داد: پیش بینی می‌بشود با افزایش پشت میز نشینی، عدم تحرک کافی، منفعت گیری از برنامه‌های سرگرمی و عدم تفکر روزانه، دیابت و فشارخون در جامعه شهر نشین، باید برای پیشگیری از آلزایمر در آینده نزدیک کاری کرد.



منبع

0 0 رای ها
نظر دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها